|
תאריך:
|
16/02/2015
|
|
|
עודכן:
|
16/02/2015
|
פרשת תרומה בסימן ערב הבחירות |
|
1 |
|
|
1. אתה כתומך חברי הכנסת הערביים המשמשים נציגי ארגוני הטרור בכנסת ישראל ואפילו מצביע עבורם, אין בך שום מוסריות כלפי בני עמך.
2. עם פלשתינאי ?
א.התקוממויות ערביי ישראל בתחילת המאה הקודמת נקראו "המרד הערבי " ולא המרד הפלשתיני ולא בכדי, את המרד ניהל "הוועד הערבי העליון" (ולא הועד הפלשתיני העליון) ובראשו המופתי, חג' אמין אל חוסייני.
ב. כאשר בעקבות ההסכמים של סוף מלחמת העולם הראשונה הופרדה הארץ באופן מלאכותי מסוריה, לשם ייסודו של בית לאומי לעם היהודי, ערביי ארץ-ישראל התקוממו וכך כתבו נציגיהם במזכר לועידת השלום בוורסאי, ינואר 1919:
"אנו רואים את פלשתין כחלק מסוריה הערבית, שהרי מעולם לא הופרדה ממנה. אנו קשורים עמה בקשרים לאומיים, דתיים, לשוניים וטבעיים, כלכליים וגיאוגרפיים לאור האמור לעיל, רצוננו הוא שמחוזנו, ''סוריה הדרומית'' או פלשתין, לא יופרד מהממשלה הסורית הערבית העצמאית".
ג.בשנות המנדט הבריטי, המצב לא השתנה, המפלגה היחידה בקרב ערביי הארץ, שהיתה תנועה פוליטית מודרנית, ולא רק קבוצת עסקנים אינטרסנטיים או חמולתיים, היא מפלגת 'אל-אסתיקלאל'=(העצמאות). והנה, גם נציגי המפלגה הזאת לא חתרו כלל וכלל למדינה ערבית עצמאית בארץ-ישראל והצהירו כך :
"המדינות הערביות הן יחידה אחת שאין לחלקה. כל מה שייעשה כדי להפרידן לא תסכים לו האומה הערבית."
ד. בכל שנות השליטה של הירדנים על הגדה המערבית לא עלה כלל וכלל ומעולם הרעיון של ישות פלשתינאית.
ה. בשנת 1964, הקים נאצר, הרודן המצרי, גוף פיקטיבי בשם ''האירגון לשיחרור פלשתין'' (אש''ף), והעמיד בראשו את אחמד שוקיירי. אש''ף נועד לשמש שתי מטרות: האחת - להטריד את ישראל בפעולות טרור במהלך תקופות השקט היחסי שבין המלחמות, ולהוות חוד-חנית בעת מלחמה כוללת, והשניה - לערער את הבסיס המוסרי לקיומה של מדינת ישראל, על-ידי תביעה סימטרית על ארץ-ישראל, מצד יישות לאומית שהיא כביכול חסרת-מולדת.
ו. עד מלחמת ששת הימים ב-1967, הסכסוך היהודי-ערבי נשא אופי קיומי: מדינות ערב שאפו בגלוי להשמיד את ישראל ו''לזרוק את היהודים לים''. העולם המערבי, פחות מדור אחד לאחר השואה - התקשה מאוד לעכל את יעד הג'נוסייד (השמדת -עם) אותו הצהירו הערבים, שלווה בהצהרות קיצוניות ומאיימות, לכן נקטו הערבים בשיטות תעמולה שונות, לשם ריכוך הרושם הקשה. אחת מהן היא תוכנית ה''מדינה החילונית-דמוקרטית'', שתקום על כל ארץ-ישראל המערבית, ובה יחיו בהרמוניה ובשיוויון-זכויות ''יהודים, מוסלמים ונוצרים''.
