X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שילוב הכוחות של המפלגות הערביות הופך את הערבים למפלגה השלישית בגודלה והיא הולכת בכיוון של השוואת כל הזכויות למגזר הערבי
▪  ▪  ▪
חברי כנסת מן המגזר הערבי [צילום: AP]

צחוק הגורל המלגלג יהדהד בקרוב במסדרונות הכנסת ובאולם המליאה כאשר הח"כים של הרשימה הערבית המשולבת, שתהיה ככול הנראה הסיעה השלישית בגודלה בכנסת, יתפסו את מושביהם ויכריזו: "אנחנו פה - למרות הניסיון לחסום אותנו באמצעות התרגיל של העלאת אחוז החסימה, פרי הגותו של אביגדור ליברמן".
ההתפתחות הזו שעוד זמן קצר תהפוך לפעילות פרלמנטרית בלתי נלאית איננה רק מהפך חשבונאי. היא כנראה מייצגת שינוי עקרוני בתפיסת העולם של מנהיגי האוכלוסייה הערבית בישראל, שבמשך שנים רבות סבלה מקיפוח ואפליה. "הערבית המשולבת" עומדת כנראה להעביר להילוך איטי את המדיניות הפוליטית הפלשתינית הישנה המניפה את הדגלים המרוטים מרוב שימוש של "זכות השיבה", מדינה פלשתינית, "גזל הקרקעות הפלשתיניות" בידי המתנחלים וכל סיסמאות הקרב החבוטות לעייפה כנגד הכיבוש הישראלי, ועוברים לאג'נדה של תביעת שוויון זכויות אזרחי. במסלול הזה הם יוכלו להשיג הרבה יותר וזאת לפחות משתי סיבות.
האחת - אפליית האוכלוסייה הערבית בישראל באמת זועקת לשמיים ויש הרבה מה לתקן. למשל - להתחיל לפתוח מקומות תעסוקה חדשים החסומים כיום בפני ערבים, כמו חברת החשמל, התעשיות הביטחוניות, ועוד. אפשר יהיה גם לתבוע, באמצעות חקיקה, פתיחת ישובים יהודיים, כמו חריש, למשל, בפני אוכלוסייה ערבית. זה אף זה: לתבוע פיתוח עירוני ביישובים המוזנחים, כמו סלילה כבישים, תשתיות ביוב וניקוז, מערכת חשמל ראוי ובטוח ועוד. ניתן יהיה גם להוציא אל הפועל פתרון הוגן וראוי לבעיות הבריאות, החינוך והפרנסה של האוכלוסייה הבדווית הנרחבת בדרום. נושאי טיפול אזרחיים לא חסרים והמלאכה מרובה.
השנייה - כוח השפעתה הפוליטי של "הערבית המשולבת" יהיה גדול מכפי שהיה בעבר במסגרת המפוצלת. סביר להניח כי גם בקונסטלציה החדשה "הערבית המשולבת" לא תצטרף לקואליציה אף אם זו תונהג בידי "המחנה הציוני" ואולי יסתפקו חבריה בתמיכה מבחוץ. אבל בגלל כוחה המשולב תוכל התניעה החדשה אפילו להפיל את הממשלה, או לפחות לאיים בפירוקה, אם תידרש הפעלת כוח למימוש הדרישות.
בתמצית אפשר לומר כי "הערבית המשולבת" תהפוך לגוף שייצג את הדרך לפתרון בעיות הקיום היומיומיות של ערביי ישראל וגם לשמש כתובת פעולה לטובת הפלשתינים החיים במרחבי הרשות הפלשתינית וכך יהפכו ל"קול פלשתין" שיציג את הבעיות מעל במת הכנסת אל מול אזרחי ישראל ומדינות העולם.
ועוד מהפך קטן יחסית יכולה "הערבית המשולבת" להציג בפני הציבור הישראלי. לקראת הבחירות הפעילה הרשימה החדשה מאמץ שכנוע "מבית לבית" כדי לשכנע את בעלי זכות הבחירה להשתתף בבחירות ולא לצפות עליהן מן הצד. זאת מתוך ההנחה שככול שיגדל שיעור ההצבעה יצמח גם מספר המנדטים ויגיע, לפי הערכתם, ל-15. מהלך כזה, אם יעלה יפה, יכול ליצור נתיב התחברות של ערבים תומכי מרצ אל שורות "הערבית המשולבת" וכתוצאה ישירה מכך היעלמותה של תנועת מרצ שלא תצליח לעבור את אחוז החסימה.
