X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מעשה אסור
סבאל'ה זקוף
אם מפעם בליבו של אדם חשד בדבר אפשרות לקיומן של נסיבות רואים אותו כאילו היה מודע לקיומן, אם נמנע במכוון מלבררן

אני נבוך לכתוב על הנושא הבא אבל אין ברירה. לדעתי יש כמה קונספציות בפרקליטות המדינה אותן ראוי לתקן, קונספציות אשר עוסקות בהטרדה מינית של קטינים.
פורסם על מקרה, סבא זקוף (סבא'לה עם זקפה בפועל) אשר התחכך עם נכדתו הפעוטה כאשר היא על ברכיו, הועמד לדין על הטרדה מינית, הורשע על-פי הודאתו בעסקת טיעון ונגזרו עליו תשעה חודשי מאסר.
סביב הנושא הזה התקיים בנושא פסק דין אחר של בית המשפט שיח לימודי בין פרקליט מטעם פרקליטות המדינה (להלן התובע) אשר ייצג את המדינה בשלבי גזרת העונש נגד אותו קשיש, ובין שני מתמחים, בו אמר הפרקליט לשני המתמחים כי על-פי פסק הדין: "לטענת התובע, בעת שסב מושיב את נכדתו על ברכיו הוא אינו מבצע עבירה וגם אם איבר מינו הזדקר אותה עת, אין הדבר מהווה סוף פסוק לעניין אחריותו הפלילית".
ואם תרשה לי פרקליטות המדינה היקרה, אני מבקש לחלוק על דברי התובע, גם על המילים ובעיקר על המנגינה.
1) כאשר מתייחסים לעניין האחריות הפלילית משמע שיש די ראיות לעצם המעשה הפלילי, כי אם אין די ראיות למעשה הפלילי אין צורך להשקיע משאבים באחריות הפלילית, אשר עיקר העיקרים שלה הוא היסוד הנפשי.
2) הפרקליטות לא מהווה כלל ועיקר סוף פסוק לעניין היסוד הנפשי וזה לא השיעור שאותו צריך ללמד את המתמחים. מה שמחייב את הפרקליטות בהחלטה אם להעמיד לדין הוא שהסיכוי להרשעה גדול מהסיכוי לזיכוי. סוף הפסוק לעניין היסוד הנפשי הוא בית המשפט בלבד.
3) אם סבא רפוי שם את נכדתו הבוגרת על ברכיו, הכל בסדר, היא גם יכולה לקום בכל רגע, אלא אם הוא מונע ממנה בכוח לקום ואז זה עלול להיות לא בסדר.
4) אם סבא זקוף שם את נכדתו הבוגרת על ברכיו, זה כבר מאוד לא בסדר אך סביר להניח שהיא תקפוץ כנשוכת נחש, היא תביע בפראות את התנגדותה, ולכן האירוע הזה יסתיים כהרף עין, אולי בתוספת סטירה מכל הלב על לחיו של סבאל'ה קשישא, וסביר מאוד שלא יקרה שוב.
5) אם סבא זקוף שם נכדה פעוטה על ברכיו, או אם הוא מניח את הפעוטה ואז מזדקר, והיא לא מודעת למצב ולא יכולה לסרב, הריהו כאילו שם את נכדתו הבוגרת על ניצבו כאשר היא מעורפלת, או שיכורה, והיא מנועה מלומר לא, ואז אם הוא זקור מלכתחילה אסור לו לשים אותה על ברכיו, ושם מתגבש קרוב לוודאי היסוד הנפשי, ואם הוא הזדקר לאחר שהושיבה על ברכיו הוא חייב להורידה לאלתר, ואם לא עשה כן, אז מתגבש קרוב לוודאי היסוד הנפשי.
סעיף 20(ג)(1) לחוק העונשין קובע כי אם מפעם בליבו של אדם חשד בדבר אפשרות לקיומן של נסיבות רואים אותו כאילו היה מודע לקיומן, אם נמנע במכוון מלבררן.