ז. כך מתברר כי רעיון היישות הפלשתינית - הייתה תרגיל גאוני של הערבים והמושג של עם פלשתיני, החל רק לאחר 67 ותפס לו אחיזה בקרב הזויים כמותך וכמו דומיך מהשמאל.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
פרשנות ההיסטורין הותיק שמרבה להגיב- אדורם אשר על המס לא גבה מסים למימון ארמונות פאר לנשותיו הרבות של שלמה, כולל ארמון קטנטן, צר מידות ומתקלף לבת מלך פרעה, אותה הוא נשא לאישה כדת וכדין , אדורם על המס לא גבה מס בדמות חודש עבודת כפייה לעבודות המלך.
משום מה האופל , שזו בנייה חיובית , מוזכרת בחצי פסוק מיד אחרי המידע על בניית הארמון לבת מלך פרעה.
הסופר המקראי יודע להאריך, יודע לקצר. תמוה, ששבריר פסוק נידב הטכסט המקראי על השלמת בניית החומה מימי דוד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איילת.. |
|
|
2 |
|
|
המופת המוסרי של אברהם אבינו צריך להנחות אותנו. המופת של מתן כבוד לבני חברון ומערכת היחסים שהוא בנה עם תושבי חברון היא שצריכה להנחות אותנו, ולא מערכת היחסים הברוטאלית האלימה שמגלה כיום ממשלת ישראל כלפי תושבי חברון, המתירה לחבורת מרזל ושותפיו להשתולל בחברון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חגית ע.. |
|
|
|
|
|
המופת של אברהם אבינו ביחסו לבני העם החי כאן על אותה כברת ארץ צריך להנחות אותנו כיום ביחסנו לפלשתינים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יפה מאוד.. |
|
|
3 |
|
|
הבית אינו בהר הבית, הבית חייב להיות בלבבות. לא בית מהודר, אלא בית שלהצנע לכת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משכן ובית |
|
|
4 |
|
|
תודה להיסטוריון המגיב הותיק, שקבע שגביית מסים ברוטלית שביצעתי בימי שלמה המלך לא היתה סיבה למרד העם קיבל בשמחה את בניית הארמונות לנשים . העם אהב לממן את הבנייה של ארמונות פאר תודה רבה להיסטוריון הדביל מגיב ותיק |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אדורם על המס |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הנקרא, זה לא שלי, זה של ר' זאב ארליך ש"קצת" יותר מבין במקרא מטיפשים כמוכם :
לכן עיין/עייני כאן :
vbm-torah.org
ותקציר/ציטוט :
בענין אדורם אשר על המס :
טענם של ישראל כלפי רחבעם :
"אביך הקשה את עולנו ואתה עתה הקל מעבודת-אביך הקשה ומעולו הכבד אשר נתן עלינו ונעבדך" (מל"א יב, ד).
מראה בבירור שאין כאן תביעה להורדת מסים במובן הכספי אלא תביעה להקלה בעבודה, במס עובד, בסבל שבו היה "סבל בית יוסף" עליו היה אחראי ירבעם בן נבט.
הוכחה יפה לענין זה - בסוף המו"מ ועם פרוץ הקרע - "וישלח המלך רחבעם את אדורם אשר על המס וירגמו כל ישראל בו אבן וימת..." (מל"א יב, יח) ; (וע"פ דבהי"ב י, יח - הדורם).
אדורם זה אינו אחר מאשר - "ויעל המלך שלמה מס מכל ישראל ויהי המס שלשים אלף איש... ואדונירם על המס" (מל"א ה, כז-כח).
כאן פורץ כל המתח שהצטבר בימי שלמה (ועוד מימי דוד, שהרי כבר בממשלת דוד היה "אדורם על המס" - שמ"ב כ, כד), במפעלי הבניה הגדולים בהם שלמה מנה את ירבעם "וישם אותו על כל סבל בית יוסף" והאדם אשר על המס היה - אדונירם, אדורם-הדורם. או בשמו המלא אדונירם בן עבדא (מל"א ד, ו).
כאן ירבעם "עבד לשלמה" מנסה לקבל מרחבעם "הקלה בעבודה" ובתמורה - "ונעבדך", אך המו"מ נכשל - "ויפשעו ישראל בבית דוד עד היום הזה" (מל"א יב, יט).
