X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שלטונות ירדן מתחשבנים עם תנועת "האחים המוסלמים" בגלל העמדות שנקטה לאחר שריפת הטייס הירדני למוות בידי אנשי דאעש. פרשנים ירדנים מעריכים כי ירדן לא תצא למתקפה יבשתית נגד דאעש ותסתפק בצעדים צבאיים אחרים
▪  ▪  ▪
שריפת הטייס הירדני [צילום: מן הטלוויזיה]

הלכי הרוח בירדן הם של ביקורת וזעם על תנועת "האחים המוסלמים" בגלל העמדות שנקטה לאחר שריפתו בחיים של הטייס הירדני מועזאלכסאסבה בידי פעילי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הכעס והזעם נובעים מהעובדה שמנהיגי התנועה סירבו לכנות את ארגון "המדינה האיסלאמית" במילים "ארגון טרור" ולהעניק לטייס שנרצח באכזריות את התואר "שהיד".
נראה כי השלטון הירדני החליט לנצל את האווירה העוינת בממלכה כלפי תנועת "האחים המוסלמים" כדי לצאת לפעולה נגדה,מדובר בתנועה שחותרת זמן רב נגד שלטון המלך עבדאללה.
בית הדין לביטחון המדינה ברבת-עמון הטיל ב-15בפברואר עונש של שנה וחצי מאסר בפועל עם עבודת פרך על זכי בני ארשיד, סגן "המדריך הכללי" של תנועת "האחים המוסלמים" לאחר שהרשיע אותו בגרימת נזק לקשרים בין ירדן למאע"מ.
זכי בני ארשיד פרסם מאמר ביקורת חריף בדף הפייסבוק שלו לאחר שמאע"מ הכריזה על תנועת "האחים המוסלמים" כתנועת טרור. במאמר הוא גם התייחס לעמדתה של מאע"מ לתנועת "האחים המוסלמים" במצרים.
בכירים בתנועת "האחים המוסלמים" בירדן אומרים כי החלטת בית המשפט היא פוליטיתונובעת מהרצון של השלטון הירדני להתחשבן עם התנועה בגלל עמדתה כלפי המלחמה בארגון "המדינה האיסלאמית".
השיח' חמזה מנצור, ממנהיגי התנועה בירדן אמר כי "החלטת בית המשפט הינה צעד מקדים לפגיעה מתוכננת בתנועה".
תנועת "האחים המוסלמים" פרסמה גילוי דעת המגדיר את החלטת בית המשפט "דיכוי זכויות האזרח וחופש הביטוי" והאשימה את שלטונות ירדן ב "דיקטטורה".
בכוונת התנועה לערער על החלטת בית המשפט. בכירי התנועה טוענים כי מתנהל נגדם מסע הסתה מקרב גורמים בשלטון ומחוצה לו.
אחד מדוברי התנועה, השיח' מוראדאלעצ'אילה הכחיש בראיון לעיתון "אלקודסאלערבי" את הטענות נגד התנועה ואמר כי הודעות "האחים המוסלמים" תיארו את שריפתו של הטייס אלכסאסבה כ"מעשה טרור" וכי הן גינו את ארגון "המדינה האיסלאמית" .הוא הוסיף כי משלחת של התנועה ביקרה את משפחתו של אלכסאסבה ושם כינתה אותו בכינוי "שהיד".
בשלטון הירדני לא קונים את ההסברים של בכירי התנועה, ההודעות של התנועה היו ברורות ולא הייתה בהן שום התייחסות לארגון "המדינה האיסלאמית "כארגון טרור". יתר על כן, אחד ממנהיגי התנועה האשים את ממשלת ירדן באחריות למות הטייס בגלל שהסכימה לקחת חלק פעיל במלחמה של הקואליציה נגד "המדינה האיסלאמית".
משבר פנימי בתוך תנועת "האחים המוסלמים"
במקביל לעימות עם שלטונות ירדן עוברת התנועה משבר פנימי לאחר שכמה מנהיגים בכירים בתנועה קיימו הדברות ישירה עם נציגי השלטון ואף הגישו בקשה רשמית להפוך לאגודה פוליטית רשמית תחת השם "האחים המוסלמים".
תנועת "האחים המוסלמים" מוגדרת בירדן כאגודת צדקה ומי שמייצג אותה פוליטית היא מפלגת "חזית העבודה האיסלאמית".
השיח' עבד אמג'ידאלד'ניבאת, לשעבר מנהיג התנועה, מוביל את היוזמה לרשום את האגודה כאגודה פוליטית שחוק האגודות יחול אליה, דבר שהנהגת התנועה מתנגדת לו.
בעקבות הצעד החריג התכנסה מועצת השורא של התנועה ביום 14 בפברואר והחליטה להדיח את עשרת בכירים בתנועה שפנו לשלטונות בנימוק שפעלו בניגוד לתקנון הפנימי של התנועה ובהם השיח' עבד אלמג'ידאלד'ניבאת וד"ר ארחילאלע'ראיבה.
האם ירדן תבצע פעולה יבשתית נגד דאעש?
אחד החששות של תנועת "האחים המוסלמים" בירדן הוא שהצבא הירדני יפעל באופן יבשתי נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" בסוריה ולא יסתפק בתקיפות אוויריות כנקמה על שריפתו של הטייס אלכסאסבה. החששות גברו לאחר שבחריין הודיעה ב-15 בפברואר כי החליטה לתגבר את ירדן בכוחות צבא.
אולם פרשנים ירדנים מעריכים כי ירדן לא תיגרר למערכה צבאית יבשתית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" וכי התגובה הצבאית של ירדן על רצח אלכסאסבה תתמקד בהמשך התקפות אוויריות על מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" ואיסוף מידע מודיעיני לאיתור מנהיגי הארגון לשם חיסולם.

תאריך:  17/02/2015   |   עודכן:  17/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"האחים המוסלמים" בירדן והמלחמה בדאעש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איציק וולף
עבד אל פתח א-סיסי הצהיר כי מצרים תגיב על רצח 21 המצרים הנוצרים הקופטים בידי חמושי המדינה האיסלאמית בעיתוי המתאים    הבית הלבן: הרצח מדגיש את הצורך לפתרון פוליטי לקונפליקט בלוב, המצב הנוכחי משרת את קבוצות הטרור
מחלקה ראשונה
רוצחי ארגון המדינה האיסלאמית רצחו את קרבנותיהם בחוף טריפולי    נשיא מצרים כינס התייעצות דחופה
איציק וולף
המנהיג העליון של אירן שיגר לנשיא ארצות הברית תגובה "מכובדת אך לא מחייבת" להצעתו לשיתוף פעולה בין המדינות במאבק נגד דאעש    גורמים אמריקניים: חמינאי פרט עוולות שלדבריו גרמה ארה"ב לאירן ב-60 השנים האחרונות
עידן יוסף
ראיון עם המרגל-לכאורה, תושב מזרח ירושלים בן 19, מתפרסם בביטאון הארגון    הוא צוטט כיצד גייס אותו המוסד לרגל בשטחי המדינה האיסלאמית
אפרים הלפרין
עיתון הארץ פרסם כותרת בהפוך על הפוך, בה מבטא להבנתי רביב דרוקר צער על כך שלא ירדנו מהגולן, תמורת הסכם שלום עם סוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il