מלחמת 'חרבות ברזל', מהארוכה במלחמות ישראל, שהחלה לאחר מחדל גדול ושנה סוערת של מאבקים ומחאות סוערות, מספקת לנו כבר בשלב זה הצצה מרתקת על התהליכים העוברים על דעת הקהל בישראל.
מתחילת המחאה, ולאחריה בחודשי המלחמה, מתנהל ברחובות ובאמצעי התקשורת קמפיין אגרסיבי שמטרתו לייצר דה-לגיטימציה לממשלה והשותפים לה. ישראל מעולם לא חוותה קמפיין חוצות אגרסיבי כל כך, שנתמך באופן פעיל על-ידי רוב כלי התקשורת בישראל, ולכן מרתק לבדוק מה באמת ההשפעה שלו.
מעקב של סקרי דיירקט פולס אחר עמדות הציבור לאורך כל השנה האחרונה, מעלה כמה תובנות על 'חכמת ההמונים', על מה באמת הציבור חושב ומה הישראלים רוצים בנושאים המרכזיים שעל סדר היום:
המחדל ייחקר רק אחרי המלחמה: כבר מהבוקר של ה-7 באוקטובר הבין כל ישראלי כי הטבח והחטיפה הם מחדל עצום שמחייב חקירה, והאחראים עליו הם הפוליטיקאים והגנרלים בראש ובראשונה. אולם כבר באותה נקודה הציבור הסכים לתת גם לנתניהו וגם לרמטכ"ל ולצוותיהם גיבוי להוביל את המלחמה הקשה להשמדת החמאס והחזרת החטופים, לפני כל חקירה והדחה.