X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האכזבה מלפיד גדולה בבחינת כגודל ההבטחות כן גודל האכזבות. וכשהוא אומר "גם בפעם שעברה הסקרים היו נמוכים ובסוף קיבלנו פי שניים" זוהי נחמת עניים. הפוליטיקה היא אכזרית. ראה כל מפלגות האווירה
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. אכזבה גדולה [צילום: פלאש 90]

יאיר לפיד הקים מפלגת אוירה יש מאין, אין ספק כי איכותו ככתב ומראיין הביאו אותו לידיעת הציבור עוד בטרם פרץ לתודעה כפוליטיקאי. אני מתאר לי שגם כניסתו של אביו לפוליטיקה תרמה לו לא מעט ראיה של הנושא אולם היה מקום שילמד מנסיונו של אביו את מה שהוא נאלץ ללמוד עם כניסתו לחיים הפוליטיים.
כמו הטרנד שכבש את המפה הפוליטית של מפלגות בעלות פוסק יחיד שהוא הקובע הוא משבץ הוא הכל והם הגמדים בשורה אצלו כך גם יאיר לפיד החליט וקבע כי הוא יהיה הבוס הכל יכול.
בתחילה הכל הלך חלק, מפלגה נקיה מפוליטיקאים מקצועיים, נקיה מחקירות של אנשיה נקיה מעבר מכביד ועתיד מבטיח. אבל לאחר שקבל 19 מנדטים התחיל העסק להשתבש. קודם כל בחירת התפקיד שר אוצר, תפקיד חשוב ביותר החולש על כל תחומי חיינו ועל כל המשרדים ברצותו יתן ברצותו יעצור. יקדם רפורמות או יעצור אותן. למה לא עצר את הכספים להתנחלויות בניגוד להבטחות (איפה הכסף הוא שאל), אלא שעד מהרה נתקל בחומת סין והיא פקידות האוצר וכמו שקרה בעבר הוא נלקח בשבי על-ידי הפקידות ונאלץ לעבור את הזובור שעוברים כל שרי האוצר בדור החדש. כתבתי לו על כך עם כניסתו וגם לראש המטה שלו והפצרתי בו לקבוע את המדיניות ולהגיד לפקידים למלא אחריה אבל במקום זה הלך שבי אחריהם.
הדוגמה הקלסית הייתה שעם כניסתו לתפקיד מצא כדבריו בור של 40 מיליארד שקל ובמקום לערוך דיונים יסודיים עם ניתוח נתונים והצלבתם קיבל את המלצת הפקידים להעלות מיסים ואכן המיסים עלו אולם בסופו של יום הסתבר כי לא היה בכך כל צורך. היום הוא "שוכח לציין זאת ומדגיש רק את הבור". דוגמה נוספת היא כמיקלים לישראל שהוא טען שלו הוא עכשיו בתפקיד לא היה נותן למהלך הפיטורין הזה להתקיים אבל הוא שוכח שהייתה הצעת קניה לכימיקלים לישראל מחברה קנדית שהייתה מחזיקה אותה בחיים אבל הוא בלחץ החשכלית התנגד לכך.הוא שוכח שגם בתקופתו היו פיטורין כאלה ואחרים והוא לא נקף אצבע.
טענה נוספת שלו היא שעשרים שנה לא נעשה דבר והוא בשנה וחצי עשה אין סוף דברים. להזכירו כי בעשרים השנה האחרונות גם אביו היה בתפקיד בכיר בממשלה האם גם הוא לא עשה דבר?. האם המדינה לא התקדמה בעשרים השנים הללו ?לא בנו בתי ספר לא בנו מפעלים נו באמת מי מאמין בכך.
ואז על-מנת להראות שהוא יודע יותר מהאחרים בא עם תוכנית מעמ אפס תוכנית לא רצינית מכל הבחינות אולם הפעם החליט ללכת עם הראש בקיר ולאשר אותה יקוב הדין את ההר.
ומאחר שלא היה פוליטיקאי מבטן ומלידה ולא למד משגיאותיו של אביו והלוחשים על אוזנו דחפו אותו לאיים פעם אחר פעם בפרוק הממשלה זה אכן הגיע שלא ביוזמתו, דווקא כאשר כמה צעדים שלו טובים או רעים עמדו לקרום עור וגידים והוא נשאר ללא משהו מטריאלי להתגדר בו עד כדי כך שכאשר בחודש מסוים ירדו מחירי הדיור באחוז הוא ראה בזה את האור בקצה המנהרה.
במהלך הבחירות הנוכחי הוא זורק כל מיני דברים שכאילו הוא עשה וללא עזרה. לדוגמה התקציב הכי חברתי וללא תוספת מיסים הוא כמובן לא מציין את הגדלת הגרעון התקציבי המתוכנן.
גם הפוליטיקה החדשה בה התגדר בתחילת הדרך לא החזיקה מעמד. כל החיבור שלו עם נפתלי בנט היה בבחינת פוליטיקה ישנה במלוא מובן המילה. גם ההבטחות המרובות שהוא זורק לאויר העולם בימים אלו זוהי טיבה של הפוליטיקה הישנה.
ולכן האכזבה ממנו גדולה בבחינת כגודל ההבטחות כן גודל האכזבות. וכשהוא אומר גם בפעם שעברה הסקרים היו נמוכים ובסוף קיבלנו פי שניים זוהי נחמת עניים. הפוליטיקה היא אכזרית ראה כל מפלגות האוירה שקמו החל מדש עבור בשינוי, דרך ישראל ביתנו ועוד.

תאריך:  24/02/2015   |   עודכן:  24/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות עלינו: והפעם - יש עתיד?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח יפה מקיף וממצה
אהרון שחר  |  24/02/15 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עידן יוסף
השופט: הסרטון מוגן מכוח חופש הביטוי הפוליטי, שניתן להגבילו רק אם קיימת ודאות קרובה כי הוא יביא לפגיעה קשה וחמורה באינטרס
רפי לאופרט
מרגע שהתחיל משה פייגלין להתחזק - הפך לח"כ ולסגן יו"ר הכנסת והתחיל מפעיל נכסים פוליטיים שונים שנוספו לסיעתו. מתוקף התחזקות זו, הפך מנכס לאיום
עופר וולפסון
איש העסקים זוכה "פרס ירושלים" על יזמות עסקית: "אין מאחורי המצעים שום תוכנית לטיפול בכלכלת ישראל. זה עצוב שהתחום היחיד שכולם תמימי דעים בו לא מופיע במצע של אף מפלגה"
אלעזר לוין
שר האוצר לשעבר חושף: סיכמנו חוזה עם ממשלת סין, להביא לארץ 15,000 פועלי בניין, ממשלת סין התנתה, שהפועלים לא יעבדו ביהודה ושומרון, נתניהו הטיל וטו, כדי שלא יכעסו עליו במרכז הליכוד
עמי דור-און
הוולגאריות שאביב גפן משגר מהצד השמאלי של משאלת ליבו לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו רק תעצים את נחישות התמיכה של הציבור הימני במפלגתו של נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il