X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשים חייבות להיאבק על זכויותיהן הבסיסיות כדי לקבל הכרה מסוימת מצד הממסד הגברי המיושן
▪  ▪  ▪
מפגינה ביום האישה הבינלאומי בסנטיאגו, צ'ילה [צילום: AP]

היום (א', 8.3.15) מצוין ברחבי העולם וכאן בישראל יום האישה הבינלאומי, אך הנתונים מראים כי מצבן של הנשים לא משתפר ברבות השנים.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי רוב הנשים מתחתנות בגיל 25 (לפני עשרים שנה עמד גיל הנישואים על 23.7). האישה יולדת את ילדה הראשון בגיל 27.5 (לפני עשר שנים עמד הגיל על 26.3). והיא חיה בממוצע 83.9 שנים (גברים חיים בממוצע עד גיל 80.3).
נשים לומדות מקצועות כגון: הוראה, מקצועות פרא-רפואיים וחינוך, כאשר 57% מהן בעלות תואר ראשון ו-60% בעלות תואר שני. נשים מורשעות פחות בעבירות תנועה ומעורבות פחות בתאונות דרכים. הן מרוויחות פחות מגברים, אך הן נוטות להיכנס לדיכאון בקצב מסחרר.
שורשי הבעיה הנשית
לנשים יש שלוש בעיות מרכזיות בעולם הגדול: 1. שוק העבודה אינו מאפשר להן להתפרנס בכבוד לצד גידול ילדים (כמו שהוא לא מאפשר זאת לגברים). 2. השכר שמרוויחות נשים העובדות במקצועות הנחשבים "גבריים" נמוך משמעותית מאותה עבודה שעושה גבר. 3. ז'אנר הספרות הארוטי שרובו נכתב על-ידי נשים גורם להחפצת הדמויות הנשיות אשר הופכות לכלי בידי הגבר.
אין ספק שזה לא הוגן שגבר ואישה העושים אותו תפקיד לא יקבלו אותו שכר. אבל כפי שטענו שלוש מנהלות בכירות בארצות-הברית - מריסה מאייר, שריל סנדברג ואריאנה הפינגטון - נשים צריכות להעז יותר ולהיאבק על זכויותיהן הבסיסיות כך שהנושאים יעלו על סדר-היום ולא ירדו ממנו תכופות.
אין ספק בכך שטרילוגיית הספרים "חמישים גוונים של אפור" והספרים שהופיעו לאחר-מכן פגעו קשות בדמות האישה על-ידי כך שהן החזירו אותה לשמש ככלי יוצר ביד הגבר. מרבית הנשים היום הן נשים יוצרות, אינטליגנטיות וחכמות, והגיע הזמן שבספרים אלו הן תוצגנה ככאלה.
לא יקרה שום-דבר אם נשים תתקדמנה בחיים גם על חשבון הקמת משפחה. יש כיום עזרים טכנולוגיים היכולים לסייע לאישה להוליד ילדים גם בגיל מאוחר. למשל, חוקר סקוטי בשם ג'ונתן סאקס טוען שבקרוב נשים תוכלנה להתעבר ללא עזרת הגבר.
ניתן לומר לסיכום כי נשים חייבות להיאבק על זכויותיהן הבסיסיות כדי לקבל הכרה מסוימת מצד הממסד הגברי המיושן. כפי שנעשה בארצות-הברית, בקנדה ובחלק ממדינות אירופה. אם הן לא תעשנה זאת, מצבן הבסיסי יוסיף להידרדר גם בשנים הבאות.

תאריך:  08/03/2015   |   עודכן:  08/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
העובדה שחברי הקבוצה "מפקדים למען ביטחון ישראל" מוכנים לצרף את שמותיהם למודעות העולבות בשכל הישר, מעידה שהם חסרי עמוד שדרה המוכנים לציית להוראות של פרסומאים מלוקקים שספק אם שירתו בצה"ל
נסים גבאי
ביבי ולפיד מצולמים מחייכים וחבוקים. זוהי הפוליטיקה הישראלית בכל מערומיה, ורק כאן בישראל לעולם לא יקשיבו לילד הקטן הצועק: "אבל אין למלך בגדים. הוא בכלל עירום"
יוסי דר
ראש המוסד לשעבר מאיר דגן עשוי מחומרים אחרים - כמעט לא אנושיים. כי אחד האנשים שסייע ללא לאות למאיר דגן להשיג תרומת כבד, וכך להציל כמובן את חייו, הינו לא אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו
יורם דורי
קיימת אפשרות סבירה שזהות המועמד תיקבע דווקא על-ידי מי שלא יצליחו להיכנס לכנסת: מצב שבו מרצ לא יעברו את אחוז החסימה וילכו לאיבוד 4 מנדטים של גוש השמאל ימנע באופן מוחלט מהרצוג לבנות גוש של 60 ח"כים. אפשרות דומה יכולה להיות גם בימין אם שס/יחד לא יצליחו להגיע ל-4 המנדטים הנכספים
איתן קלינסקי
לצערי, אותו מרכז-שמאל שיחק משחק מכוער. מצד אחד מצביעים בעד אי-מתן זכות לחנין זועבי להתמודד בבחירות לכנסת, ומצד שני מבקשים בוז'י-יאיר מהרשימה המשותפת במסלול עוקף באמצעות זהבה לחתום על הסכם עודפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il