X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המשקיעים חוזרים [צילום: הדר יואביאן/פלאש 90]
הקשת בענן שלאחר ימי הסופה
למרות הורדת דירוג מדינת ישראל על-ידי חברת מודיס', ולמרות הירידה בצמיחה שהייתה ברבעון האחרון של 2023, הכלכלה שלנו נותרה יציבה

אולי זה מוקדם טיפה להתנבא, אולם כבר תוך כדי ימי המלחמה ישנם ניצנים חיוביים במשק הישראלי שמן הראוי לבחון ולעודד אותם. ראשית, למרות ההוצאה האדירה על המלחמה וספחיה, המסתכמת בסכומי עתק של מיליארדים רבים ולמרות הורדת דירוג מדינת ישראל על-ידי חברת מודיס', ולמרות הירידה בצמיחה שהייתה ברבעון האחרון של 2023, הכלכלה שלנו נותרה יציבה.
שנית, אדרבה, במהלך החודשיים הראשונים של 2024 הורגשה בעליל התאוששות הדרגתית במשק שבאה לידי ביטוי הן בירידה משמעותית בשיעור האבטלה, הן בעלייה מתונה בצריכה ובצמיחה והן בפעילות בשוק הנדל"ן וביתר ענפי המשק.
שלישית, ההישג שלטעמי לא מפסיק הבליטו אותו, של הורדת האינפלציה לרמה של 2.6 אחוזים בלבד, זאת לעומת כ-4.5 אחוזים אשתקד, הינו בהחלט סמן ימני של תהליך חזרת המשק הישראלי ליציבות ואף לצמיחה, מגמה שלהערכתי תאפיין אותו יותר ויותר במהלך החודשים הבאים.
רביעית, אינדיקציה כלכלית משמעותית נוספת להתאוששות, מלמדת העובדה שהגורמים המוסדיים בשוק ההון שברחו מהבורסה לניירות ערך ושוק ההון בכלל במהלך המאבק על המפכה המשפטית, חזרו בהיקפים מאוד משמעותיים לשוק ההון דווקא בחודשי המלחמה, ובהיקפים הנאמדים בכ-24 מיליארדי שקלים. הסיבה לכך: התובנה שב"הפוך על הפוך" דווקא המלחמה גרמה סופית לדחיקת המהפכה המשפטית מסדר היום.
חמישית, העובדה שבמהלך 2023, עוד לפני פרוץ המלחמה, הייתה מגמה של ירידת מחירי הדיור, זאת בעקבות עשר העלאות ריבית רצופות, כשבד בבד נפסקו העלאות הריבית ואף הייתה הורדה של רבע אחוז בינואר השנה, מלמדת כי חוזרות להיות הזדמנויות רכישה מעניינות בשוק הנדל"ן בכלל ובנדל"ן היוקרה בפרט.
שישית, ועל-מנת לחזק את המגמה הזו, שלהערכתי תלך ותתחזק כבר באביבי הקרוב, ובמיוחד עם בואם של רבבות יהודים מהתפוצות, ביניהם משקיעים פוטנציאלים רבים, יש למקבלי ההחלטות אצלנו משימה לא להסתפק בתהליך ההתאוששות ה"טבעי", אלא גם ובעיקר לייצר מנועי צמיחה משלימים, ובראש וראשונה לייצר סל של הטבות, זאת במקום מיסוי מיותר דוגמת העלאות מע"מ ובמיוחד מס רכישה.
לסיכום, אכן עוד נכונו לנו כך וכך ימי סגריר ואף סופה במהלך חורף המלחמה הנוכחי, אולם, וזה אולם גדול, תקוותי ואמונתי הינם כי לאחר תום ימי הסופה ולאחר התפזרות חשרת העבים האפורים, נכונו לנו ימי קשת בענן עם שמיים תכולים ובהירים. אמן ואמן!

הכותב הוא יועץ ניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן (ש.נ.י).
תאריך:  18/03/2024   |   עודכן:  18/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה    בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש    בממלכת ירדן, שרוב אוכלוסייתה ממוצא פלשתיני, עלולים לצוץ המוני "משוגעים" מוסתים, שיקומו ויציתו אש גם מחזית זו
דן מרגלית
מי משרי הליכוד שאינו מצטרף לשר הביטחון יואב גלנט במאבקו החיוני נגד בנימין נתניהו הופך שותף פעיל לחטאיו של ראש הממשלה
יעקב אחימאיר
האם הצופה מפענח את השוני הרעיוני בין המתגוששים-היריבים? ספק, כי הוויכוח לא מתנהל תוך ייצוג פלג רעיוני הקיים בציבור אלא נועד לקדם את אחד הצדדים במאבקו להגיע לשלב גבוה יותר ברשימת המועמדים לכהונה בכנסת הקרובה
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן)
אלי אלון
עברתי בימים אלה ברחוב רש"י בתל אביב והבחנתי במבנה בית הכנסת שלא היה ידוע ומוכר לי לפני כן    מבנה בית הכנסת ועברו ההיסטורי סיקרנו אותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il