X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דויד מנחם לצד ראש העירייה כרמל שאמה הכהן
"פעמיים בעד" במועצת רמת גן
סגן ראש העירייה מטעם שס, דויד מנחם, מתיימר להילחם בתחבורה ציבורית בשבת, אך בפועל לא עשה דבר משמעותי למניעתה. הוא אומנם הצביע נגד הסבבוס ודיבר נגדו, אך לא פעל באמת נגדו, ואף הצביע בעד תקציב להרחבתו. התנהלותו תרמה להפיכת רמת גן לחלוצה, ואף השפיעה על צביון השבת ערים אחרות. למרות הישגיו בתחומים אחרים, חוסר נאמנותו של מנחם לציבור שבחר בו בנוגע לשמירת השבת ראוי לביקורת

כבר כמה שנים שברמת גן פועלת תחבורה עירונית בשבת ("סבבוס") במימון העירייה. השבוע קיבלתי וטסאפ מסגן ראש העירייה מטעם שס, דויד מנחם, שבו פירט מדוע הוא "נבחר הציבור שנלחם באמת על השבת ועל כך שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת" בצירוף סרטונים שבהם נשמע מדבר בישיבת מועצת העיר נגד הסבבוס ואף מצביע נגד.
גילוי נאות: באופן אישי אני די מחבב את האיש, אך על-מנת למנוע סילוף היסטורי, חשוב לי כעיתונאי להעמיד דברים על דיוקם:
1. מנחם אכן דיבר והצביע נגד, אך לא נעמד על רגליו האחוריות למנוע את הסבבוס. הוא לא הערים קשיים ביורוקרטיים, לא סייע לתושבים שעתרו נגד ולא איים בפרישה מן הקואליציה של כרמל שאמה הכהן. כלומר, פעילותו הייתה מן השפה ולחוץ.
2. לא סתם אמר כרמל: "הסבבוס הוכיח שניתן לגשר פוליטית ואושר במועצת העיר ברוב של כ-80% כאשר הנציגים הדתיים נותרים בקואליציה".
3. מנחם טען כי קיבל אישור להישאר בקואליציה מאחד מחברי מועצת החכמים. איני יודע לאשר או להכחיש זאת.

הפגנה ברמת גן נגד חילולי השבת

4. במסגרת כתבה שהכנתי בזמנו, כאשר ביקשתי ממנו להסביר את החלטתו, השיב כי יחסי הכוחות במועצת העיר הם 19:2 לרעת הדתיים, וכי לוּ לא הייתה שס נשארת בקואליציה היה המצב גרוע בהרבה - היו מופעלים שישה קווים במקום שניים, הקווים היו נכנסים לתוך השכונות ולא רק נוסעים בצירים ראשיים, התדירות הייתה כל חצי שעה בשבת במקום במשך ארבע שעות וכל שעה עגולה בליל שבת.
5. מאז ועד היום - מספר הקווים והתדירות רק עלו (3 קווים ותדירות כל 30 דקות), ולא שמענו שמנחם הניף בפני ראש העירייה דגל אדום.
6. מנחם, שסבר בטעותו כי מדובר ביוזמה שתגווע מאליה כתוצאה מחוסר ביקוש, אף זעם על מתנגדיו: "אם אנחנו פורשים מהקואליציה, התחבורה העירונית בשבת תוכפל ואף תשולש, ושלא יהיה בזה ספק. הכוח שלנו בקואליציה לא פרופורציונלי למספר המושבים שלנו במועצת העיר, ולדתיים שצועקים עלינו עכשיו אני שואל - איפה הייתם כשאמרנו שאנחנו הסיעה הדתית היחידה ומדוע לא הצבעתם לנו ונותנים לנו ארבעה מושבים?!".
7. בשורה התחתונה, אופן התנהלותו של מנחם שהכשיר בשתיקתו את חילול השבת, הוביל הן להרחבת שירות הסבבוס ולמעשה התניע ו"נתן דלק" לכל מיזם "נעים בסופש" של עיריית ת"א והערים במרכז הארץ (סה"כ 12 רשויות).
8. זאת ועוד, מנחם גם לא פעל לאכיפת חוק העזר העירוני המגביל פתיחת עסקים בשבת, ובמחדלו זה איפשר הפרה בוטה של החוק, משיקולים קואליציוניים.
9. נכון, הוא הצליח לקדם לא-מעט סוגיות הקשורות לציבור הדתי והחרדי בעיר - ואי אפשר לקחת ממנו את ההישגים הללו, אך אין בכך כדי להמעיט או "לכפר" על חוסר הנאמנות לציבור שבחר בו לשמור על צביון השבת בעיר.

10. בעת אישור התקציב, העיר אחד הנוכחים שהתקציב כולל גם תקציב לסבבוס. זו אינה סיבה להתנגד, כפי שמפלגות דתיות מצביעות בעד תקציב המדינה הכולל כסף לנושאים המנוגדים לאמונתם - ללהט"ב למשל. אבל המקרה של מנחם שונה, משום שתגובתו לא הייתה אמירה רפה של "בעד" כמי שכפאו שד, אלא קריאת "בעד פעמיים" בגאווה וביהירות. חבל.

הבהרה: הכותב אינו תושב רמת גן, אינו מעורב בבחירות המקומיות בעיר ומאחל לכל המועמדים למועצת העיר בהצלחה.
תאריך:  02/02/2024   |   עודכן:  02/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פעמיים בעד" במועצת רמת גן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם זוהר ישרים מהציונות הדתית
במבה  |  3/02/24 09:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
אפרים הלפרין
נגר טוב עוסק בנגרות בימי מלחמה ושלום, סנדלר טוב עוסק בסנדלרות בימי מלחמה ושלום וגם פוליטיקאי טוב עוסק בפוליטיקה בימי מלחמה ובימי שלום    ההבדל בין ימי מלחמה וימי שלום הוא טיב העיסוק, ולא עצם העיסוק עצמו
עידן יוסף
הצבא נדרש בינתיים להיערך, כך שכל המועמדים יוכלו להתמודד    יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר: "לא ניתן לשונאינו לדחות את הבחירות עד אין סוף. הוספנו את האופציה של ה-27 בפברואר וזה התאריך הסופי"
עידן יוסף
לקראת הדיון ביום ראשון בדחיית הבחירות ל-27 בפברואר, הודיע הצבא כי מנתוניו עולה ש-688 משרתי מילואים שמתמודדים ב-144 רשויות מקומיות בבחירות הם הכרחיים, ו"בסבירות גבוהה" לא ניתן יהיה לשחררם    1,141 משרתים יוכלו להשתחרר אם יבחרו - אך כנראה ייאלצו לוותר על מועמדותם
איתמר לוין
ביקשה מצה"ל להעביר את עמדתו בנוגע לאפשרות לשחרר 2,189 מועמדים הנמצאים כעת בשירות פעיל    הבחירות נדחו ל-31 בינואר; סמוטריץ' מבקש דחייה נוספת
מירב ארד
במסמך שנשלח מטעם לשכת הרמטכ"ל נחשפו הקשיים לקיומן של הבחירות לרשויות המקומיות    70 משרתי מילואים מתמודדים לתפקיד ראש עיר או רשות מקומית    בצה"ל מדגישים כי "ישנם משרתים המתמודדים בבחירות, שמטעמים מבצעיים לא יהיה ניתן לשחררם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il