X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לציבור הישראלי יש הרבה מה ללמוד מאזרחי מדינות אחרות. בתחומים רבים אנו מייבאים תרבות נמוכה וזולה וזונחים תרבות יפה ועדינה. וכך בהתנהלות יומיומית, נוהג האזרח הישראלי במרחב הציבורי כאילו היה הוא בעליו. להתנהגות הישראלים בחו"ל יש השלכה גם על האופן בו רואה אותנו הציבור בעולם וההתייחסות שלו ללגיטימיות שלנו בסכסוך עם שכנינו. אך בעסקת ה"הכל כלול" ויתרנו על איפוק ונימוסים ונשארנו בבאזר הטורקי. לטוב ולמוטב
▪  ▪  ▪
טיסת ישראייר. להתייחס גם לתגובת הדייל [צילום: צילומסך]

"אני לא עובד שלך והיית מתה שאני יהיה עובד שלך!" - היה המשפט הפותח בדרמה שהתחוללה בטיסת ישראייר ואותו אמר דווקא הדייל. הצעקות, האיומים והגסויות שבאו לאחר מכן היוו רק נדבך שני בסאגת האירועים שהתרחשו על אותה טיסה מרה אשר זכתה לכינוי הלא מוצדק, "טיסת השוקולד".
קשה למצוא מילים טובות להגן על נוסעי המטוס שהתפרעו ואם אכן עלו על הטיסה בגילופין, יש למצות איתם את הדין גם במישור הפלילי. אך עם זאת יש לזכור כי למטבע שני צדדים ובסערה שמתחוללת, כדאי לבחון גם את אופיים של נותני השרות בישראל. אלו המתפרנסים מכספי הלקוחות, אך נהנים מכל הזדמנות לכתוב ולספר על חוויותיהם כנותני שרות ועל הלקוחות שמתעמרים בהם. נותני שרות אלו, אגב, יוצאים מידי פעם לחופשה והופכים בעצמם ללקוחות מרירים לא פחות.
לציבור הישראלי יש הרבה מה ללמוד מאזרחי מדינות אחרות. בתחומים רבים אנו מייבאים תרבות נמוכה וזולה וזונחים תרבות יפה ועדינה. וכך בהתנהלות יומיומית, נוהג האזרח הישראלי במרחב הציבורי כאילו היה הוא בעליו. להתנהגות הישראלים בחו"ל יש השלכה גם על האופן בו רואה אותנו הציבור בעולם וההתייחסות שלו ללגיטימיות שלנו בסכסוך עם שכנינו. אך בעסקת ה"הכל כלול" ויתרנו על איפוק ונימוסים ונשארנו בבאזר הטורקי. לטוב ולמוטב.
מאידך-גיסא, עלינו לזכור כי שרות הלקוחות בישראל הוא מהגרועים בעולם המערבי. הלקוחות ונותני השירותים קרוצים מאותו חומר. התנהגות נוסעי המטוס לא צמחה בחלל ריק והיא תולדה של נותני שרותים גרועים היוצאים מפעם לפעם לחופשה בעצמם, טסים גם לבולגריה והופכים ללקוחות גרועים. במעגל קסמים זה נותן השרות החצוף של היום, הוא הלקוח המחוצף של המחר. אנו עוד עשויים לגלות את הנוסעת הצווחנית מאחורי דלפק שרות לקוחות כלשהו, כשהשרות לו זוכים לקוחותיה אינו שונה בהרבה מאופן התנהגותה כלקוחה הרעבה לשוקולד.
כבר שנים שאני מדיר את רגלי מחברות תעופה ישראליות. השרות - גרוע, צורת הדיבור וניסוח המענה ללקוחות – מכעיסים אותי כל פעם מחדש. רבים מהלקוחות חסרי נימוס, אך הדיילים חצופים לא פחות. אולם בעוד התנהגות נימוסית מצד לקוח היא דבר רצוי וחיובי - מצד נותן השרות היא חובה. ישראלים טסים גם בחברות תעופה זרות, וגם בהן טסים לקוחות "מעצבנים", אך ההתנהלות של נותני השרות בהם נתקלתי הייתה מקצועית, סובלנית ועניינית.
דייל מחברה זרה לא ירד לפסים אישיים עם נוסע, ולא ישתמש בביטויים ההולמים שרות הלקוחות בשוק ירקות עירוני.
כתושב חוץ המגיע ארצה בתדירות גבוהה, אני נדהם מהפער בין המענה לו זוכים הלקוחות בחו"ל ובין זה הנהוג בארץ. לפני כחודשיים, הגעתי ארצה ומיד עשיתי את דרכי מאולם קבלת הפנים לדוכן השכרות הרכב בשדה התעופה. בעודי ממתין לתורי, הבחנתי בנציגה של חברת השכרה אחרת מתעמתת עם תייר שביקש לשכור רכב. מבלי לדעת על מה התדיינו ביניהם, שמעתי אותה אומרת בקול תקיף ועצבני: "אדוני, אני מנסה לשמור על קור רוח ולא להתעצבן... אבל אתה ממש מוציא אותי מדעתי". במדינה אחרת משפט כזה הוא משפט פיטורין מיידי.
אפשר לכעוס על הנוסעים שצרחו, קיללו ודרשו שוקולד. אך לא ניתן להתעלם מאותו דייל בתפקיד שבמקום להוריד את גובה הלהבות בוויכוח מיותר - הגיב בחוסר מקצועיות. טוב תעשה חברת ישראייר אם במקום למנף את המקרה לטובתה תוך הטלת דופי ברבים מלקוחותיה, תרענן נהלים בקרב נותני השרות. עד כמה שהעניין לא נעים, לעיתים צריך לחייך, לחזור על אותו משפט בצורה קרה, עניינית ונטולת רגשות, ולהימנע מלקחת את הדברים באופן אישי.
אם אין ברירה – ולעיתים אכן אין ברירה – יש להימנע מלענות ללקוח ולהתעלם מדרישותיו עד אשר ינסח את בקשתו באופן מכובד ומכבד. אין זה מתפקידו של הדייל להחליט למי למכור שוקולד ואין זה מתפקידו לחנך את ציבור הנוסעים. שהרי מתוקף תפקידו ובעודו בתפקיד, הוא אכן עובד אצל ציבור הנוסעים למשך אותן מספר שעות בעבורם רכשה הנוסעת כרטיס טיסה ממיטב כספה.

