X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא זכור שבתקופה שבה נחתם הסכם אוסלו העסיקו את התקשורת הרגלי השתייה של המנהיגים דאז, ודאי לא במידה שהיא טרודה היום בענייניה של שרה נתניהו
▪  ▪  ▪
נתניהו בעיניהם של קובעי סדר-היום בישראל הוא אוייב המדינה, המדינה הפלסטינית [צילום: AP]

בשנות ה-30' של המאה שעברה ביקר חתן פרס נובל לספרות אנדרה ז'יד בברית-המועצות, וכ-20 שנה לאחר מכן תיאר בספר "האל שהכזיב" ("פלס", 1953) את מה שראה: "חוק עליון בברית המועצות הוא, כי על כל נושא, יהי עניינו אשר יהי, קיימת דעה יחידה והיא הנכונה, וכל בוקר מודיעה ה'פראבדה' לקהל קוראיה את אשר עליהם לדעת, להאמין ולחשוב".
במשטר הטוטליטרי של הקומוניזם, התנהלות כזו של התקשורת המוכוונת על-ידי "האח הגדול" יכולה להיות מובנת או לגיטימית - למי שעדיין יכול להוציא מפיו באותה נשימה את המילים "לגיטימיות" ו"קומוניזם"- וברור לכל מה יעלה בגורל מי שיגלה עצמאות מחשבתית.
מטריד שבמדינת ישראל, שהיא דמוקרטית למרות הצלקות שהותירו בה 30 שנות שלטון מפא"י, קיימת בכמה מכלי תקשורת, הן כתובים והן משודרים, כמעט מונוליתיות מחשבתית בנושאים מסוימים. אין זה משנה איזה "פקק" ממלא את משבצת השידור או כותב את דעתו; המטרה שעדיין נמצאת במטווח ושנקראת בנימין נתניהו ניצבת לנגד עיניו. כמו בשיר "דיאלוג" של שלום חנוך, תמיד יהיו "אותן התשובות, אותן שאלות. משם הן קטנות ומכאן הן גדולות. ואומרים את אותן המילים".
בתקופה האחרונה בולטת התופעה באופן מיוחד, אולם אין היא חדשה כלל. ומאחר שכולם עסוקים במיחזור כלים ריקים, אולי כדאי להזכיר כאן את הצעתה של שלי יחימוביץ' לאברהם פורז, בשידור חי ברשת ב', כי ייתן לכלב שלו את השם "ביבי". הדבר היה כשנה אחרי רצח רבין.
יש להניח, וודאי לקוות, כי אין כאן איזו יד נעלמה מכוונת, כפי שתיאר אנדרה ז'יד. אך בשל הדמיון הרב בין התגובות הפבלוביות של כלי התקשורת השונים לכל שמועה על משפחת נתניהו והדיונים המלומדים המתפתחים ממנה, קשה יותר לטעון שאין כאן התניה כלשהי.
כדי לנסות להבין מהו פשר היחס שלו זוכה נתניהו מצד האליטות במדינה, יש לחזור בזמן למלחמת יום כיפור ולהשפעותיה על מדינת ישראל. פרופ' אליעזר שביד כתב בעניין (בכתב העת "כיוונים חדשים" גיליון 23) כי "חלק גדול מן הציבור היהודי-חילוני (שנתניהו משתייך אליו), וביחוד הצעירים שנזרקו למלחמה ונפגעו ממנה פגיעות גופניות ונפשיות עמוקות, איבד את אמונו בצדקת הציונות. המלחמה פקחה את עיניהם לראות את העוול שהציונות גרמה לערבים...שהציונות אינה פותרת את בעיות הקיום של העם היהודי אלא מחמירה אותן".
על ראש ממשלת ישראל המשבר הזה ככל הנראה פסח, ותהליך ההזדכות שעברו חבריו לנשק ולדרך לא הטביע בו את חותמו. המגנט של ה"מצפן" המוסרי שטען מאז קום המדינה כי נעשה עוול לערביי ארץ ישראל, לא לכד אותו. וזה בלתי נסלח. לכך אפשר להוסיף את עברו המשפחתי הרוויזיוניסטי הבלתי מוסתר.
דוגמה לשונותו של נתניהו מהמקהלה של מעצבי דעת-הקהל המייחלת למדינה פלשתינית והמזנבת בנתניהו ללא הרף, ניתן אולי למצוא כבר בימיו הראשונים כפוליטיקאי, לאחר תום כהונתו כשגריר באו"ם. ב-1989, בוועידה בינלאומית בנושא "ירדן היא פלשתין", טען נתניהו כי "הניסיון ליצור מדינה פלשתינית שנייה (בנוסף על ירדן), על חשבון המדינה היהודית היחידה, נועד להשלים את ביטול הצהרת בלפור, כדי לשלול את זכות העם היהודי למדינה וכדי להשמיד את מדינת ישראל".
