X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משום מה בחר הנשיא לקראת סוף כהונתו להתעסק דווקא עם בנימין נתניהו ולא עם אויבים מרים ממנו הסכסוך סביב הנאום בקונגרס האמריקני על-פי הזמנת מר ביינר, לבש ממדים של המלחמה הקרה ששרתה בין ברית המועצות לבין ארה"ב
▪  ▪  ▪
מה משיג מכך אובמה? [צילום: AP]

לאחרונה נתגלע סכסוך מר וחריף בין נשיא ארה"ב לבין ראש ממשלת ישראל. הסכסוך הינו שלב בשרשרת הסכסוכים שבין הנשיא לבין ראש ממשלתנו. אין ספק שהכימיה לא שוררת בין שני האישים הללו, אולם זה מחריף והולך לקראת סיום כהונתו של ברק אובמה.
משום מה בחר הנשיא לקראת סוף כהונתו להתעסק דווקא עם בנימין נתניהו ולא עם אויבים מרים ממנו. הסכסוך סביב הנאום בקונגרס האמריקני על-פי הזמנת מר ביינר, לבש ממדים של המלחמה הקרה ששרתה בין ברית המועצות לבין ארה"ב.
מה משיג מכך הנשיא האמריקני, איני יודע. למה הוא גורם רואים ושומעים ובין השאר מסכסך את ביבי עם הדמוקרטים, גורם לתסיסה עם יהדות אמריקה, גורם לדיון יום יומי בעיתונות בארץ ועוד.
מה משיג ביבי, קודם כל סדר היום הוא מדיני, דנים כל הזמן ביחסים עם אובמה. העלה את הנושא האירני לראש סדר העדיפויות כפי שנהג בכל השנים האחרונות. מכריח את אובמה לחשב את צעדיו גם אם הוא כבר גמר אומר להשיג הסכם ויהי מה. הוא יכול להגיד לאירנים - חברה תראו מה עושה לי ביבי בדעת הקהל בארצי. כולם שכחו את האופן בו נוצר הנאום הזה ומדברים על הסכנה האירנית. כל המפלגות בארץ לא נעים להם להראות כתומכים באובמה בנושא הגרעין האירני, אז הם אומרים אכן במהות צודק ביבי, אבל למה להסתכסכך עם אובמה.
ואובמה כמו אובמה, לא מחמיץ נושא להסתבך בו במקום לא להתייחס לכך, כי בסיומו של יום, הוא הכי חזק. הוא זה שיחתום על ההסכם, הלך על כל הקופה ובנה מזבוב פיל.
ונניח שביבי ינאם בקונגרס, האם זה ישפיע על מעמדו כחותם ההסכם? לא ולא. כל הזמן טורחים לומר לנו, כי מי שממונה על יחס החוץ הוא הנשיא ולא הקונגרס, אז במקום להגיד - אוקיי שמעתי אותך, עכשיו תחזור לאן שבאת, הוא בטיפשותו נותן לביבי כבוד רב, הוא הופך אותו לשווה ערך למעמד הנשיא.
שמעתי הבוקר את מייקל אורן נציגנו לשעבר בארה"ב והוא טוען שניתן גם ניתן לשקם את היחסים אחרי הנאום ומאחר שעד עכשיו ביבי לא ירד מהעץ, כי אז עליו לנאום את נאומו ומייקל כידוע הוא גם אישיות פוליטית.
אינני ימני בדעותיי, אבל אני תומך בנאום הזה, כי כל דבר משפיע וגם להתעסקות בטרום הנאום וגם בנאום עצמו, ישנה תועלת אפילו אם נסתכסך לרגע עם ארה"ב.

תאריך:  22/02/2015   |   עודכן:  22/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפשותו של ברק אובמה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כשאתה מדבר על טפשות
אהרון שחר  |  22/02/15 21:46
2
אובמה
חי בלילה  |  23/02/15 01:32
 
- השתלטות האסלאם
אהרון שחר  |  23/02/15 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
האמת היא שבראכ-חוסיין אובמה הוא אויב ישראל. את זאת אנחנו מבינים כיום ואנחנו חוזים כיצד הוא חושש מאוד שנתניהו, בנאומו הצפוי בקונגרס, יחשוף אותו במערומיו הפוליטיים, ובתפישותיו המהוות סכנה מוחשית לכל התרבות המערבית
איתן קלינסקי
התקשיתי להבין איך חיילת, שהייתה יכולה להיות נכדתי-נינתי, מעבירה את זמנה הפנוי רק בשיחות צעקניות עם חיילים ומפקדים ובטיפוח של הופעה מרושלת
רועי אורן
בית-הספר "הריאלי" בחיפה הינו אחד מבתי-הספר הוותיקים במדינה. בימים אלו הוא נלחם על חייו ולא נראה שזה מעניין מישהו
יוסף אליעז
האמור כאן הוא מהדורה מקדימה לחג השוטים, האחד באפריל, אשר הוקדם השנה בשל הקדמת הבחירות. מרבית הפוליטיקאים כבר הוכיחו שלא יחמיצו יום חג ומועד זה
אפרים הלפרין
כל עובד מנהל, פקיד, שוטר, שופט, שר חינוך, נדרש לפעול על-פי חוק ועל החלטותיו לא להיות נגועות בחוסר סבירות קיצונית, ודאי שהפסילה על-ידי שר החינוך הייתה מכוח סמכותו המפורשת בסעיף י"ח לעיל, והנושא שעמד בפני היועמ"ש היה סוגיית סבירות ההחלטה או יותר נכון היעדר אי-סבירות קיצונית בהחלטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il