X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במקומות האלה, הונחו, לפני אלפי שנים, היסודות לקיומה האתני והתרבותי של התרבות האנושית, כפי שהיא מוכרת לנו היום. כאן לידתה, דרך רחמה של היהדות והאמונה באל אחד
▪  ▪  ▪
בוזזים [צילום: AP]

באחרונה הזדעזענו לנוכח תמונות שהגיעו מעירק, מאותו חבל ארץ שמוזכר במקרא בשם ארם נהריים. מראות קשים של הרס אתרים ארכיאולוגיים בני 3000 ו-4000 שנה, הציפו את התקשורת. מסע ההרס פוגע באתרים שערכם ההיסטורי והארכיאולוגי לא יסולא בפז. אנשי דאעש לא רק הורסים. הם גם בוזזים - לכיסם הפרטי. פשיטות היו באתרים חורסבאד (בירת הממלכה האשורית), מבצר נמרוד, החולש על עיר אשורית יפהפיה, מפלאי האנושות, שהשתמרה 3,000 שנים, באותו שם - צפונית למוסול. כמו-כן בתהליך הריסה אתר בשם חאטרה. בלהט התפרצות יצר ההרס הזה נהרס גם מוזאון עתיק במוסול עצמה. כל אלה מוחרבים בשיטתיות על-ידי בולדוזרים וכלים כבדים, המופעלים על-ידי "המדינה האיסלאמית". חלק מהממצאים מועברים למכירה במיליונים, דרך טורקיה.
במקומות האלה, הונחו, לפני אלפי שנים, היסודות לקיומה האתני והתרבותי של התרבות האנושית, כפי שהיא מוכרת לנו היום. כאן לידתה, דרך רחמה של היהדות והאמונה באל אחד. כאן הופיעו הניצנים הראשונים של ערכי המוסר וחוקי הממשל, שלפיהם אנו מנהלים את חיינו עד היום.
ומנגד? העילית האקדמית הערבית נתפסת שוב בחולשתה ובשתיקתה. המערב, ששורשי צמיחתו כאמור, מצויים כאן, נתפש שוב כמגמגם הנצחי. כולם מזו-עז-עים. כ---ולם מצקצקים בלשונם. כולם לא נוקפים אצבע. ביטויי דאגה מגיעים מכל עבר. היכן אונסק"ו, האחראי על "המורשת העולמית" כידוע? כן. שכחנו. הוא עסוק בגינויים לישראל אבל... רגע, ומה עם חטאי הפלשתינים בהרס שרידי מקדש הורדוס? כאן אצלנו בבית, הכול מותר?
יצר ההרס
המדינות הגובלות בעירק (רק הדאגה לעתיד התיירות מפעילה בקושי את לשונן), האו"ם, עולם האקדמיה, כולם בולעים את רוקם, לנוכח מראה ההורסים, הרוקדים על הדם - של ההיסטוריה ושל הזיכרון האנושיים.
אנו מתייחסים אל האירועים הקשים הללו כאילו התרחשו רחוק מאתנו. טעות. הם מתרחשים כאן בתוכנו. אותה מנטאליות בדיוק מפעילה גם כאן את יצר ההרס של הפלשתינים.
לפני כשמונה שנים החל הוואקף בביצוע חפירות נרחבות בקרקע שבבסיסו של מסגד אל-אקצה. בתחילה בנימוק של חידוש קו חשמל אל תוך המתחם, ואח"כ כדי ליצור מרחב לעוד מסגד. חסרי מסגדים הם כידוע. כך הרסו אנשי הוואקף את שרידיו של בית המקדש השני שהורחב מאוד על-ידי המלך הורדוס (19 לפנה"ס). כאשר חפרו ביד גסה ובמכוון במרתפים הענקיים של האתר. העפר הרב שהיה מצוי בין הכתלים המכילים/יוצרים את יסודות המתחם הענק, נגרף כשפוכת אל מחוץ למתחם. עשרות ארכיאולוגים יהודיים מצאו עצמם נוברים בערימות על מדרונות עיר דוד ליד הכפר סילואן, כדי למצוא/לדלות ממצאים מתקופת בית שני, שנזרקו ביד גסה. על הפרת הסטאטוס-קוו, המוסכם על כולם, לא נאמר דבר. גם על תפקידו המרכזי של ראאד סלאח ראש התנועה האיסלאמית הצפונית, בביצוע המזימה הזו, שאגב צלחה בידיו במלואה, לא נאמר דבר. הנושא למעשה הושתק על-ידי ממשלות ישראל לדורותיהן. החלה במצוות ההשתקה ממשלת אולמרט כידוע.
