X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בני גיל הזהב ניצבים חסרי-אונים אל מול מוסדות-ציבור, המחייבים אותם לפנות אליהם באמצעות מכשור מתקדם שהם מתקשים בהפעלתו. על מוסדות אלה לקחת לתשומת-ליבם את הקשיים הנערמים בפני ציבור לא-מבוטל זה של צרכנים
▪  ▪  ▪
טכנולוגיה מתקדמת עוצרת בעד הקשישים [צילום: AP]

המכשור הטכנולוגי מהלך אימים על מי שנמנים עם גיל הזהב. לא אחת נאלצים בני הדר הקשיש לעמוד חסרי-אונים בפניו. הם מתקשים לפענח את רזי המחשב או הסמרטפון, וגם ג'י.פי.אס. הוא עלום עבורם.
וכך, בהעדר מיומנות ראויה, מוצאים את עצמם בני הדור הקשיש ניצבים בפניה של שוקת שבורה, כשכלים שנועדו להקל עליהם - הופכים עבורם לטרחה מיגעת.
משלוח של פקס, או מסרון חלופי, אינם נכללים בתחום-עיסוקם. גזירתם, הנוחתת כיום על מי שמבקש ליצור מגע עם מוסד ציבורי, היא מחוץ לתחום לדידם. במקומם עושים עדיין את העבודה בשבילם המכתב או צלצול הטלפון המסורתי, שמהם אין הם מסוגלים להיגמל. העובדה שבעידן הטכנולוגי הם חלפו מן העולם - פשוט אינה מעניינת אותם.
להוותם מעידה הסטטיסטיקה היבשה על עליה מאסיבית במספר מוסדות הציבור המאפשרים נגישות בלעדית עימם באמצעות האינטרנט או הפקס בלבד. אלא שמה לעשות וברשות רבים מבני גיל הזהב כלל לא מצוי מחשב או פקס, אם בשל עלות-אחזקתם הגבוהה ואם בשל הקושי הגדול שלהם להפעילם.
לא מורגלים
כמי שנמנה עם המגזר הזה, אני מודע היטב לבעייתו הכאובה. מדי יום אני נתקל בה כעיתונאי. הגיעו הדברים לידי כך שלא מעטים מן הקשישים נאלצים להרים ידיים ולוותר על שאילתה דחופה בעניין שהם מבקשים לברר. מסתבר שיותר ויותר הופכת הטכנולוגיה השימושית לאויבם הגדול, ובעוד שזו מתקדמת לה בצעדי-ענק - הם נותרים הרחק מאחוריה.
מה לעשות, אבל בני גיל הזהב אינם מורגלים, עדיין, לטכנולוגיה השימושית החדשה ומתקשים ללחוץ על ה"עכבר" במחשב ועל המקשים המתאימים בו לסיפוק מבוקשם. כדי למצוא מזור לבעיותיהם הם נכספים למחנה אישי חם וישיר מעברו השני של הקו. הדברים אמורים, למשל, בתשלומי-חשבונות ובהזמנת-מצרכים, כשאלה הרי נעשים כיום כמעט אך ורק בדרך הבלתי-ישירה.
מגבלות הגיל
עקב האכילס של הדור הקשיש הם גם שירותי הבנקים, מוסדות הממשלה והעירייה, ועל אחת כמה וכמה שירותים רפואיים למיניהם. באלה הרי מופעלים מוקדנים בלבד, שרק דרכם ניתן להשיג את הסניף המבוקש. הקשר האישי והמיידי, שהיה בזמנו מהיר יותר, נעלם ונמנע מהם, למגינת-ליבם הרבה.
אותם דברים אמורים גם בטלפון הסלולרי. רבים מבי הדור הקשיש נרתעים מלהשתמש בו בשל הקשיים הכרוכים בהפעלת מתגיו, בקריאת האותיות והמספרים הזעירים שעל צג המכשיר הנייד, וגם בקבלת ובהעברת מסרונים, שכדי לפענח אותם צריך ממש להוציא את העיניים.
מן הדין שמוסדות הציבור יתנו את דעתם לעניין ויקחו לתשומת-ליבם את הקשיים האלה. סוף-סוף מדובר בציבור לא-מבוטל של צרכנים, שאין להתעלם מקיומו. על אחת כמה וכמה שאין להתעלם ממגבלות הגיל העומדות לו לרועץ. "גיל הזהב" ראוי, בהחלט, ליתר-קשב, מה גם שיותר משהעגל רוצה לינוק - הפרה היא זו שרוצה להניק.

תאריך:  04/03/2015   |   עודכן:  04/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטכנולוגיה בעוכרי הגיל הקשיש
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בעיה שולית
אהרון שחר  |  4/03/15 12:37
 
- ממש תגובה אווילית.
אורי ג.  |  4/03/15 23:34
2
קשקוש
!  |  5/03/15 22:04
3
המוסדות מתחבאים בכוונה
ירון זכאי 1  |  6/03/15 12:21
4
להקל על שרותים לקשישים
לבקוביץ   |  6/03/15 13:50
5
צודק בהחלט! ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  7/03/15 08:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
כמה דיו ואנרגיה ביזבזו בקריאת תגר על "נאום נתניהו שבמחלוקת"; האייתולות באירן לא היו צריכים לנקוף אצבע, או לדבר כנגד הנאום מילה אחת, לפי שהתברכו בבגתנים ותרשים שיושבים בכל תחנות הטלוויזיה והרדיו בישראל ואצל מוזס בבוז'יתון
דרור אידר
זכיתי להיות ברגע היסטורי, שבו הודיע ראש ממשלת ישראל לעולם, שגם אם העם היהודי יישאר לבדו, הוא יילחם ולא ישתוק יותר, כי הפעם אנחנו יכולים להגן על עצמנו. רגע מכונן. מגילת אסתר ופורים התערבו עם האקטואליה הדוחקת
איתמר לוין
בניגוד לדבריו של "גורם בכיר בבית הלבן", נתניהו כן הציע בנאומו חלופות להסכם שמגבשת ארה"ב עם אירן: להמשיך את הסנקציות, לא להיבהל מהאיומים האירניים ולהציב תנאים עתידיים    התגובות של הממשל לנאום מלמדות שכנראה אכן מדובר בהסכם כניעה
אליקים העצני
הניתן לשנות את הראש של אובמה ואת כיוון "רוח הזמן" הפייסנית ע"י "נהפוך הוא" של נאום אחד? הניתן לחולל עם נאום אחד את מה שאסתר עם קסמיה עשתה לאחשוורוש?
עמי דור-און
אירן משתדלת להגיע לפצצת מימן ולא רק לפצצת אטום וארצות הברית אינה עושה דבר נגד התפתחות זו    זאת ועוד, מותו של המדען פרופ' עלי מוחמדי לא חיסל את המהלך המימני האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il