X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גלנט, הלוי. מפחידים את הציבור [צילום: אלעד מלכה]
שר הביטחון והמטכ"ל מפיצים תרחישי אימה מופרכים והזויים
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מביא אותו להפסיק להמציא פנטזיות חדשות כשלונו אינו רלוונטי לא רק ל-"יום שאחרי" אלא גם להשגת מטרת המלחמה העיקרית: מיטוט שלטון החמאס

שר הביטחון יואב גלנט שב והפיץ השבוע הזיה חדשה אודות חלופה שלטונית לשלטון האזרחי של החמאס ברצועת עזה. אחרי אשליות העבר "אלטרטניבה אזרחית", שלטון "המנגנון האדמיניסטרטיבי הקיים ברצועת עזה", סוחרים עזתים שיהפכו להיות "מוקדי הכוח החדשים" וכוח צבאי רב-לאומי ממדינות ערביות, יצא גלנט עם הפנטזיה החדשה "עזתים עם אקדחים" שישלטו ברצועה. לצערי, חלק מהתוכניות ההזויות האלו אושרו בקבינט המלחמה וייתכן שגם התוכנית ההזויה החדשה של גלנט תאושר, ואז תיכשל כמו כל קודמותיה.
הרי אם צה"ל מתקשה בלחימה מול החמאס, מי יכול להאמין שגורמים מקומיים נטולי מיומנות צבאית שיחומשו בנשק קל, יוכלו לעמוד מול כוחות החמאס? ברור שכל מי שיקבל נשק כדי לשלוט ברצועה במקום החמאס, ייזרק מהגג זמן קצר לאחר מכן. אם זו לא הייתה תוכנית שהוצעה על-ידי שר הביטחון שלנו, הייתי חושב שמדובר בקטע מארץ נהדרת.
כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט בעבר - ושבניגוד לטענתו מהשבוע, בנימין נתניהו אפשר לו לקדם אותן באין-מפרע - התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מביא אותו להפסיק להמציא פנטזיות חדשות. הכישלון של שר הביטחון רלוונטי לא רק ל-"יום שאחרי" אלא גם להשגת מטרת המלחמה העיקרית: מיטוט שלטון החמאס. גלנט שאימץ את התנגדות המטכ"ל להקמת ממשל צבאי זמני ברצועה - הפתרון הישים היחידי לשליטה אזרחית ברצועה בעתיד הנראה לעין - משמר את השלטון האזרחי של החמאס.
חמור לא פחות, הכישלון של שר הביטחון בהחלפת השלטון האזרחי ברצועה, הביא לכך שארגון החמאס יכול היה להשתלט על רוב רובו של הסיוע ההומניטרי באין מפרע. מאז שגלנט פרסם את התוכנית ההזויה הראשונה שלו לגבי החלופה השלטונית האזרחית לחמאס, הרוויח ארגון הטרור חצי מיליארד דולר מהחרמת הסיוע ההומניטרי (על-פי הערכה שפרסם אהוד יערי). עד שתתפוגג האשליה החדשה של גלנט, חמאס יוכל להרוויח כמה עשרות מיליוני דולרים נוספים.
את השמדת היכולת הצבאית של החמאס ואת מיטוט שלטונו האזרחי אפשר להשיג רק בדרך אחת: כיבוש מלא של הרצועה והקמת ממשל צבאי זמני. ההתנגדות של גלנט ושל המטכ"ל לכך, הובילה אותנו כפסע מתבוסה מוחלטת במלחמה הצודקת שלנו. במקום ששר הביטחון יפגין מנהיגות, הוא הפך להיות דובר הרמטכ"ל.
ועכשיו, המטכ"ל שמתנגד לממשל צבאי זמני מדליף לתקשורת תסריטי אימה כאילו הממשל הצבאי ברצועה יצריך לא פחות מחמש אוגדות! רק כדי לסבר את האוזן, כדי להכריע את הצבא המצרי במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים נדרשו רק שלוש אוגדות, וכדי לשלוט ברצועת עזה כולה במהלך מהומות האינתיפאדה הראשונה הספיקה אוגדת מרחבית אחת.