נצחון הערבים
בכל הקשור ליסודות קיומה של היהדות, דאעש והתנועה האיסלאמית הצפונית כולל כמובן הוואקף וכוחות מסייעים אחרים, חד הן. את האיסטראטגיה מרחיקת הלכת הזו של הפיכת הסכסוך היהודי פלשתיני לסכסוך דתי יזם ובנה המופתי הירושלמי חאג' אמין אל חוסייני כבר בשנות ה - 20 למאה שעברה.
אל חוסייני שמונה על-ידי הבריטים למופתי של ערביי ישראל ארגן והפעיל את המרד הערבי (1936- 1939), שאיים על ההתיישבות היהודית בא"י. הוא השכיל להבין כי רק הפיכת הסכסוך בין היהודים לערבים בארץ ישראל לסכסוך דתי, תגרוף את העולם הערבי לתוך הסכסוך, תוביל לנצחון של הערבים ואף תנטרל את הבריטים מהמשך התמיכה בהתיישבות היהודית בא"י, כמתחייב מהתחייבויותיהם במסגרת הצהרת בלפור. בכל הערכות שלו הוא צדק זולת מאחת: הוא לא חזה את הניצחון הבריטי במצרים והרחקת הצבא הנאצי מצפון אפריקה.
ראאד סלאח יו"ר התנועה האיסלאמית הצפונית, מחרה-מחזיק אחריו. לא בכדי הוא קרוי בפי אוהדיו "שיך אל איסלאם". הוא עושה שימוש יעיל ברגישות של הערבים סביב אל-אקצה, כדי להפוך את המאבק בין ישראל לערבים כאן לסכסוך דתי עם העולם המוסלמי. במסגרת אסטראטגיה זו הוא אכן גרף את הוואקף המוסלמי על הר-הבית לתוך הסכסוך ואף דרס והרס, תוך כדי כך, את הסכם הסטטוס קוו ששרר בין הצדדים עד לתחילת הבנייה של המסגד התחתון בהר-הבית. האם מדינת ישראל מתעלמת? האם גם כאן ימשך הרס העתיקות כפי שקורה עכשיו במדינות הנשלטות על-ידי דאעש?

תאריך:  11/03/2015   |   עודכן:  11/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי ליפמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאעש והפלשתינים: הרס התרבות של כולנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איפה היהודים? ל"ת
סניל  |  12/03/15 07:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
לאחרונה התקיימה באוסלו הפגנה משותפת למוסלמים וליהודים כנגד האנטישמיות הפושה במרבית מדינות אירופה. אך הדרך עוד ארוכה עד שהגזענות תיעלם ממדינות אלו - ובכל זאת מדובר בצעד ראשון שיש בו אמירה מסוימת
רביבה בן-זאב
בימים שלפני ה-17 במרס 2015 כאשר הלשונות משתלחות מכל עבר ללא הרף ושמות התואר כבר מוצו מכל כיוון מרושע של טרף
ציפי לידר
בשולי הכותרות: כיכר רבין תשע"ה: איפה הפגנת המיליון?    במה ישי שונה מאמסלם שאותו נידה?    צחוק טוב - תשאלו את גב' ניצני    לא לתרומת גופות למדע    ולקינוח פסוקו
דרור אידר
גידי אורשר, אתה ושכמותך חיים בסרט, אתם חיים בשנות ה-70 וה-80 ומסרבים להשתחרר מהקיבעון הפסיכו-פוליטי שנתקעתם בו - כאילו לא עברנו יותר מ-20 שנות ניסיון עם הפתרונות המדיניים של השמאל
רו"ח נדב הכהן
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע שעסקת אקראי של רכישת בניין ומכירתו, חייבת במס בשיעור מוגדל משום שההכנסה היא הונית. ניתוח פסק הדין מעלה מספר תהיות, המלמדות שמדובר בהחלטה יוצאת דופן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il