וקשיש מזדקר אשר מחזיק את נכדתו הפעוטה על ברכיו, והפרקליטות מודעת לאחר חקירה מה הייתה מידת מודעותו להזדקרותו (רק במקרי קיצון תיתכן אפשרות נדירה ביותר שלא היה מודע), מה הייתה מידת מודעותו לחוסר ההתאמה בין מצב העוררות המינית שלו, לבין מגע אפשרי עם גופה של פעוטה (רק במקרי קיצון תיתכן אפשרות נדירה ביותר של חוסר מודעות לאי ההתאמה הזו), ואם לא חדל לאלתר ממעשיו, ואם יש ראיות לכאורה למעשים כמו עדים או מצלמות, סביר ביותר להסיק שבית המשפט יעבור גם את משוכת היסוד הנפשי, ממש כפי שקורה עם בחורות מעורפלות, או שיכורות שבמצבן לא מסוגלות לומר "לא".
טענות התובע בכל הקשור לבית הספר לכאורה שהעביר למתמחים היא טענה שאני לא הייתי טוען. בשנת 2024 במדינת ישראל הליבראלית והדמוקרטית, אני לא הייתי רוצה ללמוד וללמד בכזה בית ספר, בית ספר המטיל ספק בחובת העמדה לדין של קשיש מזדקר, אשר התחכך עם נכדתו הפעוטה וחסרת הישע, כאשר עצם המעשה מוכח כנראה בראיות (למעט מקרי קיצון שבקיצון).
בעבירות מין, כאשר עצם העובדות מוכחות, כאשר לא קיימת יכולת סירוב של הנפגע/נפגעת, עקב ערפול או עקב גיל או מצב נפשי, ועל-פי סעיף 20 (ג)(1) לחוק העונשין חובת ההוכחה על העדר כוונה פלילית עוברת לחשוד/נאשם, תוך שהפרקליטות ממילא איננה סוף פסוק בעניין היסוד הנפשי, די לה בסיכוי סביר להרשעה על-מנת להעמיד לדין.

תאריך:  02/07/2024   |   עודכן:  02/07/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל רוזנר
ביידן בן 82, וזהו נכס פוליטי עבור טראמפ, שמציג את עצמו כמנהיג צעיר וחיוני יותר. טראמפ תקף את ביידן על נושאים כמו אינפלציה, הגירה לא חוקית ומלחמה, וטען שהוא יביא פתרונות פשוטים וברורים יותר. ביידן התקשה להסביר את מדיניותו לגבי ישראל, בעוד טראמפ הבטיח לתמוך בישראל ללא סייג
יוסי אחימאיר
על המילה "בוגד", שהושמעה בכיכרות בשלהי המאה הקודמת, נאמר בשעתו כי היא זו שהובילה לרצח יצחק רבין ז"ל    כינית יריב "בוגד", הסתת לרצח שלו    היום לאנשי השמאל, משסעי החברה, מותר להגיד ברייש גליי: "ביבי בוגד"
חנינא פורת
לינה משותפת - פוליטיקה וזיכרון    עוד ספר על החינוך המשותף והלינה המשותפת    בין שיח "הקורבן" לבין שיח כולנו ואנו "המתרונן", מתוודה חלפין בפני הקורא כי רוב הזמן היא מעדיפה לשתוק
אברהם שרון
צריך ואפשר להתיר להורים לכתוב על מצבת בנם שנפל כל מה שהם רוצים    חלקת הקבר היא חלקת אלוהים הקטנה והיחידה שלהם    היא מחוז החפץ והגעגועים מעתה ועד עולם, צריך ואפשר לאפשר להם לכתוב עליה כל מלה, כל משפט ולהוסיף כל איור או כל ציור שייראה להם מתאים, הולם, מכבד
יעקב אחימאיר
לבד משינון דפי גמרא, אותם בחורי ישיבה החליטו להפקיע משעות היום שעות אחדות לשם הפגנת אלימות ובכך להשבית מרצון את השקידה על הלמידה המסורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il