מיטב הנוער הירושלמי
הוזמנתי לקונצרט
"צלילים מתחברים" "של מיטב הנוער הירושלמי". נכנסתי לאולם המפואר של י.מ.ק.א., ומה התפלאתי לראות את הקהל שכלל את כל הגילים - מילדים קטנים בגיל הגן, צעירים, שחבריהם לכיתה בתיכון עמדו לנגן בפנינו ואזרחי "גיל הזהב" שבאו במיטב מחלצותיהם.
מה אומר לכם, חשתי חשמל באוויר ולא הבנתי מדוע, הרי זו הופעה של צעירים מהתיכון. אני משערת שינגנו יפה, אך מדוע יש התרגשות כה גדולה מסביב? רק לשמע הביצועים המבריקים, הבנתי מדוע.
טינה רונקין, המנהלת האמנותית של האירוע ומנחת הערב (מהמחלקה למוזיקה), ניצבה ליד הפודיום ואמרה שהערב הוא מיוחד והזמינה לשאת דברים את
רוני גלס, מנהל המחלקה למוזיקה, אגף תרבות ואומנויות בעיריית ירושלים. רוני, ידוע כרב פעלים בקרב צעירי העיר ואחרים. למרות פועלו, נעשה הכל על ידו בצניעות רבה. לצידו עומד
חיים אביסרור, מנהל המרכז העירוני למוזיקה, שסייע מאוד בהפקה ו
גלית עובדיה. יישר כוחם!
"הקונצרט הוא יוזמה של מחלקה זו, ונועד ליצור במה משותפת למוסיקאים צעירים מכל רחבי העיר - ממסגרות פרטיות ומהמוסדות המוסיקליים המובילים בירושלים. נשמע הערב את מיטב הנוער הירושלמי מבצע מוזיקה קלאסית מהרפרטואר המוכר, לצד מוזיקה מקורית. יחד עם:
'תיכון וקונסרבטוריון האקדמיה למוזיקה ולמחול', 'המרכז למוזיקה גיא בן הינום', 'המרכז למוזיקה משכנות שאננים', 'קונסרבטוריון הסדנה' ו'התיכון הישראלי למדעים ואומנויות יאס"א', יצרנו אירוע עם תוכן מגוון ומרתק."
נתחיל ביצירה הראשונה - חמישיית הקלרינט מאת מוצרט, בנגינת תלמידי קונסרבטוריון האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים. ההרכב עובד בהנחייתו של
עידו אזרד. טינה הזמינה לבמה את
איילה מוריס בקלרינט, תלמידתו של עידו אזרד, את
איתן שמש ו
מעיין ערבות בכינורות, תלמידיהם של
ליחי בן דיין, את
דניאלה טל בוויולה, תלמידתו של
מתן נוסימוביץ', ואת
אוריין בטנר מזרחי בצ'לו, תלמידתו של
שמואל מגן.
"הם ינגנו את הפרק הראשון, אלגרו, מתוך חמישיית הקלרינט מאת מוצרט." הנגנים הצעירים מ"תיכון וקונסרבטוריון האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים", עלו נרגשים לבמה, לקול תרועותיהם של חבריהם בקהל, דבר שנסך בהם ביטחון.
תלמידים מצטיינים
לא האמנתי למשמע אוזניי, האם אלה תלמידים? הם נשמעו כנגנים מקצועיים לכל דבר. שקט השתרר באולם. אפילו ילדי הגן הקשיבו מהופנטים למוזיקה ולמראה הכלים המיוחדים עליהם ניגנו הנגנים. מחיאות כפיים סוערות נשמעו באולם בתום הנגינה. הנגנים חייכו חיוך נבוך, השתחוו כפי שהורו להם מוריהם, ומיד עזבו את הבמה בצעד מהיר, מבלי שהספקתי אפילו לצלמם.
"נמשיך ביצירה נוספת מהתקופה הקלאסית, למלחין הווינאי הסוער, המהפכן, האידיאליסט חם המזג - לודוויג ואן בטהובן", הצהירה טינה, שניכר בה שהיא בקיאה היטב בהלכות קומפוזיטורים ויצירותיהם ולא בכדי, שכן, היא מורה לפסנתר (במסגרת פרטית/ הצוללת הצהובה).
טינה הוסיפה ואמרה: "כתיבתו של לודוויג ואן בטהובן אף פעם לא זרמה באופן חלק כשל מוצרט, אך בעבודתו הקשה תרם רבות להתפתחות המוזיקה כולה ולכתיבה לפסנתר במיוחד. הקונצ'רטי לפסנתר ו-32 הסונטות שלו, הן אבני דרך יקרות מפז. את כל זאת עשה בעזרת כישרון גדול, ראיית הנולד ושמיעה פנימית פנומנלית. שכן, מאמצע חייו סבל מבעיות שמיעה עד שהגיע לחירשות מוחלטת.
אני רוצה להזמין את
שקד ישראלי, לנגן את הפרק הראשון מתוך הסונטה החמישית לפסנתר של בטהובן. (סונטה מס' 5 בדו מינור, אופ. 10 מס' 1 פרק ראשון: אלגרו מולטו א קון בריו)." נגינת שקד, הייתה מקצועית לחלוטין, בטוחה ומהוקצעת, ולא בכדי נשמעו באולם מחיאות כפיים רמות כשתמה הנגינה.
טינה עלתה בעיניים נוצצות על הבמה, מרוצה מנגינת שקד ואמרה: "מווינה הקלאסית, נעבור לרומנטיות הסוחפת והמרגשת עד דמעות של רחמנינוב, מלחין רוסי מסוף המאה ה-19. את הפרלוד המפורסם בדו דיאז מינור כתב מיד עם סיום לימודיו, כאשר היה בן 19 בלבד! היצירה זכתה מיד לפופולריות ולהכרה רבה. אני מזמינה לבמה את
ג'קי צדק לביצוע הפרלוד בדו דיאז מינור מאת סרגיי רחמנינוב (אופ. 3 מספר 2)."