X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הביאה לגאולת ישראל [צילום: באדיבות גלריית יד לבנים, רעננה]
הכוח הנשי
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה האדם חושב, והאלוקים צוחק

לא סוד הוא שבזכות נשים צדקניות, כדברי חכמינו, נגאלו ישראל ממצרים. לפחות שתיים מהן אנו מכירים, שתי שחקניות ראשיות שמילאו תפקיד מרכזי בתהליך הגאולה. זוהי בתיה, בת פרעה, מן העֵבר האחד של המתרס, ומרים הנביאה, אחות משה רבנו, מן העבר השני.
בתיה מָשתה את תיבת משה התינוק מן המים והצילה אותו מטביעה. ועל כן זכתה שמשה נקרא על שם מעשה חסד מופלא זה שלה. כה עז היה רצונה להציל את משה, עד כי מספרים חז"ל שידה התארכה באמות הרבה, כדי שתגיע לתיבה. אין דבר העומד בפני הרצון כבר אמרנו? אולם צחוק הגורל הוא, שאביה פרעה גזר את כל הגזירות על המתת התינוקות הזכרים היהודים בטביעה, כדי למנוע את לידתו של משה רבינו מנהיגם, שלפי האסטרולוגים היה אמור להציל את עמו מהמצרים במים.
והנה, למרבה האירוניה, בתו היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה. האדם חושב, והאלוקים צוחק, כדברי האמרה העממית הידועה. אכן, אין דבר העומד בפני גזירת הקב"ה. גם אימרה זו נגזרת ממקורותינו היהודיים. כבר אמר נעים זמירות ישראל: "רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא תקום".
הדמות המרכזית השנייה בגאולת ישראל ממצרים, ובעצם הדמות הנשית הראשית, היא מרים, אחות משה. היא זו שצָפתה למרחוק והשגיחה פיסית על אחיה בתיבה, תוך שהיא חוזה לטווח ארוך שהוא עתיד להנהיג את העם ולגאול אותו. היא מציעה לבתיה כמינקת את אימה יוכבד. עוד קודם לכן היא שימשה כיועצת נישואים, שבתבונתה הרבה, תוך ביטחון בבורא, מנעה את גירושי אביה ושל גברים אחרים בעקבותיו, בעקבות גזירת פרעה, והביאה ללידת משה הגואל. בזכותה גם זכו ישראל לבארה של מרים, בעלת סגולות הפלא, במדבר.
במאמרי על מרים הנביאה ניתחתי את תכונותיה המופלאות, המשמשות מודל למעמד האישה ביהדות. כבר חז"ל הצביעו על כך שהאישה ניחנה בבינה יתרה. אם בתיה, כאמור הצטיינה בכוח הרצון, הרי מרים - בנוסף לתבונתה, אמונתה וראייתה הלאומית - סוחפת את הנשים במעגלי השמחה. בעוד הגברים שרים לה', בהנחיית משה רבנו, בעקבות נס קריעת ים סוף, הרי מרים והנשים בעקבותיה יוצאות בתופים ובמחולות. הריקוד הוא ביטוי ספונטני והבעה אופטימלית של שמחה, שהנשים כה מיטיבות להצטיין בו.
בכך נסגר אפוא המעגל בין מסרי חודש אדר למסרי חודש ניסן - ההנהגה הנשית הגואלת מאסתר ועד מרים; ההשגחה הפרטית, הנסתרת במגילה והנסית הגלוייה במצריים; גאולת היהודים מהצורר המצרי ובמגילה מהמן הרשע, ההכנה למעמד הר סיני, לעומת קבלת התורה מאהבה במגילה, ואיך לא, השמחה שהיא הדלק לגאולה.
פתגם השבוע - לא המנצח שמח, אלא השמח מנצח! (חב'ד)
מילת השבוע שלי - אביב בגימטריה = 15. שמתם לב שאכן חג הפסח - חג האביב חל בט"ו (15) בניסן?
בדיחת השבוע - מה בין הבן החכם לבן הרשע? החכם כשהוא עובר דירה, שואל: "מה העדות..." האם יש ישיבה במקום? בדגש על חיי רוּח. ואילו הרשע שואל: "מה העבודה" יש עבודה?... אז אני בא! בדגש על החיים הגשמיים. (על-פי הרב עובדיה זצ"ל)
שבת שלום וחג שמח!

תאריך:  18/04/2024   |   עודכן:  18/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עפר דרורי
הספר הכתוב יוצא מן הכלל חושף את פעילותו של אלון כמנהיג צבאי במלחמת העצמאות, ומפרט קרבות בהם אלון שינה את פני המערכה
עומר מואב
זה מה שחסר לנו עכשיו? השתגעתם לגמרי? סיכון של מלחמה עם אירן, שמאותתים שהם כבר מורתעים, שאין להם שום רצון לפתוח מלחמה ישירה מולנו?
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יעקב אחימאיר
בספרו "סכין" חושף ראשדי את התקיפה שכמעט ושמה קץ לחייו    במהלך הרצאה התפרץ אותו צעיר לעבר ראשדי ובמהלך הקטטה האלימה דקר את הסופר בכל חלקי גופו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il