ועל הסיבה ל :
הרמת יד במלך
ציטוט
על מנת לרדת לעומקם של דברים יש לעיין בפסוק המסביר את הרקע למרד :
"וזה הדבר אשר הרים יד במלך, שלמה בנה את המלוא סגר את פרץ עיר דוד אביו" (מל"א יא, כז).
יתכן שאלו הם שני דברים שונים ונפרדים - בנית המלוא מחד וסגירת פרצות העיר מאידך. יתכן ואלו הם שני צדדים של אותו ארוע - בנית המלוא מהווה את סגירת פרצות העיר. ותתכן אפשרות שלישית - ששני הדברים, השונים, מכוונים ומביאים לידי תוצאה שווה.
עד כאן חומר העזר למתקשה
בשבוע הבא בחינה בנושא
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
הפעם את החותמת של טמבל לא ניתן יהיה להסיר מהעבודה הרבה שהשקיע המגיב הוותיק, לפיה אזרח שנדרש לעבוד בהקמת ארמונות פאר, חומות הגנה, בית מקדש ועוד שורה ארוכה של מפעלים במשך חודש עד חודשיים בשנה, זו היתה צורת המס שהוא העלה.
אם נוסף לזה הוא נדרש לתת כמחצית מהיבול למשק המלוכה, להזנת החיילים ועובדי הכפייה זו היתה צורת המס. המס לא היה רק כספי.
בתקופת המלוכה עיקרו של המס היה בעבודות למען המלוכה או ביבולי שדות וכרם, הפקדה בשיעור כפי שנדרש מהצאן או מהבקר. בימי שלמה השיטה הזו שוכללה באמצעות הקברניט אדורם אשר על המס וחבר הניצבים שסרו למרותו.
קשקושי הותיק הם בבחינת קיא, הפעם לא העתיק מויקיפדיה, הפעם העתיק מבלי להבין מה הוא מעתיק.
המס הגבוה בימי שלמה היה בשלל עבודות כפייה ממושכות , בהקצאת יבול מעל כוח נשיאתו של העם הוגדל שיעור המס, על כך התקוממו.
אגב , אני הולך לספרייה ושורף את הספר "מלך בשר ודם" של משה שמיר, שמתאר בהרחבה את המס בצורת עבודות כפיה והקצאת מחצית היבול לצרכי המלוכה, שחלקם הארי היה בבחינת מותרות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.מ. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
כל עוד הרגע עלינו זורח נאבק על דמותה המוסרית של ישראל. ישראל שמפסיקה להפריט את השירותים החברתיים שלה לאזרח. ישראל ששולחת לכל הרוחות את חברות קבלן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כל עוד הרגע זורח |
|
|
5 |
|
|
-שבמתן צדקה לא יערב ברוחו פניה חיצונית,להתכבד או להתפאר או ע"מ לקבל פרס וגו',אלא רק לשם ה' בלבד.[המלבי"ם] -"זה שאמר הכתוב:כי לקח טוב נתתי לכם"[שמות רבה] ומה כוונת המדרש? קשה היה לבעלי המדרש,מפני מה לא כתוב:ויתנו לי תרומה,אלא "ויקחו". מע"כ מעיר המדרש,שאין כאן קושי,שמצוי לנו פסוק דומה שנאמרה בו לקיחה במקום נתינה,שהיה ראוי לומר "כי מתן טוב נתתי לכם". [הגר"א מוילנא]-בצדקה -הנותן הוא המקבל.אין אדם נותן צדקה לאחר,אלא לעצמו."עשר-בשביל שתתעשר",וע"כ מרמזת המשנה במסכת תענית:"פשט העני את ידו לפנים ונתן לתוך ידו של בעל הבית." לא העני הוא שנוטל מבעל הבית,אלא בעל הבית הוא שנוטל מן העני, שכן בזכותו הוא חי וקיים.[אפיריון]- "בנימין הצדיק החיה אשה ושבעת בניה..,הוסיפו לו עשרים ושתיים שנה על שנותיו."[בבא בתרא]-עני אחד נכנס אצל ר'שמלקי מניקלשבורג לבקש נדבה,ומכיוון שלא היה עמו כסף בבית,קם ונתן לו את הטבעת של אשתו.מששמעה זאת הרבנית הרימה קול צעקה,מהעוללת? הרי בטבעת זו יש יהלום יקר! בשמעו זאת מיהר ר' שמלקי ושלח שליח למצוא את העני.ישבה הרבנית והמתינה בחוסר סבלנות,ובראותה סוף סוף את השליח חוזר,רצה לקראתו.נו מה? מצאת אותו? כן מצאתי, ולקחת את הטבעת ממנו? לא,וכי ציווה עלי הרבי לקחת את הטבעת? הרבי ציווה עלי לומר לו,שייזהר ולא יניח שירמוהו-שלא ימכור את הטבעת במחיר זול מדי,הואיל ויש בה יהלום יקר מאד.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
שמחתי להיתקל במקרה במאמר שכתבת בפרשת תרומה. שיכפלתי לקבוצתי הלומדת ועשינו חשיבה מעמיקה על צניעות והחצנה ברוחניות.
