X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארה"ב מפעילה לחצים על מחמוד עבאס באמצעות סעודיה לדחות עד אחרי הבחירות בישראל את כל ההחלטות שהוא מבקש להעביר בשבוע הבא בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף. האמריקנים חוששים שצעדי עבאס ישרתו את הימין הישראלי בראשות נתניהו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

העיתון " אלראי אליום" חשף ב-25 בפברואר את הסיבה האמיתית לביקור הפתע של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס בסעודיה ב-23 בפברואר.
עבאס הגיע לסעודיה ומלך סעודיה החדש סלמאן בו עבד אלעזיז קיבל את פניו בשדה התעופה בריאד. מדובר בביקור רשמי ראשון של מחמוד עבאס מאז קיבל מלך סעודיה את השלטון לפני יותר מחודש. הביקור כולו נמשך שעתיים בלבד, מחמוד עבאס הגיע ללא מלוויו הקבועים בביקוריו בחו"ל ובפגישה השתתפו יועציו נביל אבו רודינה, מג'די אלח'אלדי ומחמוד עבאש וכן בסאם אל-אע'א השגריר הפלשתיני בסעודיה.
על-פי הדיווח בעיתון, סעודיה יזמה את הביקור בעקבות בקשתן של ארצות הברית ומדינות נוספות כדי שהמלך הסעודי יבקש ממחמוד עבאס לעצור בשלב הזה, תוכניות פלשתיניות שונות, שיו"ר הרש"פ מתכנן בתגובה להחלטת ישראל להקפיא את העברת כספי המיסים שהיא גובה עבור הרשות הפלשתינית.
העיתון דיווח כי ארצות הברית חוששת מהחלטות חדשות של הרשות הפלשתינית ובראשן הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל, לכן היא פועלת באמצעות בנות בריתה לשכנע את מחמוד עבאס לדחות את הצעדים שהוא מתכנן עד לאחר הבחירות בישראל מתוך חשש שהימין הישראלי בראשות נתניהו ינצל את הדבר לצרכים פוליטיים.
"אלראי אליום" מסר מפי מקורות פלשתינים כי מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז יעץ למחמוד עבאס לדחות בשלב הזה את הצעדים שתכנן ולהסתפק בינתיים בבקשה שהגישה הרש"פ להתקבל כחברה בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. העיתון לא ציין מה הייתה תגובתו של מחמוד עבאס לדברים והאם קיבל את עצתו של מלך סעודיה.
יו"ר הרש"פ אמור לכנס בשבוע הבא ברמאללה (ב-4 במרס) את המועצה המרכזית של אש"ף לדיונים שיימשכו יומיים ויעסקו בהתפתחויות המדיניות האחרונות, מצוקתה הכספית של הרש"פ, שיקום רצועת עזה, צעדי הרש"פ בזירה הבינלאומית והפעלת "ההתנגדות העממית".
על-פי מקורות באש"ף יש בכנוס המועצה המרכזית של אש"ף שבועיים לפני הבחירות לכנסת בישראל ניסיון להשפיע על דעת הקהל בישראל. המקורות טענו כי מדובר בכינוס מכריע שידון באפשרות פירוק הרש"פ או הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל נוכח המצב הכלכלי הקשה שבו נתונה הרשות הפלשתינית.
כאיד אלע'ול, חבר הלשכה המדינית של ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין (חז"ע) אומר כי ארגונו ידרוש בכינוס "להשתחרר מן המגבלות של הסכם אוסלו".
איומים כאלה, בדבר פירוק הרשות והפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל, כבר נשמעו בעבר מצדו של מחמוד עבאס אך הוא לא קיבל החלטות בנושא, הפעם טוענים באש"ף כי הוא רציני ומתכוון להעביר החלטות חשובות.
המועצה המרכזית של אש"ף הינה הגוף המקשר בין הועד הפועל של אש"ף בין המועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ) ויש לה את הסמכות לקבל החלטות במקרה שלא ניתן לכנס את המועצה הלאומית הפלשתינית.
