X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עשרות היהודים שעוד נותרו במדינה המוסלמית המשוסעת, שהאחיזה האירנית בה רק מתהדקת, מסרבים להסיק מסקנות מתבקשות חרף ההתנכלות להם
▪  ▪  ▪
קהילה הולכת ונכחדת [צילום: AP]

צרות גדולות מתרגשות בימים אלה על עשרות היהודים האחרונים שעדיין נותרו בתימן המשוסעת, שהאחיזה האירנית בה רק מתהדקת. למרות הידרדרותה של מדינה זו למלחמת-אזרחים עקובה מדם - מסרבים אותם יהודים לעזוב אותה, לא לישראל ולא לכל מדינה אחרת. סירובם העיקש מדיר שינה מאנשי משרד החוץ, שמתארים את מצבם כ"סכנת-חיים חמורה". כך או אחרת, נפילתה של תימן לידי המורדים החותים בחודשים האחרונים מעוררת חשש כבד בישראל לגורלם.
אין זאת כי אם ההתנכלות ליהודי תימן מצד קיצונים מוסלמים היא חזרה כמעט מדויקת על מר-גורלם לפני 43 שנים. ב-22 בינואר 1972 פירסמתי ככתב ידיעות אחרונות ידיעה בעמודי החדשות של אותו עיתון, תחת הכותרת "יהודים רבים בתימן נאלצו להמיר דתם והתאסלמו". בידיעה נכתב כי הקהילה היהודית של מדינה מוסלמית זו, שמנתה אז 5,000 נפש, נמצאה בסכת-כליה. מצבם הכלכלי של היהודים שחיו אז בתימן היה בשפל המדרגה. רבים מהם היו מחוסרי עבודה ומוגבלים בתנועה.
"משתפי-פעולה"
מדובר היה באותם יהודים שעסקו לפני כן במסחר. טוב יותר היה, לעומתם, מצבם של בעלי המלאכה - חייטים, צורפים ונגרים - ולגביהם לא חלו הגבלות-תנועה. לבני הקהילה היהודית בתימן היה באותם ימים מעמד של "בני חסות". מעמד זה הוקנה להם על-ידי חוק מיוחד הקרוי "אל דמה". תמורת ה"חסות" מצד השבטים, שאצלם חיו היהודים, הם שילמו מס שולי, ששיעורו היה חמישה ריאל לנפש.
יהודים לא מעטים נאלצו בתוך כך להמיר את דתם ולהפוך למוסלמים, ביניהם כאלה שביקשו להינשא ושלא מצאו בן-זוג יהודי. לעומת זאת הקפידו היהודים לקבור את הנפטרים מבני הקהילה בבתי-עלמין יהודיים.
עד כאן לשון הידיעה שלי על אותו יום מר ונמהר. עכשיו, 43 שנים מאוחר יותר, חוזרת ההיסטוריה על עצמה. בימים אלה שוב מאלצים קיצונים מוסלמים בתימן את שרידי היהודים במדינה זו לעזוב את בתיהם, בטענה שהם משתפים פעולה עם ה"ציונים" בישראל. על-פי מקורות מהימנים, שוהים כרגע היהודים, מחוסרי הכל, בבתי-מלון, כשהם מותירים אחריהם בבתיהם הנטושים את כל רכושם.

תאריך:  09/03/2015   |   עודכן:  10/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יורדים לחיי היהודים בתימן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ולמה לא מעלים אותם ארצה
אהרון שחר  |  9/03/15 11:29
 
- "מסרבים אותם יהודים לעזוב אותה
אחד שיודע לקרוא  |  11/03/15 02:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
הטענה שאותם מזרחיים שהתקדמו בחיים, ויש רבים כאלה, "השתכנזו" היא טענה מופרכת. האם הם החליפו את שמותיהם לרבינוביץ’ ואברמוביץ? האם הם החלו לדבר אידיש ולאכול גפילטע פיש? מה הקשר בין התקדמות והשתלבות בחברה הישראלית ואימוץ הישראליות ל"השתכנזות"?
עו"ד צבי שוב, עו"ד קורל בלאיש
בית המשפט המחוזי בתל אביב קובע שאמנם ניתן להגיש תביעת רשלנות נגד מומחה בית המשפט, אולם בחירה במסלול זה - במקום לתקוף את חוות הדעת בכלים המקובלים - עלולה דווקא לפגוע בתובע
עו"ד אברהם אלטלף
ניסיון של בעל "להפיל" על אשתו חובות אישיים שיצר בחוסר תום לב, נתקל בחומה בצורה בבית הדין הרבני - בפסיקה העולה בקנה אחד עם הפסיקה האזרחית
ד"ר צ'לו רוזנברג
איזו תעוזה! איזו חוצפה! מאיר דגן מעז להמרות את פי הדוצ'ה נתניהו ולסתור את דבריה של ז'אן-דארק הישראלית, מירי רגב. ממש חוסר אחריות משווע!
רפי לאופרט
כל מי שמתיימר להנהיג ואינו שם את סוגיות הביטחון והחברה האמיתיות במוקד השיח הציבורי ערב בחירות בנסיבות כל כך רגישות, מסכן את קיומנו כאן ואינו ראוי להנהגה. כבודה של תכססנות פוליטית במקומה מונח, אולם 10 ימים לפני בחירות אלה זו כבר "שעה 12" - עת להניח לדיבורי הסרק ולעבור לעסוק בעיקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il