נציגי "הערבית המשולבת" בחרו להציב בראשם את עו"ד איימן עודה, דובר העברית הרהוט היודע להסביר היטב את הקייס שלו, ורואה במימוש שוויון זכויות לערביי ישראל כיעד החשוב ביותר, ובמקביל משוכנע - אם נשפט זאת על-פי התבטאויותיו הפומביות - ששילוב הכוחות של כול המגזרים הערבים שהיו מפולגים בעבר, כמהלך היסטורי שהשפעותיו עשויות להיות מכריעות על הזירה הפוליטית הכללית בישראל. ח"כ דב חנין, היהודי היחיד בגוף הערבי הפוליטי החדש, הציג גם הוא בפני הציבור הישראלי את המסרים שבשמם מתכוונים ערביי ישאל להניף את דגלי הפעולה שלהם. "הרשימה שלנו" אמר "היא הושטת יד לכל הכוחות הדמוקרטיים בישראל, לכל הכוחות התומכים בשלום צודק ובשוויון מלא ומתנגדים לכיבוש ולגזענות".
בקיצור: סיסמאות יש והן יפות. השאלה הרלוונטית היחידה היא מה באמת יהיו תוצאות הבחירות, האם באמת יחול המהפך המציב את שוויון הזכויות כמוביל הדגל, והאם "קול פלשתין", במקום להיות המכשיר לשילוב, לא יהפוך לזירה תקשורתית פוליטית שתתמקד בנושאי הסכסוך הישראלי-פלשתיני ותנסה לקדם את תפיסת העולם הפנאטית אנטי-יהודית כמו זו המתפתחת בין ערביי ישראל, בעיקר בקרב נאמני התנועה האיסלאמית.

תאריך:  20/02/2015   |   עודכן:  20/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קול פלשתין בכנסת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא צריך לדאוג
יוא"ב  |  20/02/15 18:12
2
חיבוק דוב ודמעות חנין, מי זו?
אהרון שחר  |  20/02/15 22:16
3
לא הבנתי מה חדש.
רפי לאופרט  |  21/02/15 23:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
איציק וולף
יו"ר יש עתיד הצהיר כי לאחר הבחירות לא ימליץ על מועמד שמאל כמי שאמור להרכיב את הממשלה הבאה    טען שנתניהו הוא כמו גיבור בטרגדיה יוונית וכי במו ידיו 'דפק את העניין האירני'
איתמר לוין
הסיפור שלא סופר על הסיבה שהביאה לכך שלא התמנה שופט ערבי לבית המשפט המחוזי בירושלים    וגם: שימו לב לרשימה המשותפת ולח"כים הנוכחיים, מדוע אין ערבים בשירות אזרחי ולמה "התקווה" מחייב גם אותם
אברהם פריד (פריצי)
אב הבית, עסקי השוחד וחשבון הבחירות: אב הבית מאמין במערכת המשפט הישראלית, אבל הוא לא באמת ינצח; אהוד אולמרט התחרפן לחלוטין והוזה הזיות, או שהמדינה הזו עומדת על סף תהום?; בחירות 2015: מאז 77' לא היה כאן מהפך אמיתי, וגם אז איש לא האמין שזה יקרה - עד שזה קרה
דרור אידר
העיסוק הבזוי בבנימין נתניהו האיש ולא ברעיונותיו, מייצג את עריצות המחשבה ארוכת השנים של השמאל כלפי יריביו האידיאולוגיים    לא נתניהו זקוק להגנה אלא חופש המחשבה ועצמאות הדעת שלנו, הזכות להחליט בעצמנו ולא להיכנע לתכתיביה של תקשורת העושה שימוש אלים במיקרופון ציבורי לטובת עמדה פוליטית חד-צדדית
טובה ספרא
סדקים ראשונים במערכת המשותפת של בוז'י וציפי; אך הם ימשיכו לעשות הצגות כלפי חוץ. המציאות לא תומכת בהם ובעשייתם המשותפת. המערכת הרגשית של הרצוג מנפחת עצמה ללא גבולות    עת לטפל בעצמנו, להיות בבית החם, להתכרבל בכורסה עם כוס תה ועוגת שמרים
רשימות נוספות
ישי מביך את ש"ס: תביעה? רק בדין תורה  /  עידן יוסף
"ליברמן טרפד הקמת ממשלת ימין צרה"  /  עידן יוסף
הליכוד מחק את העתירה נגד פעילות V15  /  איתמר לוין
לעצמם הם מרשים  /  איתמר לוין
חקירה תקועה  /  אריה אבנרי
"הדיאלוג" שמנהל נפתלי בנט  /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il