4. במסגרת כתבה שהכנתי בזמנו, כאשר ביקשתי ממנו להסביר את החלטתו, השיב כי יחסי הכוחות במועצת העיר הם 19:2 לרעת הדתיים, וכי לוּ לא הייתה שס נשארת בקואליציה היה המצב גרוע בהרבה - היו מופעלים שישה קווים במקום שניים, הקווים היו נכנסים לתוך השכונות ולא רק נוסעים בצירים ראשיים, התדירות הייתה כל חצי שעה בשבת במקום במשך ארבע שעות וכל שעה עגולה בליל שבת.
5. מאז ועד היום - מספר הקווים והתדירות רק עלו (3 קווים ותדירות כל 30 דקות), ולא שמענו שמנחם הניף בפני ראש העירייה דגל אדום.
6. מנחם, שסבר בטעותו כי מדובר ביוזמה שתגווע מאליה כתוצאה מחוסר ביקוש, אף זעם על מתנגדיו: "אם אנחנו פורשים מהקואליציה, התחבורה העירונית בשבת תוכפל ואף תשולש, ושלא יהיה בזה ספק. הכוח שלנו בקואליציה לא פרופורציונלי למספר המושבים שלנו במועצת העיר, ולדתיים שצועקים עלינו עכשיו אני שואל - איפה הייתם כשאמרנו שאנחנו הסיעה הדתית היחידה ומדוע לא הצבעתם לנו ונותנים לנו ארבעה מושבים?!".
7. בשורה התחתונה, אופן התנהלותו של מנחם שהכשיר בשתיקתו את חילול השבת, הוביל הן להרחבת שירות הסבבוס ולמעשה התניע ו"נתן דלק" לכל מיזם "נעים בסופש" של עיריית ת"א והערים במרכז הארץ (סה"כ 12 רשויות).
8. זאת ועוד, מנחם גם לא פעל לאכיפת חוק העזר העירוני המגביל פתיחת עסקים בשבת, ובמחדלו זה איפשר הפרה בוטה של החוק, משיקולים קואליציוניים.
9. נכון, הוא הצליח לקדם לא-מעט סוגיות הקשורות לציבור הדתי והחרדי בעיר - ואי אפשר לקחת ממנו את ההישגים הללו, אך אין בכך כדי להמעיט או "לכפר" על חוסר הנאמנות לציבור שבחר בו לשמור על צביון השבת בעיר.