X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קליטת יהודים [צילום: פלאש 90]
מדינת ישראל הבית הבטוח
מדינת ישראל, ביתו של היהודי בכל מקום בו הוא חי, בכל אמונה, בכל צבע, צריכה לפעול בפעולת מלקחיים, להמשיך להיאבק מול המדינות ומנהיגיהם נגד האנטישמיות בתחומם

התהליך המתרחש בעולם בכלל ובארה"ב בפרט, יותר ממטריד ומדאיג. שיאו מתחולל בשנה האחרונה בקמפוסים של האוניברסיטאות שנכבשו על-ידי שונאי יהודים, אנטישמים וגזענים חסרי עכבות, שהפכו את הסטודנטים והמרצים היהודים לבני ערובה על כל המשתמע מכך.
בעת הזו אפשר לומר בוודאות, ללא חשש, ללא מצמוץ, ללא מילים מכובסות כי שנת 1933 כבר כאן, במלוא מסוכנותה, עוצמתה וכיעורה.
פריחת התאים המסוכנים של האנטישמיות, הגזענות, שנאת האחר, הפכה לעובדה מוגמרת. פלנגות השנאה, פלוגות המחץ, מליציות האנטישמיות החדשה-הישנה מדירות שינה מעיני יהודי התפוצות ומאזרחי מדינת ישראל העומדים פעורי פה מול התהליכים המסוכנים המתרחשים מעל פני הקרקע, באולמות ההרצאות, על המדשאות, בקפיטריה, בכל מקום בו כף רגלו של יהודי דורכת.
מחוללי השנאה ומניפי דגל האנטישמיות, קוראים במיוחד אחרי טבח שבת שמחת תורה, "מהנהר ועד הים פלשתין תשוחרר", קוראים להשמדת מדינת ישראל ושליחת העם היהודי לשחות ללא מצופים בלב ים סוער, שורץ כרישים. מונעים מבורות מטרידה, משנאת יהודים שורשית שהוסוותה עד כה וכעת ניצבת במלא כיעורה.
היהודים ברחבי העולם, גם אלו המתכחשים ללאומיותם, בהם שלא נופפו מעולם בזהותם היהודית-דתית, מעולם לא חבשו כיפה, לא ענדו שרשרת עם מגן דוד, לא הניפו דגלי ישראל ולא דמעו בהישמע ההמנון, גם הם בעיני האנטישמים, עדרי האדם המוסתים לשנאת יהודים, מושא להתקפת האנטישמים הישנים והחדשים.
יש הסבורים כי המלחמה באנטישמיות באירופה ובארה"ב היא מלחמה אבודה מראש, נדונה לכישלון בבחינת ייבוש המדמנה העצומה בכפית בודדה, ועל כן כדאי לעודד את המבקשים לפעול להפנות מאמציהם לאפיקי פעולה אחרים, כמו עידוד עלייתם של היהודים לארץ ישראל, מדינתם של כל יהודי העולם.
מדינת ישראל, ביתו של היהודי בכל מקום בו הוא חי, בכל אמונה, בכל צבע, צריכה לפעול בפעולת מלקחיים, להמשיך להיאבק מול המדינות ומנהיגיהם נגד האנטישמיות בתחומם, מלחמת חורמה, הסברה נקודתית ומעל לכל שיקוף המתרחש ברחובותיהם ומדינתם.
מנגד על מדינת ישראל לשוב לתפקידה החשוב, קליטת מאות אלפי יהודים לא רק ממדינות מצוקה, להתכונן ולהיערך להכנת מצע רך ונעים ליהודים מפאריס ולונדון, ארה"ב ומדריד, ברלין ומוסקבה, יוון והונגריה, פולין, אוקראינה, בלגיה, יהודים החווים את שגרת האנטישמיות בכל יום, ועל אחת כמה וכמה בימי המלחמה בה מדד האנטישמיות בעלייה עצומה, בלתי נסבלת.
משרד הקליטה הציג בימים האחרונים נתון מעודד ממנו עולה כי דווקא בימי המלחמה מספר הפניות ממדינות העולם לעלות לארץ ישראל שילש את עצמו, למרות זאת עדיין מדובר במספר מועט ביותר.
על אף שהמערכות במדינת ישראל קורסות תחת נטל הטיפול במשפחות השכולות, במשפחות החטופים, באלפי פצועי הגוף והנפש, בעשרות אלפי העקורים הגולים בתוך ארצם, בשיקום חבלי ארץ שנהרסו ונחרבו, בהתמודדות יום יומית בפצע הצורח של שבת שמחת תורה, מערכות אלה מחויבות שלא להזניח את פרק הקליטה של אחינו בני ישראל המצויים בצרה ובשבייה במדינות שהאנטישמיות הרימה ראש ומעל חיי היהודים מרחפת סכנה כפשוטו.
מדינת העם היהודי היא הבית היחיד, הבית הבטוח. גם אם בימים אלה נשמע משפט זה כבדיחה סרת טעם, עדיין זוהי המולדת ואין בילתה. באנטישמיות ובקמפוסים חובה להילחם ובמדינת ישראל חובה להיערך לקראת קליטת יהודים רבים השבים מסיר הבשר לבית היהודי הבטוח.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/01/2024   |   עודכן:  09/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת ישראל הבית הבטוח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קשה אבל נכון
דוקטורינה   |  10/01/24 15:13
2
ישראל אינה הבית הבטוח,
הירונימוס  |  10/01/24 16:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב אחימאיר
ב"פוליטיקו" מצוטט מקור אמריקני, הבקי ביחסי ישראל-ארה"ב, ולפיו מעריך המקור כי "לא תמיד ברור מי נוהג את הרכבת" בישראל
רפי לאופרט
סוגיית העקורים והטיפול השוטף בבעיותיהם מייצגת את אחד המחדלים הגדולים של מלחמה זו, הן בעת המלחמה והן במהלכים המכוונים לשיקום האישי, לתיקון נזקים ולהחזרת החיים שנפגעו לתיקנם
יוסי אחימאיר
"העדה הדרוזית משלמת מחיר יקר על הגנת המדינה וביטחונה, נטל שאנו נושאים בו מאז הקמת המדינה    זוהי שותפות בשדה הקרב, במוות ובשכול, ואני תוהה כאן מעל ארונו של סופיאו: אם השותפות כה איתנה בשדה הקרב, עד כדי חירוף נפש - מדוע שותפות זו לא תהיה בחיים עצמם?"
חנינא פורת
למלאות שנה לפטירתו של אלון גלילי ז"ל    על גלגולי השמות בנגב והסיפורים הנלווים - חלק ב
דן מרגלית
אהרן ברק הוא מגדלור משפטי ברמה הבינלאומית    בשנותיו בבית המשפט העליון הפך את בג"ץ למה שדוד בן-גוריון ייחל לו - ל"אור לגויים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il