כחבר קבינט לשעבר למדתי שבכל פעם שהמטכ"ל מתנגד למשימה מסוימת הוא נוהג להציג תסריטי אימה חסרי שחר שבסופו של דבר מתבררים כרחוקים מרחק רב מהמציאות. יש לזכור כי המטכ"לים השונים שהתנגדו במשך השנים למיטוט החמאס, העבירו הערכות מופרכות לגבי מספר החיילים ההרוגים הצפוי במהלך קרקעי ברצועה. כך, למשל, במבצע צוק איתן, כשהחמאס היה עם חצי מכוחו הנוכחי, העריך המטכ"ל שיהיו 500 חיילים הרוגים ואלפי פצועים קשה במהלך קרקעי. בחומת מגן, העריך המטכ"ל שיהיו מאות חיילים הרוגים אם צה"ל ייכנס למחנות הפליטים ביו"ש כדי לחסל את המחבלים המתבצרים שם. בזכות מנהיגותו של ראש הממשלה דאז, אריק שרון, לא רק שהמטכ"ל נאלץ לצאת למבצע, אלא שגובשה אסטרטגיה חותרת להכרעה, ונפלו 30 מחיילינו במהלך צבאי שהעלה תרומה מרכזית לחיסול האינתיפאדה השנייה ושוודאי הביא להצלת חייהם של מאות מאזרחי מדינת ישראל.
האמירה הפומבית של שר הביטחון שהודיע שלא יסכים להקמת ממשל צבאי, התוכנית ההזויה החדשה שלו לגבי שלטון אזרחי של גורמים שאינם צה"ל, וההדלפה של המטכ"ל אודות "הצורך" בחמש אוגדות להחזקת ממשל צבאי ברצועה, הן ניסיון נוסף להתחמק מהפתרון הישים היחידי שבאמצעותו ניתן למוטט את השלטון האזרחי של החמאס - ממשל צבאי זמני. לא משנה כמה תוכניות הזויות נוספות ינסה שר הביטחון והמטכ"ל לקדם, כולן יסתיימו בכישלון מוחלט. בשורה התחתונה, מי שמתנגד להקמת ממשל צבאי זמני ברצועה, תומך בפועל בהמשך שלטונו האזרחי של החמאס.

תאריך:  17/05/2024   |   עודכן:  17/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר הביטחון והמטכ"ל מפיצים תרחישי אימה מופרכים והזויים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
"היום שלפני" יותר חשוב כרגע.
באום  |  18/05/24 01:10
2
חיים רמון
אלי  |  18/05/24 06:36
3
התוכן נכון ולא המסקנות
אמונחטאפ  |  18/05/24 08:13
4
חיים רמון הפך לביביסט מושבע
יהושפט ונטיל  |  18/05/24 09:24
5
רוצה לשלוט על עזה? אתה מוזמן!
יוסס  |  18/05/24 11:58
6
fake
בני בנקר  |  18/05/24 12:04
7
לא מבין
באום  |  18/05/24 12:20
8
שר הביטחון והמטכ"ל
אורח  |  18/05/24 13:31
9
ניתוח ענייני
אזרח  |  18/05/24 15:06
10
כמו שאמר מתי כספי,
בני בנקר  |  18/05/24 18:42
11
יש ראש ממשלה
מיכל  |  19/05/24 07:10
12
חלופות
אזרח  |  19/05/24 10:19
13
גם איגור אשם
במבה  |  19/05/24 16:14
14
מע בטחון
דודוzx1  |  19/05/24 18:58
15
שני פחדנים חסרי מוח
דנה  |  20/05/24 02:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איל השקס
הנשיא האמריקני פתח קרב כלכלי נוסף נגד סין במאבק המתמשך בין שתי מעצמות העל    איך הגענו למלחמה כלכלית בין שתי הענקיות ומהם הקרבות העיקריים שהיו בה עד היום
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו    עכשיו מחכים להסרת הסנקציות שהוטלו נגדו מצד משרד האוצר בארה"ב; ובמקביל נבחן שוב מידע נוסף שהועבר ל-FBI
עומר מואב
השירות האזרחי יהיה בניהול הרבנים ויעלה לנו הרבה מאוד כסף והתועלת תהיה קטנה מאוד אם בכלל
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות טואלט וסבון על-פי הצורך
יאיר נבות
בחינה מעמיקה יותר של יחסי מוסקבה-בייג׳ין יותר משנתיים לאחר הרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה תלמד שהם אכן העמיקו משמעותית, עם סייגים. למשל בכל הקשור להיקף הסחר בין המדינות, ורכיבי הסחר הזה. בשל הסנקציות המערביות המכבידות על רוסיה, מוסקבה הגבירה באופן דרמטי את הסחר עם אסיה, עם דגש על סין והודו.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il