X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקונגרס האמריקני העניק לנתניהו מתנה אישית בדמות פסלון של צ'רצ'יל - מגדולי המדינאים בעולם הפסלון ניתן לביבי כי רק צ'רצ'יל לפניו נאם שלוש פעמים בפני שני בתי הקונגרס, ובכך כבר עשה היסטוריה
▪  ▪  ▪
חוסר הפרגון של פרשני ישראל [צילום: AP]

"דברים שאינם יוצאים מהלב, לא יעברו דרך האוזן". (ר' משה אבן עזרא)
"איזהו נואם מעולה? - ההופך אזני אדם לעיניו". (פתגם ערבי)
"נאום גדול דינו כדין שלהבת - הוא נזקק לדלק כדי להזינו, לתנועה כדי להעירו והוא מתבהר והולך בתוך כדי להטו". (טקיטוס)
שדרת הגנרלים
רשימה מכובדת ביותר של גנרלים מהמוסד, שב"כ, שריון, חיל-האוויר, תומכיהם, פרסמו גילוי דעת וגם התייצבו למסיבת עיתונאים תחת הכותרת "מפקדים למען הביטחון", והתנגדו נמרצות לנאום נתניהו בפני הקונגרס, שמא ואולי זה יפגע קשות ביחסינו עם ארה"ב ואובמה או בביטחון ישראל.
מאחר שהנושא הספציפי - הוא פוליטי, מדיני ולא רק ביטחוני טהור, הזכות והיכולת של הציבור ומי שמבין בפוליטיקה וניהולה, לא להתפעל ולהשתכנע משורת הגנרלים הנכבדים. אילו היה מדובר בנושא ביטחוני טהור - יש לתת משקל נכבד לגנרלים לשעבר, שעקב ניסיונם והידע שצברו בנושא, קולם בהחלט בעל משקל. אך מאחר שבפוליטיקה עסקינן, דעתם של פוליטיקאים ואנשי ממשל וציבור, לא פחות חשובה ולפעמים אף יותר.
נכון, שפוליטיקה וביטחון כרוכים אחד בשני, אבל לא פעם קורה שביטחון ופוליטיקה נעים במסלולים מגבילים שלפעמים ייפגשו, אך יש מקרים לא מעטים שהם לעולם לא יפגשו, כנהוג אצל שני קווים מגבילים.
שדרת הפוליטיקאים
שהם בעד הנאום מול שדרת הגנרלים, ניתן להעמיד גם גנרלים שהם בעד, אבל בעיקר פוליטיקאים שהם בעד ומשקלם הסגולי גבוה ביותר. יו"ר הקונגרס, הסנטור מקיין (היה מועמד לנשיא), רודי ג'וליאני (ראש עיריית ניו-יורק הכריזמטי), אלי וויזל, זוכה פרס נובל לשלום, הסנטור טד קרוז (טכסס) ועוד רבים אחרים שהצהירו שהנאום חיוני ובמקום. כמו ג'ף בוש (אח הנשיא) ומבין הגנרלים אלוף עמידרור, שבא מאמ"ן, והיה יו"ר המועצה לביטחון לאומי - שיודע דבר או שניים.
הנאום בקונגרס
כל מי שעיניו בראשו ואוזניו היו כרויות לנאום ולתוכנו, יכלו לשמוע ולהתרשם, שמדובר בנאום בעל השלכות היסטוריות לארה"ב, לישראל ולעולם הנאור שמאוים על-ידי מפלצת איסלאמית קיצונית שבידה להשיג בקרוב נשק להשמדה המונית. הטוענים שנתניהו היה צריך לומר לקונגרס מה כן לעשות, הוא טיעון מגוחך, הפוגע באינטליגנציה של הציבור.
מי שהאזין - הבין, מה כוונת המשורר ומה כוונת נתניהו. אתם רוצים הסכם - אין בעיה, תביאו הסכם טוב, פשוט ולעניין. תפסיקו לאיים על העולם, תפסיקו לתמוך בטרור, תפסיקו לאיים בהשמדת ישראל - מה לא מובן.
הסכם רע - אסון עולמי
על העולם ללמוד מן העבר, מההיסטוריה ומניסיון של הסכמים רעים שמביאים לאסונות כבדים.