מקורות ברשות הפלשתינית אומרים כי המועצה המרכזית של אש"ף תקבל בכינוס החלטות חשובות אך ביצוען יידחה עד לאחר הבחירות בישראל באמצעות הטענה כי הדבר מצריך קבלת "מטרייה" וגיבוי מהליגה הערבית כפי שעשה מחמוד עבאס בעבר.
בינתיים ישיג עבאס השפעה על דעת הקהל בישראל לפני הבחירות וינסה לשוב ולהעלות את הנושא הפלשתיני לראש סדר היום הבינלאומי.
העיתון "אלערבי אלג'דיד" דיווח ב-26 בפברואר כי מחמוד עבאס ישעה את התיאום הביטחוני עם ישראל עד להודעה חדשה כאזהרה לקראת הפסקתו באופן סופי בתגובה על הפסקת העברת כספי המיסים לרש"פ ויבקש את תמיכת המועצה המרכזית בהחלטתו. הוא גם יודיע על צעדים לניתוק הזיקה הכלכלית של הרש"פ עם ישראל.
על-פי מקור באש"ף, מחמוד עבאס ינסה לסחוט, באמצעות ההחלטות שיתקבלו בכינוס, תמיכה אמריקנית בהצעת ההחלטה הערבית-צרפתית שהוא רוצה להגיש למועצת הביטחון של האו"ם בדבר קביעת לוח זמנים לסיום "הכיבוש הישראלי בשטחים".
ההזמנות לכינוס המועצה המרכזית של אש"ף כבר נשלחו, אם הכינוס ידחה עד לאחר הבחירות בישראל יהיה זה סימן שמחמוד עבאס נכנע ללחצים הסעודים-אמריקנים.
אם הכינוס יתקיים בכל זאת, מחמוד עבאס יהיה במלכוד כיוון שיש ציפייה גדולה בקרב פלגי אש"ף כי יתקבלו בו החלטות חשובות. יהיה קשה למחמוד עבאס למסמס אותן אחרי הציפיות הגבוהות שהוא יצר לקראת הכינוס.

תאריך:  26/02/2015   |   עודכן:  26/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיבה האמיתית לביקור עבאס בסעודיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עופר וולפסון
אנשי חוליות הטרור שנעצרו ביצעו לפני כמה חודשים מספר פיגועי ירי לעבר כלי רכב ישראלים ולעבר עמדת צה"ל    במסגרת חקירתם, סגרו חמישה רובים, אקדח ותחמושת
עופר וולפסון
חברת החשמל הגבילה בפעם השנייה השבוע את אספקת החשמל לערים שכם וג'נין, על-רקע חובות הרשות    רה"מ ושר הביטחון: "לא הנחייה שלנו"
גבי סיבוני
בחינה בדיעבד של פיגועים ספונטניים וחקירה של מספר מחבלים שנתפסו הצביעה על קיומם של שני מאפיינים עיקריים שיוכלו לסייע בגיבוש התפיסה העדכנית. המאפיין הראשון, הוא הפרופיל הבסיסי של המחבל. המאפיין השני, הוא התנהלות המחבל קודם לפיגוע ובסמוך לו
יוני בן-מנחם
יו"ר הרשות הפלשתינית יכנס בשבוע הבא את המועצה המרכזית של אש"ף ל"דיון מכריע" במצב הרשות בניסיון להשפיע על הבחירות בישראל. מקורות באש"ף מודים שהקהילה הבינלאומית לא תאפשר את קריסת הרשות וכי מחמוד עבאס מחפש מנופי לחץ מדיניים חדשים
איתמר לוין
התחנה הישראלית-פלשתינית רשומה בישראל, האולפן נמצא בירושלים והמשדר - ברמאללה    מלצר: הזיקה לישראל מאפשרת למשרד התקשורת לאסור על התחנה לשדר ללא רישיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il