X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טרם הושגו מטרות המלחמה [צילום: דובר צה''ל]
פרשנים צבאיים נמנעים מביקורת על הרמטכ"ל והמטכ"ל, ומפנים את האש לדרג המדיני
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל הדעות והרצונות של הפיקוד הבכיר, בלי שתושמע אפילו מילה אחת של ביקורת, אין באמת צורך בפרשנים צבאיים שמשמשים בפועל כפרשנים מדיניים, כך שעדיף להעביר את הטלוויזיה ל.. מיוט.

בערב שבת שוב ישבו הפרשנים הצבאיים באולפני החדשות ופירשו עבור הציבור את הקורה במלחמה. וגם בערב שבת, כמו בכל ערב מאז תחילת המערכה, הפרשנים הצבאיים לא אמרו מילה של ביקורת על האסטרטגיה הצבאית הכושלת של הרמטכ"ל והמטכ"ל, שלא השיגה אף אחת ממטרות המלחמה שנקבעו.
איש מהפרשנים הצבאיים לא שאל עד היום מדוע לא הייתה במטכ"ל תוכנית מוכנה לכיבוש רצועת עזה. אף אחד מהם לא מתח ביקורת על חוסר המוכנות של הפיקוד הבכיר שבגינה אולתרה תוך שלושה שבועות תוכנית למלחמה נרחבת, אותה צריך לתכנן (ואליה צריך להתכונן) במשך שנים.
רובם ככולם נתנו גיבוי מלא להחלטת המטכ"ל לצאת למתקפה בצפון הרצועה בלבד. ואיש מהם לא שאל מדוע סדר הכוחות העצום שגויס למתקפה, לא תוקף את כל מאחזי החמאס ברצועה בעת ובעונה אחת או לכל הפחות תוקף בדרום הרצועה במקביל לתקיפה בצפון. וגם כשהסתיימה ההתקפה בצפון. אף פרשן צבאי לא פקפק בהחלטת המטכ"ל לתקוף בח'אן יונס במקום ברפיח.
הפרשנים הצבאיים תמכו בתוכנית המטכ"ל להביא להעברתם של יותר ממיליון עזתים מצפון הרצועה לעיר רפיח. אף אחד מהם לא הביע תמיהה איך הצבא יוכל לפעול ברפיח אם רוב האוכלוסייה האזרחית ברצועה ירוכז בה.
רובם המכריע תמכו בהתנגדות המטכ"ל להקמת ממשל צבאי (זמני), שהייתה הדרך היחידה למוטט את השלטון האזרחי של החמאס ברצועה.
הפרשנים הצבאיים לא העבירו שום ביקורת על כישלון המטכ"ל למצוא פתרון להשתלטות החמאס על הסיוע ההומניטרי, אפילו שזאת נמשכת חודשים רבים.
הם לא מתחו ביקורת על המטכ"ל שהחליט להוציא את רוב הכוחות מהרצועה, אפילו אחרי שההחלטה השערורייתית הזו אפשרה לחמאס לחדש את שלטונו באזורים שכבשנו במחיר יקר.
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, כמו שעשינו בעזה ובח'אן יונס, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ, אפילו שנשלם מחיר יקר בדם חיילינו עבור מהלך חסר תכלית זה, ואפילו שצפוי שתהיה פגיעה נרחבת באוכלוסייה אזרחית שתביא לריסוק סופי של הלגיטימציה הבינלאומית למלחמה הצודקת שלנו.

ההמלצה: להעביר ל... מיוט
נתניהו, גלנט. חוטפים אש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מי שיעבור על שלל הניתוחים של הפרשנים הצבאיים מאז תחילת המהלך הקרקעי, יגלה שהם היו עסוקים בחודשים האחרונים אך ורק בהעברת ביקורת על הדרג המדיני, וזאת למרות שלכל הפרשנים האלו יש רק רקע צבאי, ואין להם שום הכשרה או ניסיון במדינאות, ולרובם גם אין שמץ של מושג בתחום זה. מאז תחילת המערכה הצבאית, דנו פרשנים צבאיים בלי הרף ב"יום שאחרי", עניין מדיני מובהק, ולא דנו בכלל ב"יום שלפני היום שאחרי", כלומר במה שנדרש למיטוט החמאס הצבאי והאזרחי.
בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל הדעות והרצונות של הפיקוד הבכיר, בלי שתושמע אפילו מילה אחת של ביקורת, אין באמת צורך בפרשנים צבאיים שמשמשים בפועל כפרשנים מדיניים. כך כשאתם צופים באותם פרשנים צבאיים, עשו לעצמכם טובה, והעבירו את הטלוויזיה ל... מיוט.

