X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צעדת תלמידים מאילת [צילום: אלבום משפחתי שלום ושולה שבח]
בי"ס אלמוג - ראשון בתי הספר באילת
בית הספר נקרא אז "ממלכתי א'", עד שמנהל בית הספר בזמנו הטיל על תלמידיו את המשימה לבחור שם חדש השם שנבחר היה אלמוג, אשר מתאים לאופי העיר אילת

בית ספר יסודי אלמוג באילת הנמצא סמוך לרחוב הראשי, שדרות התמרים באילת בשכונת האשל, בקרבת בית העירייה ומועצת הפועלים הוא בית הספר הראשון שהוקם בעיר.
בית הספר נבנה בשנת 1955. בתחילה, שכן בדירה בת שני חדרים ואוכלוסיית התלמידים לא עלתה על 20. הוא נקרא אז "ממלכתי א'", עד שמנהל בית הספר בזמנו הטיל על תלמידיו את המשימה לבחור שם חדש. השם שנבחר היה אלמוג, אשר מתאים לאופי העיר אילת. במהלך השנים נוספו בעיר בתי ספר רבים, אך בית הספר אלמוג ייזכר כמקום שהכשיר את הגרעינים הראשונים של הדורות לבניית העיר.
שלמה גבע מנהל קבוצת הפייסבוק "אילת - עכשיו ואז" מציין כי בית הספר נקרא בראשיתו בית הספר הממלכתי. את התוספת א׳ קיבל כאשר נפתח בית הספר הממלכתי השני, ממלכתי ב׳. כמובן שהיה גם בית הספר הממלכתי דתי מעט יותר מאוחר.

[צילום: אלבום משפחתי שלום ושולה שבח]

בתמונה:
אירוע בבית הספר אלמוג באילת

תלמידים מספרים על בית הספר אלמוג (ממלכתי א')
העליתי רשומה (פוסט) בקבוצות הפייסבוק העוסקות באילת וביקשתי מחברי הקבוצות הללו שלמדו בבית הספר או הכירו אותו לעלות זיכרונות ולספר על אודות בית הספר אלמוג - על מנהלים ומורים מיתולוגיים, על תלמידים מפורסמים שלמדו בו וכיוצא באלה.
רבים הגיבו לרשומה (פוסט) ורובם ציינו כי הם זוכרים את בית הספר לטובה וכי יש להם ממנו זיכרונות טובים. רגשה במיוחד תגובתה של אסנת רייכמן-שבח שמספרת שאביה שלום שבח שהיה מנהל בית ספר מיתולוגי ב"אלמוג" חגג בימים אלה 98... ויש לו שתי בנות, נכדים ונכדות, ו...7 נינים.... בבריאות ובאושר. אסנת אשת חינוך אף היא כאביה שלחה אלי מהאלבום המשפחתי צילומים הקשורים בבית הספר.
אורון וקסלר מספר: "למדתי באלמוג מכיתה ד' (1970). המנהל היה אז מר שלום שבח והמחנכת שלי הייתה הגברת רחל פריטל. אני זוכר היטב את הליך בחירת שם בית הספר על-ידי התלמידים... זוכר גם שאני (כמו רבים אחרים) הצעתי את השם "אלמוג". לאחר בחירת השם נבנה פסל בצורת אלמוג (בעזרת התלמידים) מרשתות מתכת שצופו בבטון ורוססו בצבעים פסיכודליים (שאפינו את שנות השבעים) בגובה של כ-4 מטר בקצה הבניין שסמוך לשער האחורי של בית הספר".

[צילום: אלבום משפחתי שלום ושולה שבח]

בתמונה:
אירוע בבית הספר אלמוג

תלמיד בשם אור מספר: "למדתי בממלכתי א' בשנים 1967-1971 (ג-ו) אנחנו היינו השנה הראשונה שעברה לחטיבת הביניים (לפנינו למדו ביסודי עד כיתה ח). המנהל היה שלום שבח. זוכר לטובה את המחנכת ליאורה פוקס. השתתפתי בהליך בחירת השם וכמו הרוב בחרתי בשם אלמוג.
מיכל דננברג כותבת: "הכי כיף היה בממלכתי א' היו הסרטים בחדר האוכל. היינו פעילים בעלילת הסרט נותנים לטרזן עצות, הצטופפנו כמו סרדינים אבל למי היה אכפת".
אדוה מישאלי מספרת: אני למדתי בממלכתי א'... קצרה היריעה מלספר על כל המורים והמורות יכולה להגיד שמאד אהבתי את בית הספר ואת הלומדים בו.. .המורים האהובים עלי מירלה הראל מלאכת יד, אביבה אנגל מחנכת, המנהל שלום שבח, גם ראש העיר אילת אלי לנקרי ודרורי גניאל למדו בבית הספר כמה כיתות מעלי.
חגית עבדי מספרת על בית ספר אלמוג: "יש לי זיכרונות טובים משם למדתי מכיתה א-ו בין השנים 68-74 המנהל היה שלום שבח והמורות היו זהבה ברנע וורדה כץ".
מורים נוספים בממלכתי א' אילת (לימים אלמוג) שאותם מזכירים התלמידים: המחנכת יונה שרצר, המחנכת אסתר אלוני, יעל לוי, לאה ערבה, מירלה כץ, שולה המורה לבישול ולכלכת בית ("עד היום הכדורי שוקולד שלה מתכון קבוע") וגבי ארז המורה לספורט.
בית ספר אלמוג פועל עד היום ושוכן ברחוב מדיין באילת.

בית ספר אלמוג [צילום: אלי אלון]
תאריך:  26/02/2024   |   עודכן:  26/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בי"ס אלמוג - ראשון בתי הספר באילת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ממלכתי א
נילי  |  26/02/24 15:55
2
שאלה
ערן חבר  |  28/02/24 18:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני חושש, שיש במכתב הזה של איזנקוט רמז, שהפתיל מתקצר ושללא השפעה של ממש איזנקוט וחברו גנץ עומדים לארוז את הקיטבקים ולחזור הביתה
אפרים הלפרין
גם אני סבור ששחרור החטופים איננו הדבר הכי חשוב    עם זאת אינני שר בממשלה    בנושא כל כך רגיש ומורכב לא די לשרי הממשלה בלהיות correct חובה עליהם גם להיות politically correct
עמנואל בן-סבו
השמיים התהפכו על חניל'ה שלנו, רוח פרצים של שנאה, סערה של סחי ומיאוס, התקפות פרועות מרושעות משולחות רסן, תיעוב כללי    חניל'ה שלנו הפכה בין ראיון אחד לפרסונה נון גרטה, לאויבת האומה, לביביסטית חלולה, לסכנה לשלום הציבור
מנחם רהט
ממשה עד משה: משה רבינו ורבינו הרמב"ם, פסקו חד-משמעית שמצוות עשה מדאורייתא להצטרף ללוחמים לתשועת ישראל מיד צר    אבל גם אם תחל נהירה של המוני חרדים ללשכות הגיוס הציבור הכללי לא יכיר להם תודה    ע"ע לוחמי המגזר הדתי לאומי
עדנה ויג
על כל אחת ואחד מהעם מוטלת אחריות להרבות אור ושמחה    רבי נחמן מברסלב אמר: "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il