X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מחזק את ידיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להשמיע את דברי התוכחה שלו בפני בית הנבחרים האמריקני
▪  ▪  ▪
נתניהו נואם בקונגרס האמריקני [צילום: AP]

מנאומו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני חברי הקונגרס האמריקני עשויה דווקא לצמוח תועלת, הן לישראל, הן ליהדות ארה"ב והן לעולם החופשי בכללו, ועל כן יש לשלול באחת את הביקורת הנוקבת נגדו- זוהי מסקנתו הנחרצת של העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק.
אליבא דנחשון, יש לנתק את הנאום מכל קשר לבחירות הצפויות בארץ ועם זאת גם מכל חשש להתערבות ישראלית במדיניותו של הנשיא אובמה. לדעתו, יש לנאום חשיבות משלו, באשר הוא נועד להתריע על השאננות הגדולה מפני הסכנה הנשקפת מאירן גרעינית, הן לעולם החופשי והן לישראל, שעליה עלולה לאיים, חלילה, שואה שניה.
על-פי גירסתו של נחשון, הרי שהביקורת הנוקבת על הנאום הצפוי איננה אלא סערה בכוס מים. יותר משיש בה כדי להתריע על חריגה מהנוהל הפורמלי - יש בה כדי לשקף את חששו הכבד של אובמה מדברי התוכחה הקשים שעלול ראש הממשלה הישראלי להשמיע על שאננותו הגדולה של נשיא-ארה"ב
לפי פרשנותו של נחשון, אובמה חושש כי נאומו של נתניהו עלול לחבל בהסכם שעומד להתגבש בין נשיא-ארה"ב לבין אירן, ובה בעת גם לפגוע בגישתו הפרו-מוסלמית של אובמה, המתעלמת במופגן מהאופי האוניברסלי של הטרור האיסלאמי ומכך שאירן הפכה לפטרונו הגלוי.
בהבדל מאובמה
בעוד שאובמה מסרב לקרוא לילד בשמו, מטעים גד נחשון כי בהבדל מהנשיא הדמוקרטי הנוכחי, היו בעבר נשיאים דמוקרטים שדאגו לערוב לביטחונה של ישראל נוכח הסכנות הקיומיות שנשקפו לה. בהקשר לכך הוא מבקש להזכיר כי כשעלתה בשעתה על הפרק אפשרות התחמשותה של מצרים בנשק גרעיני - הודיע הנשיא הדמוקרטי ג'ון קנדי לישראל כי לא יהסס, במקרה הצורך, לשלוח אליה את הצי השישי, כדי לחלץ אותה מכל סכנה שתישקף לה מצד המצרים. בהקשר לכך הוא גם הביע את תמיכתו ללא סייג בפעילות הכור הגרעיני בדימונה. .במקרה אחר שלח ביל קלינטון, נשיא דמוקרטי נוסף, את הצבא האמריקני לקוסובו - בהבדל מהנשיא ברק אובמה, שמעדיף משום מה מדיניות של הבלגה ודיפלומטיה שקטה, שאין מאחוריהן כל ערובה.
בשורה התחתונה מציין גד נחשון כי בנאומו של בנימין נתניהו יש לראות דברי-תוכחה והתרעה מפני הסכנה הגדולה הנשקפת מאירן מגורענת - לא רק למדינת ישראל, אלא לעולם החופשי כולו, ועל כן יש להתייחס לנאום בקונגרס כחובה מוסרית ואתגר מדיני שאסור לראש הממשלה בשום אופן לוותר עליהם.

תאריך:  17/02/2015   |   עודכן:  17/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאום בקונגרס - אתגר הכרחי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוציא לי את המילים מהפה
אהרון שחר  |  17/02/15 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    עִזבו, טיפשות, חוצפה, מלחמת החבלנים ואיתרו
הרב אליהו קאופמן
כפי שרבים וטובים תובעים לא לשכוח את זוועות השואה שהתרחשו רק לא מכבר הרי שכך יש לזכור - ועוד כיהודים, מי הייתה הכנסיה ובמיוחד זו הקתולית, ומה היו מעלליה לפני מאות שנים עד שהוכרעה שלא מרצונה הטוב
מרדכי ליפמן
הרצון החזק ביותר המפעיל את אובמה, הוא הרצון לשמר ואף לתחזק משטרים מוסלמיים אדוקים. אולי למתן אותם קצת בדרך. אם לא יועיל גם לא יזיק. איך? הפגנת יחס חיובי והימנעות משימוש במונחים מקטבים דוגמת "איסלאם קיצוני"
עו"ד ד"ר רונן דליהו
פסיקת בג"ץ על אודות כריכת מזונות קטינים לתביעת גירושים בבית הדין הרבני מתייחסת למקרים פרטניים ואינה משנה את המסד המשפטי
אפרים הלפרין
לפני זמן שודר בטלוויזיה תחקיר של "המערכת" על הביטוח הלאומי, במהלך השידור נתגלה כשל מרכזי במערכת, כלומר כשל מרכזי באותו תחקיר של "המערכת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il