X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחג הפורים מלאו 15 שנים לנסיגה האחרונה של ישראל ביהודה ושומרון. קשה להאמין, אבל מזה עשור לא הייתה שום נסיגה ביו"ש. מאז 'חומת מגן' פסקו פיגועי ההתאבדות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בחג הפורים מלאו 15 שנים לנסיגה האחרונה של ישראל ביהודה ושומרון. קשה להאמין, אבל מזה עשור לא הייתה שום נסיגה ביו"ש. בניגוד לחבל עזה, חורבן ארבעת היישובים בצפון השומרון במסגרת ה'הינתקות' לא לווה בנסיגה. סתם הרסו ארבעה יישובים (ועוד 'יישוב' נוסף – מיפקדת חטיבת 'מנשה' בבסיס דותן, שהייתה מעין יישוב מבחינת הנוכחות היהודית בשטח). חורבן ארבעת היישובים לא שינה את מעמד שטחי B, A ו-C, כפי שנקבעו חמש שנים לפני-כן.
הנסיגה שבוצעה בחג פורים תש"ס, 21 במרס 2000, הייתה ביצוע השלב האחרון של הסכם שארם א-שייח' – ההסכם שחתם ראש הממשלה באותם ימים אהוד ברק, עם יאסר ערפאת, למימוש הסכם וויי שחתם נתניהו כראש הממשלה. בניגוד לנסיגות שקדמו לה, השלב הזה של הנסיגה לא היה כרוך בשום היערכות בשטח. לא היה בה פירוק מחנות צבא, ולא היערכות מחודשת של כוחות צה"ל. זו הייתה נסיגה וירטואלית, שכולה שינוי הצבעים במפת יהודה ושומרון. חתימת המפה בידי מפקדי שני הצבאות, סימלה בעצם את הנסיגה. מרגע שהשטחים עברו רשמית לשליטה פלשתינית מלאה, הייתה זו זכותם לפרוס בהם את כוחותיהם כראות עיניהם, בלא תיאום עם צה"ל. השינוי היחיד בשטח היה הצבת שלטים שהודיעו כי "כאן מתחיל שטח בשליטת הרשות הפלשתינית".
מאז פורים תש"ס, חלוקת יהודה ושומרון נותרה ללא שינוי: בידי הפלשתינים נמצאים באופן רשמי 39.8 אחוז משטחי יהודה ושומרון: שטחי A+B גם יחד (18.1% - שטח איי, 21.7% - שטח בי, מתוכם %3 במעמד של 'שמורות טבע' שבהם יש לפלשתינים הגבלות בנייה). %60.2 הינם שטח סי שמשמעותו שליטה ישראלית מלאה.
למרות שזו הייתה נסיגה וירטואלית, את הנזק שלה היא עשתה. במסגרת אותה נסיגה קיבלו הפלשתינים שטח נרחב בין הכפר ערורה שמצפון לעטרת ועד לסלפית שמדרום לאריאל. בחלקו המזרחי של שטח זה, מצפון-מזרח ליישוב עטרת, בנו הפלשתינים במימון קטרי את העיר הפלשתינית הראשונה רוואבי (גבעות), האמורה לאכלס 40 אלף איש בשלב הראשון, ו-200 אלף איש כשתסתיים בנייתה כולה. אין נסיגות שמחות...
פתחנו בגנאי – נסיים בשבח. מאז מבצע 'חומת מגן' צה"ל שומר לעצמו חופש פעולה גם בשטחי A במידת הצורך, ובזכות זאת אין פיגועי התאבדות, ואין חייל או אזרח חטוף באחת מערי יו"ש כמו שקרה עם גלעד שליט, ומיהודה ושומרון לא ספגנו שום דוח גולדסטון או דוח אחר, תוצאת הנסיגה מהרצועה. לתשומת ליבם של שוחרי הנסיגות החתרנים הבלתי נלאים.
חברון נקייה מיהודים
היום לפני 35 שנה, בחג פורים תש"ם, הלך לעולמו באופן פתאומי יגאל אלון ז"ל, מפקד הפלמ"ח, מאלופי תש"ח וממנהיגי תנועת העבודה. אלון נפטר בעיצומה של התמודדות על הנהגת מפלגת העבודה מול שמעון פרס (ואז נפוצה הבדיחה שהאבן ששימשה למצבה על קברו של אלון הייתה האבן שנגולה מליבו של פרס...). מפורסמת העובדה שאלון, ממנהיגי ה'יונים' במפלגת העבודה (זכורה תוכניתו המדינית), היה מראשוני הנאבקים על חידוש ההתיישבות היהודית בחברון. בדיוק עשר שנים לפני פטירתו, השבוע לפני 45 שנה, בי"ז באדר ב' תש"ל, 25 במרס 1970, אישרה הכנסת את החלטת הממשלה בראשותה של גולדה מאיר, להקים את קריית-ארבע סמוך לחברון. 48 חברי כנסת הצביעו בעד ההחלטה, חמישה נגדה, ושבעה נמנעו. "עובדה היא שהתיישבותם של מתנחלי חברון באותו בית-מלון", אמר השר יגאל אלון בנאומו באותה ישיבה, "לא היה בה משום עבירה על החוק... אסור לנו להשלים עם העובדה שבגלל פוגרום רצחני באב תרפ"ט, אנו מרצוננו נעשה את חברון נקייה מיהודים".
לתשומת ליבם של ראשי 'המחנה הציוני' דהיום, ובראשם הרצוג ולבני, שעיקר מדיניותם היא הפיכת חברון מרצוננו החופשי לנקייה מיהודים.

הכותב הוא כתב צבאי של העיתון 'בשבע', עורך שבועון הציונות הדתית 'מצב הרוח'.
תאריך:  07/03/2015   |   עודכן:  08/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין נסיגות - אין פיגועים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלון דהן הסביר
אהרון שחר  |  7/03/15 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
קודם זה היה ינאם או לא ינאם? צריך לנסוע או לא צריך? עכשיו זה אם היה טוב או היה רע. זה הזיק או הועיל. תלוי את מי שואלים. הנאום של נתניהו - נכון, במקום הנכון
ד"ר חיים משגב
שמות השרים הבאים כבר ידוע; מה שעדיין לא ידוע הוא מי יעמוד בראש הממשלה    הוא לא פראייר, הבוחר שלנו, זה שיודע "להסביר" למה ל"איש שלו" מגיע. הוא לא רוצה ש"יעבדו" עליו עם אידיאולוגיות או עם מצעים. הוא בוחר בשיטת "הכוכב הנולד"
אלון דהן
השפה כמגן מילולי מפני האמת, ומפלגת העבודה כמוסד עתיר זכויות בעבר - מאפשר לרדיקלים חופשיים לנוע בהוויה הישראלית באין מפריע, עם עמדות אנטי-ציוניות נסתרות, כשהם מציגים את עצמם כ"ציונות החדשה"
מרדכי קידר
מנהיגי אירן שונאים את ישראל שנאה יוקדת, והם יעשו כל שביכולתם כדי להשמידה מעל פני האדמה. הם יודעים שרבים מעמי העולם לא יזילו דמעה אם ישראל תתאדה, ולכן לא ייפגע מעמדם הבינלאומי אם ישמידו אותה
יהודה שלם
לא זכור שבתקופה שבה נחתם הסכם אוסלו העסיקו את התקשורת הרגלי השתייה של המנהיגים דאז, ודאי לא במידה שהיא טרודה היום בענייניה של שרה נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il