תאריך:  27/04/2024   |   עודכן:  27/04/2024
+חמאס פרסם סרטון נוסף ובו דברים מפיהם של שני חטופים; המסר המרכזי - הלחץ הצבאי לא יעזור לשחרור החטופים
18:39 27/04/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

שני החטופים - קית' סיגל ועמרי מירן, קוראים לממשלה להסכים לעסקה בהקדם האפשרי, כדי שלפחות יוכלו לחגוג בישראל את יום העצמאות  ▪  אחד החטופים התבטא בזכות ההפגנות וקרא להגביר את הלחץ על ממשלת ישראל כדי שתבצע עסקה בהקדם

קית' סיגל, נחטף מכפר עזה
עמרי מירן, נחטף מנחל עוז
+כלי טיס וכוחות קרקעיים תקפו גם הלילה עשרות יעדים נוספים ברצועה
10:21 27/04/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

כלי טיס של חיל-האוויר תקפו אתר ממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד  ▪  חוסלו מחבלים במבנה צבאי במרכז הרצועה  ▪  כלי טיס של חיל-האוויר בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99 תקפו רכב בו נסעו נסעו שמונה מחבלים במרכז הרצועה

חיילי צה"ל במארב ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+סוכנות וואפא: שמונה נהרגו לפנות בוקר בתקיפות צה"ל במחנה נוסייראת
10:01 27/04/24  |  יואב יצחק

סוכנות הידיעות הפלשתינית וואפא מסרה כי כי שמונה פלשתינים נהרגו לפנות בוקר בתקיפות צה"ל מן האוויר במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה. בין ההרוגים גם נשים, ילדים ותינוקת. נמסר עוד, כי מספר הנפגעים עלה ל-34356 הרוגים ויותר מ-77300 פצועים. אלפים עדיין קבורים בהריסות.

+שכחו מי האויב
08:24 27/04/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב  ▪  אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמידה על כך שתהיה עסקה כוללת ומלאה, שעבורה - ועבורה בלבד - ניתן לשלם במטבע של הפסקת הלחימה

מפגינים, מאשימים את נתניהו [צילום: מרים אלסטר/]פלאש 90]
+נתניהו: תחת הנהגתי - ישראל לא תקבל לעולם ניסיון בית הדין בהאג לערער זכותה להגן על עצמה
08:12 27/04/24  |  יואב יצחק

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהצהרה מתריסה נגד בית הדין בהאג: "תחת הנהגתי, ישראל לעולם לא תקבל כל ניסיון של בית הדין הפלילי בהאג לערער את זכותה הבסיסית להגן על עצמה. האיום נגד חיילי צה״ל ואישי הציבור של ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והמדינה היהודית היחידה בעולם, הוא שערורייתי. לא נכנע לו. ישראל תמשיך עד לניצחון במלחמתנו הצודקת נגד המחבלים המתועבים שמבקשים להשמידנו. לעולם לא נפסיק להגן על עצמנו. בעוד שהחלטות בית הדין בהאג לא ישפיעו על פעולותיה של ישראל, הן יהוו תקדים מסוכן שמאיים על החיילים ואישי הציבור של כל דמוקרטיה שנלחמת בטרור נפשע ובתוקפנות מסוכנת".

נתניהו. "לא נפסיק להגן על עצמנו" [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשנים צבאיים נמנעים מביקורת על הרמטכ"ל והמטכ"ל, ומפנים את האש לדרג המדיני
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לולא
דב אנשלוביץ  |  27/04/24 10:03
2
חרטטנים צבאיים
ג'ו  |  27/04/24 12:11
3
הסיבה שביידן לא רוצה שנחסל את
חשדנית  |  27/04/24 16:25
4
מי אמר 'עזה ויריחו תחילה' ?
שמואל א  |  28/04/24 06:03
5
חשיבה יצירתית ומרעננת
ה.א  |  29/04/24 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמידה על כך שתהיה עסקה כוללת ומלאה, שעבורה - ועבורה בלבד - ניתן לשלם במטבע של הפסקת הלחימה
יואב יצחק
ערי אוהלים הוקמו במכללות כמו הרווארד, ייל, ברקלי בקליפורניה, אוניברסיטת אוהיו סטייט ואמורי בג'ורג'יה - "כולן מאורגנות על-ידי סניפים של 'סטודנטים למען צדק בפלשתין' (SJP) במימון סורוס"
עידן יוסף
משלחת מצרית הגיעה לישראל, והדיונים שהתנהלו על עסקת חטופים חדשה היו "ברוח טובה"    גורם המעורה בפרטים: ישראל לא תסכים לעסקה שכוללת שחרור של פחות מ-33 חטופים, בהם הנשים והחיילות    השר סמוטריץ' רומז: העסקה הנדונה עלולה להוביל לפירוק הממשלה
עידן יוסף
נפל טיל קרקע-קרקע אירני שיורט התגלה על-ידי מטיילים בתחילת השבוע באזור ערד    הפינוי בוצע באמצעות מסוק יסעור של חיל-האוויר, בשיתוף פעולה בין פיקוד העורף למרכז לניסוי טיסה    הנפל לא כלל חומרים מסוכנים
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפיח, ומתמוגג    הרוצח הזה נהנה למראה הפגנות הזעם והכאב בישראל, השסע שחוזר על עצמו, ומן הגל האנטישמי הגואה ברחבי תבל, במיוחד בקמפוסים האמריקניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il