X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הקמפיינים של כמה מהמפלגות הציוניות מלאים בסיסמאות אופטימיות ואינם מציגים לבוחר את התמונה האמיתית של המציאות המזרח תיכונית
▪  ▪  ▪
אדישים [צילום: AP]

כמה ימים לפני הבחירות לכנסת, בזמן שראשי המפלגות הציוניות בישראל עושים בקמפיין שלהם שימוש מרובה במילים "שלום", "ביטחון", "אופק מדיני" ו"תקוה" כדאי להסב את תשומת ליבם לכמה עובדות הקשורות ליחסי ישראל עם הפלשתינים בשטחי הגדה והרצועה ועתיד התהליך המדיני.
הציבור הפלשתיני איננו מגלה התעניינות רבה מדי בבחירות הקרובות בישראל והוא איננו מתרגש מההבטחות לחדש את המשא-ומתן עם הרשות הפלשתינית אחרי הבחירות או אפילו מהצהרתו של יצחק הרצוג לנאום בפני המועצה המחוקקת ברמאללה מיד לאחר שיבחר כראש הממשלה הבא של ישראל.
מבחינתו אין הבדל בין המפלגות הציוניות הישראליות אשר, לדעתו, הן גזעניות, שואפות לדכא את העם הפלשתיני, לשלול את זכויותיו ו"לחזק את המדינה היהודית שקמה על חורבות הפלשתינים".
אחד מידידי הפלשתינים בחברון אמר לי שלשום: "מבחינתנו אין שום הבדל בין מפלגת שמאל או מפלגת ימין קיצוני בישראל, מדובר בשני צדדים של אותו המטבע".
אם יש התעניינות כלשהי אצל הפלשתינים בבחירות בישראל הרי שהיא מתמקדת ברשימה הערבית המאוחדת שהצליחה, בשלב הזה, לשלב את רוב הכוחות הפועלים במגזר הערבי תחת מטריה אחת כדי לנסות ולהפוך לגורם משפיע בכנסת הבאה.
הפלשתינים מייחלים לכך שהיא תהפוך למפלגה השלישית בגודלה בכנסת כתוצאה מן הבחירות, ושאם תקום ממשלת אחדות בהשתתפות הליכוד, "המחנה הציוני" ו "יש עתיד" תהפוך הרשימה הערבית המאוחדת למפלגת האופוזיציה ועו"ד איימן עודה יהפוך לראש האופוזיציה על כל המשתמע מכך.
תרחיש כזה, אם יתממש, יהווה מבחינת הערבים הצלחה ותעודת כבוד, לראשונה תהיה מפלגת האופוזיציה בכנסת מפלגה אנטי ציונית, תרחיש שתרם להצלחתו יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן.
למרות שמבחינת הפלשתינים אין הבדל בין המפלגות הציוניות השונות הם שונאים יותר את הימין הישראלי.
המועצה המרכזית של אש"ף קיבלה בשבוע שעבר החלטה להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל אולם מחמוד עבאס הורה להשעות בינתיים את ביצועה, זאת ועוד, בהנחיתו, עשו שירותי הביטחון הפלשתינים גל מעצרים גדול של פעילי חמאס בגדה ועצרו 80 מהם.
מטרת המבצע הייתה לסכל כל אפשרות של פיגוע גדול מצד חמאס שעשוי לסייע לימין הישראלי בבחירות.
אשרף אל-עג'רמי, לשעבר השר לענייני אסירים ברש"פ כתב במאמר שפרסם בעיתון "אל-איאם" את הדברים הבאים " החשוב הוא שלא נטעה ונעזור לנתניהו במיוחד בביצוע פעולות שעלולות לדחוף את הציבור (הישראלי) לבחור בו מכיוון שהוא המגן העיקש על ביטחון ישראל".
הפרשנים הפלשתינים לא מסתירים את שנאתם לבנימין נתניהו, הפרשן הפלשתיני הנודע, טלאל עוכל, פרסם ב-12 במרץ מאמר בעיתון "אל-איאם" תחת הכותרת " נתניהו אל פח הזבל של ההיסטוריה".
המאמר עוסק ביחסים הגרועים שבין ראש הממשלה נתניהו לממשל אובמה ומסיים במילים: "הקשר הגרוע בין נתניהו לממשל האמריקני עורר תגובות בחברה(הישראלית) והמפלגות מכיוון שהוא הטיח את ראשו בזכוכית וסיבך את ישראל עם החשובה שבבנות בריתה בגלל סיבות אישיות מה שעלול להשליך אותו לפח הזבל של ההיסטוריה".
ואם כבר מדברים על ביטחון כדאי שכמה מראשי המפלגות הציוניות בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יאיר לפיד וציפי לבני שהיו שותפים בקואליציה שניהלה את מבצע "צוק איתן" ידעו את הדברים הבאים, בזרוע הצבאית של חמאס בוחנים בימים אלה את האפשרות לפרסם, לפני יום הבחירות ב-17 בחודש, קטעי וידאו שלא פורסמו עד היום מתוך מה שהם מכנים "הקופסא השחורה", על פעולות של הזרוע הצבאית של חמאס במהלך מבצע "צוק איתן שיביכו את צה"ל והדרג המדיני.
זאת כדי להבליט את מחדלי ממשלת נתניהו במלחמה האחרונה בעזה ולהזים את הטענות על ניצחון ישראלי במלחמה.
וגם יצחק הרצוג צריך לדעת שהרשות הפלשתינית לא תצא מעורה מרוב שמחה אם הוא יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל, בימים אלה היא מתכננת מרד כלכלי והינתקות מהסכם פריז שהוא חלק בלתי נפרד מהסכם אוסלו, היא גם לא מתכוונת לשנות את האסטרטגיה שלה לבנאם את הסכסוך ולהכפיש את ישראל בכל פורום בינלאומי אפשרי.
נביל שעת', מבכירי תנועת פתח הודיע כי "גם אם יצחק הרצוג יעמוד בראש ממשלת שמאל, לפלשתינים אין שום כוונה לבטל את פנייתם לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג".
הציונות בעיני הערבים היא גזענות, כל מי שהוא ציוני נחשב לאויב הבעיה הפלשתינית.
הרשימה הערבית המאוחדת בישראל סירבה לחתום על הסכם עודפים עם מפלגת מרץ בגלל שהיא ציונית, זוכרים?
לכן, כשמנהיגי המפלגות הציוניות מוכרים לציבור הישראלי את המילים האלה הם צריכים ללמוד היטב את החומר וגם להסביר לו את כל הקשיים ביישום ההבטחות האלה וכיצד הם מתכוונים להתגבר עליהם, אחרת הם מטעים את הציבור ומוליכים אותו שולל.
כולנו רוצים ביטחון, שלום ותקווה אך רובנו אינו מוכן לוותר על הציונות, כדאי שמנהיגי המפלגות הציוניות יגידו לציבור את כל האמת ובגובה העיניים, הרי הם טוענים שהם אמינים, לא כך?

