X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
האריה שוב שואג... לפעמים
אריה דרעי, כיום בן 62 הוא בעל עבר ציבורי עשיר של מעשים ועבירות ואולי המרתק ביותר מבין כל המנהיגים הפוליטיים היום, שאלמלא הכמיהה הזאת לעשות לא רק הון פוליטי אלא הון שמקורו שוחד, מרמה והפרת אמונים - הוא יכל היה להגיע לראשות הממשלה

אריה דרעי יכול להיות גורם מכריע בעירעור שלטון העיוועים.
בווכוח לוהט שהיה לי לא מכבר עם ידיד על הסדקים האפשריים בממשלת הרוע, הבעתי את דעתי שמאחר שמי שנקראו "השרים השפויים" בליכוד נוהגים כמו שפנים מפוחדים, אני רואה באריה דרעי מנהיג שיכול לפרק את הממשלה או להביא לשינויה. ידידי הסתער עלי בקובעו שמדובר באדם מושחת שדואג לאינטרסים שלו והוא חלק ממערכת המזימות של ביבי. אמרתי שזה נכון אבל הוא חכם ואם מדובר בצעד שבעזרתו נצא מו החושך, מן הראוי שניעזר בו.
כמה ימים לאחר הוויכוח שלחתי לו את הידיעה כי אריה דרעי נועד עם מקורבו של מנהיג האופוזיציה יאיר לפיד כדי לשכנע אותו להצטרף לממשלת חרום לאומית. ולא זו בלבד אלא לאחר שתיקה די ממושכת שמענו את יו"ר ש"ס אריה דרעי מוציא את ההצהרה הבאה: "תודה לך נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עם ישראל יזכור לעולם איך עמדת לימין ישראל באחת מהשעות הקשות ביותר שלנו. אתה ואמריקה מלכות של חסד. גם בין ידידים וחברים יש חילוקי דעות. אתה משלם מחיר אישי ופוליטי כדי לעזור לנו ועל כך נודה לך לעולם" .
זאת הוא כתב על-רקע הדברים הנלעגים והמסוכנים, כדרכו של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, נגד נשיא ארה"ב בראיון בעיתון "וול סטריט ג'ורנאל". זאת בשעה שראש הממשלה ביבי נתניהו "צפה בבן-גביר מציג אותו שוב כראש ממשלה חלש וסחיט והבליג בפחד" - כהגדרתו של יוסי וורטר בהארץ. אין כל צל צלו של ספק כי מעבר לגוף העניין ביחסו של דרעי לנשיא ביידן ולתמיכתו האיתנה בישראל, יש כאן מסר פנימי חזק שכדאי לשים לב אליו, בעיקר מצד האופוזיציה.
החרדים והלאומנים
אמנם אנו עדים לתופעה שהתנועות החרדיות, שהיו פעם תנועות אוניברסליות, הן בתוקף הנסיבות והן מחמת האמונה כי המדינה היא כלי שבעזרתו הם יכולים להתקיים וכי הגאולה תבוא עם ביאת המשיח, הרי אי-אלה חלקם מהם בעיקר בקרב הדור הצעיר פנו לפן הלאומני-גזעני. בכול זאת ההתנהגות של צמרת "הציונות הדתית" ובעיקר של "עוצמה יהודית" היא כצנינים בעיניהם. הם רואים את העלייה להר-הבית ואת כל הפעלולים של בן-גביר כפרובוקציה בזוייה בייחוד שקיים אישור הלכתי לעלות להר-הבית. הביטאון "יתד נאמן" תקף בחריפות את המפגן הלאומני על ההתישבות בעזה.
גם כאן נשמע קולו של דרעי נגד המפגן הזה של הלאומנים משיחיים, ששרים חברי הליכוד השתתפו בו. אשר ליחס של ההנהגה החרדית למפלגה "יש עתיד" ולראשה יאיר לפיד, יש הבדל בין משה גפני ממנהיגי "דגל התורה" לבין אריה דרעי מנהיג ש"ס. הראשון לא שכח ולא סלח את ההתקפות של לפיד נגד המפלגות החרדיות, ואילו דרעי, אף שמן סתם לא שכח הוא מנהיג מאוד מעשי. אם זה משרת אותו ואת התנועה שהוא הקים יחד עם הרב עובדיה יוסף וממשיך להנהיג אותה, חרף החיכוכים שהיו לו עם הרב, הוא יפעל בהתאם לכך.
אריה דרעי
אריה דרעי, כיום בן 62 הוא בעל עבר ציבורי עשיר של מעשים ועבירות ואולי המרתק ביותר מבין כל המנהיגים הפוליטיים היום, שאלמלא הכמיהה הזאת לעשות לא רק הון פוליטי אלא הון שמקורו שוחד, מרמה והפרת אמונים - הוא יכל היה להגיע לראשות הממשלה.
