ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הרכב הייתה 'תקועה' שנים רבות, למעשה כמעט 100 שנה, והקפיצה הגדולה החלה עם פיתוח הרכב ההיברידי ולאחר מכן, קפיצה גדולה מאוד בתחום הרכב החשמלי. 100 שנים נסעו המכוניות על בנזין וסולר וההתפתחות היחידה הייתה בצריכת הדלק שהלכה ופחתה. התפתחויות טכנולוגיות נוספות היו רק 'מסביב'.
חברת טסלה (TSLA) הייתה חלוצה בתחום. החברה החלה לפתח, לייצר, לשווק ולמכור רכבים חשמליים, כלומר רכבים שנוסעים על הכביש בכוח החשמל. אכן התפתחות משמעותית.
הפיתוח הבא שעל הפרק הוא רכבים אוטונומיים שהם רכבים שאינם מצריכים מגע יד אדם. פה אני יותר סקפטי. אלא אם כל המכוניות על הכביש יהיו על בסיס רכבים אוטונומיים.
אך מה קורה כאשר יש ביקוש גדול מאוד לחשמל כדי להניע את כל רכבי העולם? תחת ההנחה שהביקוש לחשמל יעלה באופן משמעותי ייתכן שהוא כבר לא יהיה זול, ויתרה מכך, הרצון למנוע זיהום אוויר באמצעות שימוש ברכבים חשמליים יתקזז אל מול ייצור החשמל המוגבר. התוצאה תהיה גם חשמל יקר יותר עבור כל קילומטר נסיעה וגם זיהום אוויר כתוצאה מייצור החשמל.
אל מול כל תעשיית רכבי החשמל מתפתחת לה תעשיה שהיא הרבה יותר זולה, הרבה יותר זמינה והרבה הרבה יותר נקיה. מדובר על רכבים שנעים על בסיס מנועי מימן. מאחר שהתחום עדיין בחיתוליו המחירים עדיין יקרים והכדאיות לשחרר רכבים אלו לשוק - עדיין אינה בת-קיימה. הרכב יקר, תא הדלק יקר, קיים חוסר בתשתיות לתחנות תדלוק ועוד.
עם זאת, רוב חברות הרכב הגדולות כבר פיתחו רכבים מונעי מימן כאשר המובילה היא חברת הרכב טויוטה. גם החברות הגדולות האחרות נמצאות בתחום: BMW, ניסאן, פורד ועוד. לצד החברות הגדולות יש גם חברות קטנות שפועלות בתחום.
כדי להשקיע בתחום ניתן פשוט לקנות מניות של החברות הגדולות, או הקטנות הפועלות בתחום ויש כמובן את ה-ETF שנסחרות בבורסות.
כמו הרכב החשמלי, כך גם הרכב המימני יגיע בסוף אל השוק. רכב הנע על בסיס מימן מציע יתרונות רבים כמו נסיעה זולה מאוד, ביצועי רכב טובים יותר, טעינה סופר מהירה (עניין של דקות) ואפס זיהום אוויר. מאחר שההתפתחויות הטכנולוגיות הן מאוד מהירות אני חושב שלא יעברו עוד שנים רבות עד שרכבים מסוג זה ינועו על הכביש. מי תהיה הטסלה של רכבי המימן?