הכותב הינו איש חינוך בבית ספר יהודי קהילתי בעיר אוסטין שבטקסס; ועורך עיתון "הישראלים בדרמ"ז" - מקומון בשפה העברית המופץ בכשבע מדינות בדרום מזרח ארה"ב.
תאריך:  26/02/2015   |   עודכן:  08/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תמכור לי שוקולד" בשרות הלקוחות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
MOREOVER
ה.א.  |  27/02/15 14:27
2
1 הצחקתני. סכין בגב שכניהם
טרור במטוס  |  28/02/15 18:08
 
- אנא לך לדף של שלי יחמוביץ' ל"ת
א.ה  |  1/03/15 01:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
טילים בליסטיים לשמירת הקיום הישראלי קודמים לאיכות החיים    שיגור טילים ימנע את הצורך בהנחתת מתקפה מוטסת שבה עלולים להיגרם לחיל-האוויר הישראלי אבדות כבדות בחיי אדם ובמטוסים בדרך אל היעדים האירניים ובחזרה מהם לישראל
אברהם פכטר
בוז'י הרצוג איננו צ'מברליין למזלנו, אבל הצהרתו כי ההסכם עם אירן הוא רע אבל הוא סומך על הנשיא אובמה, נושאת בתוכה את האלמנט של הכניעה לפריץ והתקווה שהוא מציל את העולם ואת ישראל. כמה נאיבי אפשר להיות בעולם כה סוער ולא אמין. מי שהציל את אנגליה ואירופה, בימים טרופים אז, היה צ'רצ'יל, אבל כיום אין לנו מנהיגים בסדר גודל כזה - וחבל
ד''ר אברהם שלום
אובמה מתנגד להופעת נתניהו, כי אינו רוצה שהוא יגלה את האמת לקונגרס    אובמה מאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני ומסכן את אמריקה, ישראל ואת כל העולם
מאיר חוטקובסקי
הדבר חוזר על עצמו מדי בחירות לכנסת: הפופוליזם חוגג, המפלגות מבטיחות הבטחות שווא, סיסמאות עפות באוויר. האם סבורות המפלגות שהציבור טיפש או שהן יודעות שהוא אוהב לאכול פנטזיות לארוחת בוקר?
הרב ישראל רוזן
המניע התקשורתי שקוף - משנכנסו בחירות מרבין בשמחה ובצלצולי תרועה    אני מפנה את חצי כלפי התקשורת ולא כלפי המתחרים    הללו מעדיפים, ובצדק, לגרור את התחרות לפינות, לסימטאות האתיקה, ה'שוויון בפני החוק' וההתנצחות המשפטית שבהן הם סבורים כי יש להם יתרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il