רוצה לומר, נתניהו בעיניהם של קובעי סדר-היום בישראל הוא אויב המדינה; כלומר, המדינה הפלשתינית, אם זה לא היה ברור. האם מטרידה אותם הסכנה של השמדת מדינת-ישראל יותר מהסכנה המרחפת בדמות נצחונו של נתניהו בבחירות? התשובה לכך מתקבלת מהמתקפה על ראש הממשלה בשל היענותו להזמנה לנאום בפני הקונגרס האמריקני במטרה למנוע הסכם גרעיני בין ברק אובמה לאירן.
הסבר נוסף ליחס המתנכר לראש הממשלה נמצא במאמרו של העיתונאי ארי שביט מ-1997 "אויב חצי העם", המצוטט בספרו של הפסיכיאטר קנת לוין, "סינדרום אוסלו" (הוצאת "מרכז אריאל ביטחון ותקשורת", אוניברסיטת אריאל) שבין השאר סוקר את תולדות השנאה העצמית בקרב היהודים: "שנאת נתניהו מאפשרת לנו לטשטש את העובדה שכשניתנה לנו הזדמנות היסטורית חד-פעמית...שגינו באשליות, שקענו במצב קולקטיבי של גילופין משיחיים. שנאת נתניהו מאפשרת לנו לשכוח ש...שיתוק אוסלו הביא לעליית נתניהו". ובהקשר של אוסלו אפשר להוסיף כי לא זכור שבתקופה שבה נחתם ההסכם את התקשורת העסיקו הרגלי השתייה של המנהיגים דאז, וודאי לא במידה שהיא טרודה היום בענייניה של שרה נתניהו.
ובהקשר זה יש מקום לתהות מה פשר הטענות על כך שהוא מתייעץ עמה. האם ניתן להסיק שהטוענים סבורים כי נשים אינן מבינות בסוגיות של חוץ וביטחון, כלכלה ויחסי אנוש? כדאי שכל המלהגים בנושא יבהירו את עמדתם למצביעים הפוטנציאלים של התנועה המתחד"שת לשלום המכונה "המחנה הציוני".
מתמיהה לא פחות היא "שתיקת הכבשים" של ארגוני הנשים נוכח התופעה של ניגוח ראש-הממשלה באמצעות פגיעה ברעייתו.

תאריך:  06/03/2015   |   עודכן:  06/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטרה - נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממוציא מהם את הבכורה
באום  |  8/03/15 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל יגאל מימון
המו"מ שארה"ב והמעצמות - שאינן חפות מחשבונות ואינטרסים כמו נפט ונשק ועוד - מנהלות מזה זמן עם אירן לא היה אפשרי אלמלא הוטלו על אירן הסנקציות שהן תוצאה ישירה של המאמצים הדיפלומטיים האדירים שהוביל נתניהו כמעט לבדו
מנשה שאול
האומנם כדור הארץ מסתובב סביב עצמו? בימים אלה מעסיקה שאלה זו את הרשתות החברתיות בסעודיה ובעולם הערבי בכלל, בעקבות טענת המטיף הסעודי המפורסם בנדר אלח'וביירי, שכדור הארץ מקובע ויציב בחלל
יובל ברנדשטטר
ממרום עליונותו האיסלאמיסטית, ברק אובמה משוכנע שהיהודון ביבי אינו אלא דברן מעולה, שחקן תיאטרון פוליטי, ותו לא. הוא אומר זאת בפה מלא, בבוז מודגש, כיאה למי שדיבר ולא עשה
מוטי היינריך
קשה למצוא בפרק ההמלצות שבדוח המבקר אפילו פסקה אחת שפקידי ממשלה מסוגלים ליישם במלואה - לא בישראל ולא בשוודיה
ציפי לידר
המסָרים שניקח איתנו בעקבות פרשת כי תישא: בין לוחות ראשונים ללוחות שנִיים והעגל שביניהם. מה לומדים משבירת הלוחות? וגם: על השבת מְקור הברכה וטעם של עוֹד...
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
על פשעי טהרן  /  מנשה שאול
פול וֶרלן - משורר מקולל  /  אורנה ליברמן
סינדרום טלי פחימה  /  ד"ר אלון דהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il