X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בכירים בחמאס חוששים מהפצצה אווירית מצרית על מעוזי עז א-דין אל-קסאם ברצועת עזה. מנהיגי "האחים המוסלמים" טוענים כי פעיליו של מחמד דחלאן מתכוונים ליצור משבר ביטחוני על גבול הרצועה כהקדמה לפעולה צבאית מצרית
▪  ▪  ▪
פיצוץ של כוחות הביטחון המצריים במסגרת פעילותם לייצר אזור מפורז [צילום: AP]

בקרב תנועת חמאס גוברים החששות כי מצרים תפציץ מטרות של הזרוע הצבאית שלה "עז א-דין אל-קסאם" ברצועת עזה כפי שהפציצה את מטרות ארגון "המדינה האיסלאמית" בדרנה במזרח לוב בשבוע שעבר, בתגובה על עריפת ראשיהם של 21 פועלים מצרים בידי אנשי דאעש.
צלאח אל-ברדאוויל, בכיר בתנועת חמאס מתח בדף הפייסבוק שלו ב-21 בפברואר, ביקורת קשה על אמצעי התקשורת המצרים אשר מנהלים מסע הסתה נגד חמאס וכינה את העיתונאים המצרים במילים "אנשי זרוע". "האם הגיע תורה של רצועת עזה לאחר התקיפה בדרנה (שבלוב)?" הוא שאל.
ברדאוויל הכחיש כל התערבות של תנועת חמאס בנעשה במצרים ואמר כי תנועתו לא מעורבת בעימות עם שום צבא מלבד הצבא הישראלי.
הרקע לעימות הפומבי הגובר בין מצרים לחמאס הינו דיווחים בתקשורת המצרית בסוף השבוע שעבר כי חוליה של "ארגון איסלאמי קיצוני" חדרה לצפון סיני מרצועת עזה במטרה להשתתף בתקיפות נגד הצבא המצרי. בדיווחים נטען כי עקב כך הכריז הצבא המצרי על כוננות בצפון סיני.
איאדאלבזם, דובר משרד הפנים הפלשתיני ברצועת עזה הכחיש כי חמושים פלשתינים הסתננו מהרצועה למצרים ביום חמישי שעבר ואמר כי ערוץ הטלוויזיה המצרי שדיווח על כך הוא אותו ערוץ ששידר דיווח שקרי לפני כשבוע כאילו אחד מפעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרג בהתקפות הצבא המצרי על מעוזי הטרור בצפון סיני.
בתנועת חמאס מדווחים גם על טיסות של חיל-האוויר המצרי מעל הגבול עם הרצועה וצילום אזורים ברפיח וחאן יונס כנראה לצורך הכנת מטרות.
החשש בקרב מנהיגי חמאס הוא כי אמצעי התקשורת במצרים, המשקפים את עמדותיו של הנשיא א-סיסי כלפי חמאס, פתחו במתקפה תקשורתית חדשה נגד תנועת חמאס כדי להכשיר את דעת הקהל במצרים לקראת תקיפת מטרות של חמאס ברצועת עזה.
בכירים בחמאס אומרים כי השלטון המצרי מתוסכל מהמשך פעילות הטרור בצפון סיני ומפתיחתה של חזית מלחמה נוספת מול ארגון "המדינה האיסלאמית" בגבול של מצרים עם לוב. עוד הם מוסיפים כי מצרים מאוכזבת מכך שלא קיבלה גיבוי ממועצת הביטחון של האו"ם לתקוף מטרות של דאעש בלוב ולכן היא מחפשת מטרות אחרות ברצועת עזה.
במקרה של תקיפה בעזה היא תזכה לתמיכה מישראל, ארצות הברית וכמה ממדינות ערב התנגדות לתנועת חמאס. גם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים, החותרת תחת שלטונו של הנשיא א-סיסי, נזעקה כדי לגבות את תנועת חמאס.
חמזה זוובע, בכיר בתנועת "האחים המוסלמים" טען בראיון לביטאון חמאס "אלרסאלה" ב-21 בפברואר כי בידיו מידע על הגעת ספינה לנמל אל-עריש במצרים שעל סיפונה קבוצה מתומכיו של מחמד דחלאן.
לטענתו, קבוצה זו מיועדת לפעול לאורך הגבול של רצועת עזה עם מצרים כדי ליצור משבר ביטחוני על הגבול שיצדיק פעילות צבאית מצרית ברצועת עזה. פעילות זו מתוזמנת עם מסע ההסתה נגד תנועת חמאס באמצעי התקשורת של מצרים.
לתנועת חמאס אין נשק נ"מ שבאמצעותו היא יכולה להתגונן מפני התקפה אווירית של מצרים, נראה כי היא החליטה לתת פומבי לחששותיה כדי לנסות למנוע אפשרות כזו במקרה של הסלמה נוספת ביחסיה עם מצרים.

תאריך:  24/02/2015   |   עודכן:  24/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מצרים תפציץ את רצועת עזה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הלוואי
שמ  |  24/02/15 14:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
העימות בליגה הערבית היווה שיא חדש במתיחות בין שתי המדינות לאור המשך התמיכה של קטר בתנועת "האחים המוסלמים" במצרים וההסתה החריפה של ערוץ אל-ג'זירה נגד משטרו של הנשיא המצרי א-סיסי
מנשה שאול
איומים בעלם הערבי: בשריפת הטייס התכוון דאעש להפחיד את הירדנים ולהכניעם    הרש"פ מאיימת על ישראל בפירוק הרשות אם לא ישולמו כספי המיסים
אדוניס
"מדוע אתה חוזר ושואל: כיצד הורגים אדם שאין אפשרות לשחזרו בתודעתו ובצורתו. כיצד הורגים בן אדם בזדון בביתו או ברחוב, או כיצד מתחשק לבן אדם להתפוצץ ולקחת אחרים עמו ברסיסים? או כיצד שוחט אדם אדם הדומה לו בצורתו, כפי ששוחט טלה מיואש, ולאחר מכן יתענג על-ידי הנחת ראשו על חזהו, כאילו מדובר באומנות מודרנית המוצגת במוזאון ההרג העולמי?"    קטעים משירו של המשורר הסורי הגולה בתרגומו של צבי גבאי
יוני בן-מנחם
הפרשנים בעולם הערבי חלוקים בשאלה מהו סוד כוחו של ארגון "המדינה האיסלאמית" ומי עומד מאחוריו. רבים מהם מתכחשים לעובדה כי מדובר בארגון איסלאמי אותנטי ומאשימים את ארה"ב וישראל בהקמתו
עמי דור-און
הניסיונות להגיע להסדר בין ישראל לפלשתינים במה שקרוי "סוגיות הליבה", עוברים בהתמדה בין ימים של גאות מלחמתית לימי שפל של הפסקות אש וניתוק מגעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il