הוא נולד למשפחה די מבוססת בפברואר 1959 במקנס שבמרוקו שרווחה בה השפעה ניכרת של תרבות צרפת בדומה למשפחות יהודיות מכובדות במגרב. המשפחה ניהלה אורח חיים מסורתי כרבים מיהודי צפון אפריקה. בנעוריו למד לימודי חודש ולימודי חול. בגיל 9 משפחתו באה לישראל בגל העלייה שלאחר מלחמת ששת הימים והתיישבה בבת ים. בשלב מסוים שכנעו פעילים חרדים את הוריו שהוא יקבל חינוך טוב במערכת הלימודים החרדית. עם הזמן למד בישיבה חרדית ספרדית "פורת יוסף" ולאחר מכן בישיבת חברון הליטאית אשכנזית.
בגיל צעיר מאוד החל בעסקנות ציבורית, תחילה מוניציפלית ואחר לאומית. בגיל 25 הוא התמנה למזכיר מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, בגיל 27 התמנה למנכ"ל משרד הפנים ובגיל 29 מונה לשר הפנים בממשלתו של יצחק שמיר - השר הצעיר ביותר בפוליטיקה הישראלית. הוא נחשב לשר פנים מצליח ואף ליברלי, ובין היתר ביטל את הצנזורה על מחזות, שהייתה תקפה עד אז. הוא היה פעיל במו"ם לשותפות קואליציונית עם מפלגת "העבודה" והיה חבר קרוב מאוד לאחד הכוכבים העולים בתנועת העבודה, חיים רמון. הוא כיהן כשר הפנים גם בממשלתו של יצחק רבין.
באתר גוגל השם אריה דרעי הוא לא רק ערך אלא "קונקורדנציה" שלמה או "קורפוס" שכולל לא רק מילים והשורש שלהן אלא משמעויות, פרושים וכיו"ב. ההיסטוריה שלו רצופה האשמות בעברות פליליות, גזר דין ומאסר בכלא מעשיהו, תככים פוליטיים, לרבות קרע עם המנהיג הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף ועד לשובו לחיים פוליטיים כמנהיג ש"ס עד היום הזה. אין כל ספק שאם היה תואר בתככים כלכליים ופוליטיים ובאופורטוניזם, הוא היה זוכה בתואר אלוף.
עם כל זאת האיש הוא חכם ואדם מעשי והוא פטריוט ואכפת לו, ומה שקורה עכשיו במדינה רחוק מאוד מלהיות לרוחו. ביבי יודע זאת ולכן הוא מעניק לו חסדים לרבות היותו חבר הקבינט הביטחוני המורחב אף שהוא לא שר ואפילו לפגישה עם הנשיא ביידן הביא אותו. דרעי מודע לכך. אבל הוא מכיר את ביבי ואני מסופק אם הוא רוצה לטבוע אתו, ובייחוד לא כאשר לזה לא איכפת אם יחד אתו יטביע את המדינה. דרעי לא יהיה שותף לזה.
לפני סדרת מעלליו הוא נמנה בגיל צעיר עם השרים המוצלחים שלנו, ריצה עונש על מעשיו ויש לו נקודות זכות. יתרה מזאת, ביבי, שנגדו הוגשו שלושה תיקי אישום, אף שהוא זכאי כל עוד לא הוכחו האשמותיו, אך קופת שרצים תלויה לו מאחוריו, אילו מוכן היה לפרוש מן השלטון הייתה נכונות גם בקרב משפטנים וגם בקרב אישי ציבור להסכים לעסקת טיעון ובלבד שיסיים אחת ולתמיד את תפקיד של ראש הממשלה. מידת החסד עומדת לאריה דרעי אם הוא זה שיביא לערעור שלטונו של ביבי, או חשוב יותר - לסופו.

תאריך:  18/02/2024   |   עודכן:  18/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל מירו
כמובן לאחר מיטוט החמאס והשליטה במנהרות, ובהנחה דחוקה שיימצאו חטופים וחטופות, יופיעו תמונות ניצחון של ראש הממשלה וצה"ל    ומה אז? האם יש תוכנית?
יעקב אחימאיר
הכמיהה של מצטיינים, מצטיינים לדעתם או בעיניה של ועדת שיפוט, תמשך עוד שנה: מובטח כי פרסי ישראל יחולקו בשנה הבאה, וכך תחלוף לה שנת כמיהה למי שהיו משוכנעים כי הם ראויים לקבל את הפרס מידי נשיא המדינה
עפר דרורי
אילן היה אדם רגיש כפי שמתואר בספר ובמיוחד בחלקו האחרון, אדם מקצוען שלא תמיד זכה להערכה ראויה על הישגיו    מקרים אלו השאירו חותם בנפשו ויש טוענים שהדרדרות מצבו הבריאותי עד לפטירתו קשורה גם לזה
גיא חזן
ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הרכב אינה שונה מההתפתחות הטכנולוגית בכל התחומים האחרים    כמו הרכב החשמלי, כך גם הרכב המימני יגיע בסוף אל השוק
איתן קלינסקי
כל מהלכיו הפוליטיים של בנימין נתניהו הם תוך כדי הפניית מבט אל עבר תגובת הימין המשיחי בממשלתו כדי לשמור את החיבוק החם לפחות של קואליציית ה-64 חברי כנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il