תאריך:  12/03/2015   |   עודכן:  12/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לידיעת המפלגות הציוניות
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מצוין ומאיר עיניים ל"ת
מגיב ותיק  |  12/03/15 22:51
2
המחנה האנטי ציוני
אבי כהן  |  12/03/15 23:32
3
מאמר נהדר במיקרו, מה עם השאר
מסעודה משדרות  |  13/03/15 04:13
4
הרצוג אמר שלא בטוח שיש פרטנר
רבקה שפק ליסק  |  13/03/15 08:43
 
- חשבתי שהסטוריון כותב על מה
סניל  |  13/03/15 15:38
5
אנו היהודים עשינו וממשיכים
שאול אבידור  |  14/03/15 11:08
6
יוני יקירי, זוהי רק ההתחלה
ה.א  |  14/03/15 11:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
רוני מאנה
יהיו כאלה שיגידו שיש לי חשבון אישי עם בנימין נתניהו. לכל אלה אני אומר שיש לי חשבון רק לילדיי, למשפחתי ולאשתי, שאני רוצה שיחיו במדינה של משרתי ציבור ולא עושקי ציבור
איתמר לוין
בג"ץ מפרסם את הנימוקים לדחיית העתירות נגד העלאת אחוז החסימה בבחירות לכנסת    נאור וחיות: התיקון חוקתי ומידתי    גרוניס: יש להמתין עד שיהיו נתונים עובדתיים    ג'ובראן: הפגיעה בערבים אינה חוקתית
צבי גיל
השאלה אם בני אדם משתנים מטבעם או מכורח הנסיבות, היא נושא בעל חשיבות עליונה לחוקרים במדעי החברה והרוח. אם מנהיגים כמו בנימין נתניהו משתנים או לא, זה גם עניין שאנשים רבים בעולם עוסקים בו, אך בראש ובראשונה זהו עניין מן המעלה הראשונה לאזרחי ישראל
יהודה דרורי
יוצאי השב"כ וצה"ל מרגישים כי כוחם עדיין במותניהם וכי נעשה להם עוול בכך ששוחררו מאחריותם הביטחונית מוקדם מדי. אז עכשיו הזמן לנקמה ויש מטרה - הרי ראש ממשלה היה יכול לעצור יציאתם לגמלאות ולא עשה זאת, אז הבה ונתנקם
יעקב עמר
לשיטת הגרבוזיזם הנאור של השמאל, נתעורר ביום שלאחר הבחירות ונדע האם הרוב מעביר השלטון לשמאל ולפיכך הוא רוב אמיתי או שמא מאפשר הוא שוב לקומץ של "עריצות הרוב" לשלוט ולכן אינו רוב ואת החלטתו אסור לכבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il