תודה רבה
ליזה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ל.ש.ד. |
|
|
8 |
|
|
איתן, יש לך עניין עם מגיבים שחלקם אוחזים חזק בציציות של הטירוף . מי שמחליט שעבודות כפייה ממושכות לצרכי ממלכת שלמה אינן מהוות מס כבד , מי שמחליט שלקיחת חלקים משמעותיים של היבול כדי לכלכל את כל המערכת ששלמה מפעיל זה לא מס, זה לא רק מגוחך , זה פשוט הבנה אינפנטילית של הטקסט המקראי. איתן, אתה מבזבז את זמנך בחברת מגיבים שהסופר המקראי נתן להם שם חבורה של ״ריקים ופוחזים״ |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בזבוז זמן |
|
|
|
|
|
|
|
עמיר בניון
עד היום קינאתי בנאורות התקשורת, ורציתי להשתנות לטובה. אבל אחרי שחוויתי בעצמי כמה מקרים מעניינים, וראיתי שרק נושאים אנטי-יהודיים זוכים לטיפול הולם, הבנתי שטעיתי
|
|
|
|
|
|
משה חסדאי
כמו הבכייה לדורות במסירת חבל עזה לידי החמאס, כך הייתה עלולה להיות לנו בכייה לדורות אילו הצבא הסורי, חיזבאללה, דאעש ואל-קאעידה, היו שורצים ועורפים ראשים ברחבי החרמון ורמת הגולן. בזכות מסירות הנפש של אנשים כמו אהרון אהרונסון נמנעה הגזירה הנוראה
|
|
|
|
|
|
בועז כתבן
בדיוק כשם שבשיניים הכואבות יש צורך קודם כל להפסיק את הדלקת, גם כאן יש צורך דבר ראשון להפסיק את האלימות כלפי העו"ס ביד קשה ובלי "להכיל" את האלימות אחר-כך ורצוי שבהקדם, יגיע זמנם של טיפולי שורש ועקירות
|
|
|
|
|
|
יצחק מאיר
ישראלים שאינם מצביעים ימין אינם ראויים אפילו לכתיב "שמאל" והם קטני קומה מוסרית, חמדנים, צאצאי זקני ציון שלא היו ולא נבראו, אבל עכשיו הנה הם מצויירים וקיימים... וגם הדעת עלתה על שרטון
|
|
|
|
|
|
רועי אורן
לקראת פתיחת שנה"ל מדברים הורים, תלמידים ואנשי חינוך על הצפיפות בכיתות בבתי-הספר, אך גם המצב בגנים בכי רע. משרד החינוך קיצץ את התקן לסייעות והגננות מתקשות להתמודד עם ילדים שאינם גמולים מחיתולים לכן מעדיפים הורים רבים לרשום את ילדיהם הרכים לגנים פרטיים ולא לגני עירייה
|
|
|