X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאום נתניהו בפני הקונגרס המסוגל לעצב את מדיניות ארה"ב כלפי אירן - מונחה על-ידי איום קטלני על ארה"ב וישראל ועל-ידי תום המועד לגיבוש הסכם עם אירן. כמו בגין, גם נתניהו יכול למנוע אסון ארוך טווח במחיר פוליטי קצר טווח
▪  ▪  ▪
נתניהו בכותל. ימנע אסון? [צילום: פלאש 90]

ב-7 ליוני 1981 הורה רה"מ בגין להפציץ את הכור הגרעיני בעירק, ערב הפיכתו למבצעי ו-23 ימים לפני הבחירות בישראל. בטווח המיידי עורר את זעם העולם והואשם ביצירת קרע עם ארה"ב שהטילה אמברגו צבאי ובשיקולי בחירות. בטווח הארוך גרם לשדרוג דרמטי ביחסים עם ארה"ב.
ב-2015 מאיצים ברה"מ נתניהו לבטל את נאומו בקונגרס ב-3 במרס ערב תום המועד להסכם עם אירן ב-30 למרס ו-14 ימים לפני הבחירות - פן יפגע ביחסים עם ארה"ב ויחמיר את הקרע עם הנשיא אובמה, שהוא לכאורה הכתובת היחידה לגיבוש ההסכם עם אירן.
אבל, סקר CNN (התומכת בדרך כלל באובמה) מ-16 לפברוארמתעד פער בין אובמה לבין הציבור האמריקני: 41%:51% מתנגדים למדיניות החוץ שלו, 25%:43% מחייבים את נאום נתניהו בקונגרס, ו-32%:47% מסתייגים מהתייחסות אובמה לנתניהו. סקר "גאלופ" מפברואר 2015 מדגיש את עומק התמיכה בישראל: 70% אהדה לעומת 17% אהדה לרשות הפלשתינית (בדומה לאירן, קוריאה הצפונית וסוריה).
הפער בין אובמה לנתניהו בלתי ניתן לגישור, כמו הפער בין אובמה לבין סעודיה, מצרים, ירדן ומדינות המפרץ. הן מהוות יעד לחתרנות וטרור אירנים, וחרדות מאירן מגלומנית, אפוקליפטית וגרעינית, המתפשטת כבר היום לעירק, סוריה, לבנון, תימן ומיצרי באב אל מנדב והורמוז.
הן שוללות את מדיניות ההכלה של אובמה ותובעות לחסל את תשתית הגרעין של אירן, בעלת הרקורד הברור של טרור, חתרנות, דיכוי אכזרי והפרת הסכמים, ולכן איננה שותף אמין למו"מ.
הן דוחות את דברי ההרגעה והערכות אובמה לאור הרקורד שלו ושל קארי: "העולם פחות אלים ויותר בריא מאי פעם"; הידברות עם - ולא הדברת - משטרים פורעי חוק; הסתייגות מהנשיא המצרי סיסי וחיבוק "האחים המוסלמים" - ארגון הטרור המאורגן ביותר באזור; הגדרת האלימות ברחוב הערבי כ"אביב" ומעבר לדמוקרטיה;אי-הכרה בתופעת הטרור האיסלאמי; הטענה ששורש הטרור הוא עוול כלכלי וחברתי (האם דאעש, אל-קאעידה והטרור הפלשתיני לוחמים לשיפור רמת החיים?); הגדרת חאפז ובשאר אסד (עד 2011) כמנהיגים חיוביים ולחץ לנסיגה מהגולן; בגידה במובארק ובמרד 2009 באירן; פינוי כושל של עירק שהביא להשתלטות אירן ולהגברת הטרור; מעורבות כושלת בלוב שהפכה לחממת טרור; כישלון בבלימת אירן בתימן; ועוד.
מאז תבוסת אובמה בבחירות נובמבר 2014 קיים פער בלתי-ניתן לגישור בין הנשיא לבין הקונגרס - הרשות המחוקקת החזקה בעולם, שוות-עוצמה לנשיא גם בנושאי חוץ וביטחון. לדוגמה, הקונגרס הפסיק את מעורבות צבא ארה"ב בווייטנאם, אנגולה וניקרגואה; מנע אספקת מטוסים לאירן ב-1977; הביא להפלת המשטר הלבן בדרום אפריקה; כפה על מוסקבה הגירה חופשית; הכריח את אובמה להטיל וטו על גינוי ישראל במועצת הביטחון ב-2011 ולממן רכש סוללות "כיפת ברזל" באוגוסט 2014; וכו'.
נאום נתניהו בפני הקונגרס המסוגל לעצב את מדיניות ארה"ב כלפי אירן - מונחה על-ידי איום קטלני על ארה"ב וישראל ועל-ידי תום המועד לגיבוש הסכם עם אירן. כמו בגין, גם נתניהו יכול למנוע אסון ארוך טווח במחיר פוליטי קצר טווח.

תאריך:  01/03/2015   |   עודכן:  01/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוחיות רגעית מול ביטחון ארוך טווח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו נלחם בכמה חזיתות
א.ל. רמת-גן  |  1/03/15 15:25
 
- נכון! האויבים שלנו הם מבפנים ל"ת
וזה האסון שלנו  |  1/03/15 18:46
 
- מהרסייך ומחריבייך
אהרון שחר  |  2/03/15 08:23
2
המאבק הוא כמובן על מנהיגות
סניל  |  2/03/15 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איתמר לוין
יוסי קופרווסר, שהיה גם מנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים, סבור שהסמיכות לבחירות היא צירוף מקרים    טוען שמגוחך לטעון שישראל נכשלה במאמציה למנוע מאירן נשק גרעיני
דרור אידר
ההיסטוריה תביט על הגרעין האירני, ולא תבין מה פשר ההתעסקות בדוחות שוליים ובבקבוקים    גם כשאנשי האצ"ל הגיעו לארה"ב כדי לשכנע להציל את יהודי אירופה, רבים התנגדו    עכשיו תורו של נתניהו
ד"ר רון בריימן
ערב הבחירות, חובתו להבהיר שאין הוא מתכוון ללכת ל"פתרון" נוסח מינכן    על כן חובתו להבהיר שאין בכוונתו להכניס צ'מברלינים לממשלתו הבאה
אריה גל
אין חולק על כך שהשחיתות אצלנו הפכה לסרטן ממאיר    אבל זה מפני ששומרי הסף שלנו ממונים לתפקידם על-ידי מי שעל יושרם הם אמורים לשמור    והפתרון לכך הוא מאוד פשוט
איציק וולף
ראש הממשלה יצא לארצות הברית, שם ינסה לשכנע את הקונגרס לתמוך בסנקציות נוספות נגד אירן ולהתנגד להסכם הגרעין    "חש דאגה עמוקה וכנה לביטחונם של כל אזרחי ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il