X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בני זוג ערכו הסכם ממון כדי לפתור סכסוך רכושי - אך מאחר שלא התגרשו, גילו להפתעתם שההסכם יצר להם חבות מס. בית המשפט אישר את עמדת רשות המיסים
▪  ▪  ▪
התגוררו בקומות שונות [צילום אילוסטרציה: AP]

רצוי שבני זוג יערכו הסכם יחסי ממון, אשר לפיו הם יעשו הפרדה של הנכסים שבבעלותם, כך שייוחסו לכל אחד מהם בנפרד. אלא שלפעמים חלוקה כזו של הנכסים עלולה לגרום לחבות מס לא צפויה.
כך אירע בעניין מוהנא מלכה (עמ"ש 10-08, מוהנא מלכה נ' מנהל מיסוי מקרקעין, ניתן ב-27.1.2015). בני הזוג ביצעו העברת זכויות במקרקעין במסגרת הסכם פשרה או הסכם ממון, במסגרת התדיינות בבית משפט לענייני משפחה, ואשר ניתן לו תוקף של פסק דין. בעלה של מלכה העביר לה זכויות במקרקעין במספר חלקות קרקע.
מנהל מיסוי מקרקעין ראה העברה זו כהעברה ללא תמורה בין קרובי משפחה לפי סעיף 62 (א) לחוק מיסוי מקרקעין ואישר פטור ממס שבח בגינה. אולם, הוא חייב בשליש ממס הרכישה כאמור בסעיף 20 לתקנות מס שבח מקרקעין (מס רכישה). מלכה הגישה למנהל השגה על השומה הנ"ל בה נטען, כי מדובר בחלוקה שווה של הנכסים השייכים לשני בני הזוג, ופעולה זו פטורה לפי סעיף 67 לחוק. בהסכם הפשרה מדובר בפסק דין הצהרתי ביחס לבעלות האישה ברכוש המשותף במסגרת התדיינות בבית המשפט לענייני משפחה, ולכן חל הפטור ממס לפי סעיף 4 לחוק.
בית המשפט התייחס לטענותיה וקבע: הפטור לפי סעיף 67 חל על מקרים של חלוקה או פירוק שיתוף במקרקעין בנכס אחד. כאשר כל אחד מהשותפים מקבל חלק מסוים מאותו הנכס לבעלות מלאה שלו, השינוי אשר נעשה בעקבות כך הוא פורמלי, כאשר קודם לחלוקה כל אחד מהשותפים היה בעלים של חלק בלתי מסוים בחלקה, וכעת הוא בעלים של מלוא חלק מסוים.
לעומת זאת, חלוקה על-ידי העברת מספר נכסים לצד אחד ומספר אחר של נכסים לצד שני, משמעותה עריכת חליפין בין השותפים והשינוי במקרה זה אינו פורמלי גרידא, אלא שינוי מהותי (ראו בעניין ע"א 4552/92 וד"נ 22/80 שרייבר).
סעיף 4 לחוק מיסוי מקרקעין קובע, כי "העברת זכויות במקרקעין או בזכות באיגוד במקרקעין, הנעשית על-פי פסק דין, אשר ניתן עקב גירושין, לא יראוה כמכירה או כפעולה באיגוד מקרקעין בעניין זה, בין אם היא העברה בין בני זוג ובין אם היא העברה מהם לילדיהם". ההליך אשר במסגרתו הושג הסכם הפשרה של מלכה עם בן זוגה, ואשר קיבל תוקף של פסק דין, לא היה הליך של גירושין וגם לא הליך של פירוד. ההעברה נעשתה בין בני זוג נשואים במטרה ליישב את הסכסוך ביניהם.
לא הובאו ראיות של ממש לכך שמלכה ובעלה היו פרודים, וטענת הבעל שהוא גר בנפרד בקומת הקרקע ואילו אשתו גרה בקומה הראשונה - אינה מעלה ואינה מורידה. בהתאם לכך, קיבל בית המשפט את החלטת המנהל להחיל על ההעברה את הוראות סעיף 62 לחוק, הפוטרת את ההעברה הנדונה ממס שבח מקרקעין ואת תקנה 20 לתקנות המטילה על ההעברה שליש ממס רכישה.
נראה, כי בני הזוג עשו טעות בכך שלא התגרשו, או לפחות היו עושים את הסכם חלוקת הנכסים במסגרת הליכי גירושין.

תאריך:  24/02/2015   |   עודכן:  24/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
מרגע שהתחיל משה פייגלין להתחזק - הפך לח"כ ולסגן יו"ר הכנסת והתחיל מפעיל נכסים פוליטיים שונים שנוספו לסיעתו. מתוקף התחזקות זו, הפך מנכס לאיום
אלעזר לוין
אם תיאורו של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד מדויק, אזי אין סליחה ואין כפרה להתנהגותו של בנימין נתניהו    ניצל את מעמדו כראש הממשלה, ואסר מסיבות פוליטיות להביא פועלי בניין מסין    אם הסיפור נכון - התפטר!
גילעד ושדי
פרויקטים רבים של תמ"א 38 מתוכננים ונבנים באזורי הביקוש. לאור החלטת המחוקק, חוק תמ"א 38 מפקיד בידי התושבים את הזכות/החובה לדאוג לשלומם במקרה של רעידת אדמה חזקה ועל כן נדרשים דיירי הבניין ליזום ולהוביל פרויקט תמ"א 38, דבר שיעניק לבניינם חיזוק משמעותי וישפר את עמידותו במקרה של רעידת אדמה
ד"ר אורי מילשטיין
התקפה גרעינית אירנית על ישראל לא רק שלא תסכן את קיומה של המדינה, אלא היא אף עשויה לסייע לה להכריע סופית את אויביה ולבסס את קיומה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    פְרס, נכשלים, טונים צורמים וקֶצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il