הסכם מינכן 1938
ראש ממשלת בריטניה, האיש עם המטריה, מיסטר צ'מברלין, חתם על הסכם שלום עם הצורר הנאצי וממשלתו. הוא חזר ללונדון מלא הערכה והתפעלות מההסכם שיביא שלום לאירופה. התוצאה - ב-1939, הצבא הגרמני פלש לפולין וכך החלה מלחמת העולם השנייה, על מיליוני קרבנותיה והשואה היהודית שהביא לרציחתם של שישה מיליונים.
נתניהו בקונגרס הצהיר - "לעולם לא עוד"
זאת סיסמתנו, זאת מדיניותנו, על כך נלחם כדי להבטיח ש"מצדה שנית לא תיפול", את זה נעשה בעזרת צה"ל, העם בישראל, יהדות העולם ובעלת בריתנו ארה"ב.
חוסר הפרגון בישראל
חוסר הפרגון בפאנל בטלוויזיה, כולל מבזקים של הפוליטיקאים והמחנה הציוני, היו מכות מתחת לחגורה, מגוחכים מעוררי קנאה והביאו נזק לעצמם, לתומכיהם ובוחריהם.
אל תדאגו - האירנים יכשילו את ההסכם
אם אכן אובמה יעמוד איתן, ולא יתכופף אפילו על הסעיפים שבהסכם שלו, כמו הפחתת הצנטריפוגות, הפחתת ההעשרה ופיקוח צמוד ודחייה ל-10 שנים של המשך הפעילות הגרעינית. האירנים לא יסכימו לכך - ובכך יצא ביבי מנצח. אובמה שואף לסיים את הקדנציה שלו - עם הסכם כלשהו או עם אירן או עם אבו-מאזן, למזלנו ייתכן שלא יצליח לשניהם לתפארת מדינת ישראל.
ברגע אחרון:
1. מה אם הגנרלים ותומכים טועים, למי נבוא בטענות, מאחר שהם כולם לשעברים, ללא אחריות וללא תפקידים רשמיים, אבל אם נתניהו טועה, נבוא אליו בדרישות ועשיית חשבון.
2. ציפי המזגזגת - נפגשה עם נוני מוזס, בעל ידיעות אחרונות, לפני שהועלה בכנסת החוק נגד ישראל היום. זהו מעשה פסול, פגום של אשת הפוליטיקה הנקייה, חופש הדיבור והעסוק והפוליטיקאית המתוסכלת והנכשלת.

תאריך:  08/03/2015   |   עודכן:  08/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראי-ראי, מי הנואם הכי טוב למען ישראל?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אובאמה רוצה הסכם ולכן
אהרון שחר  |  8/03/15 14:11
2
הם אותם הגנרלים שהמליצו לרדת מ
קורןנאוה טבריה  |  10/03/15 12:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה שטרוסברג
ציטוטי מילים שאמרו מנהיגים וסופרים, שבעצם מתאימות מאוד לימים אלו - הבחירות ה-20 לכנסת שייערכו בשנת תשע"ה, 17 במרס 2015
אסתר שניאורסון גרי
בוז'י וציפי יודעים שאסור שתהיה לאירן פצצה גרעינית! אבל שני אלה סומכים על אובמה. וציפי יודעת לספר שהנאום גרם רק נזק - את זה איש לא אמר אפילו באמריקה!
ארז לוי
כלכלנים חוזים אינפלציה, אנליסטים צופים ביצועי מניות, פרשנים מנבאים התנהגויות פוליטיות במיוחד סמוך למערכות בחירות ומומחים צבאיים אומדים שיעורי נפגעים. ולמרות הכל, ההחלטה של בנק ישראל להוריד את הריבית תפסה את רובנו לא מוכנים
עוז גדות
העולם עשה כברת דרך משמעותית בדרך אל נאורות אך החושך בוא יבוא אם לא ניתן את דעתנו למיגורם של הקיצונים המרימים את ראשם ברחבי העולם כולו ובעיקר באיזורים שננטשו על-ידי ארצות הברית לאחר סיום הפלישה המיותרת לעירק
ארווין קליין
יש לנו מכל המינים, הצבעים והצורות. הארץ מלאה בהם. אלו הם האנשים המצחיקים. אין מה לעשות, העולם מצחיק, אז צוחקים!
קדימה, בלי חוכמות, להשתטות ולצחוק!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il