X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קרוב ל-12 שנים עברו מאז האשים בצלם את שוטרי מג"ב בכפיית משכב בהמה על פלשתיני, ועד עתה מסרב הארגון לפרסם את תוצאות בדיקת מח"ש שקבעה ש"לא נמצאה תשתית לביצוע עבירה והתיק נסגר"
▪  ▪  ▪
פרסום העלילה באתר בצלם
בצלם ומשכב הבהמה - היה לא היה?
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מפרסם עדויות ללא תגובת המשטרה, בהן נטען ששוטר מג"ב כפה על פלשתיני לבצע משכב בהמה * התלונה נבדקה במח"ש, אך לא נמצאה תשתית ראייתית התומכת בטענות והתיק נסגר
לרשימה המלאה

ב-26 ביוני 2003 פרסם ארגון בצלם עדות של נזיה דמירי, פלשתיני תושב עתיל באזור טולכרם, שטען כי חיילי מג"ב אילצו אותו לקיים משכב בהמה עם חמור. דמירי צוטט באתר של בצלם כאומר בין היתר את הדברים הבאים:
  • "כשהגענו לפרדס, הוא קשר את האתון לעץ ואז הוא הורה לי לז--ן אותה. הוא חזר על כך מספר פעמים. כמו-כן הוא אמר לי להרים את הזנב של האתון ולקשור אותו מסביב לראש שלי. אמרתי לו שהזנב קצר מדי ואני לא יודע ולא מסוגל לעשות זאת. הוא עמד מולי וכיוון את כלי נשקו אלי. השוטר השני היה בג'יפ והביט במתרחש. נעמדתי מאחוריי האתון, הוצאתי את איבר המין שלי ואמרתי לו 'חלאס'. בתגובה הוא אמר לי 'אני זה שאומר מתי חלאס'.
    "פחדתי נורא ואיבר המין שלי לא עמד, כך שלא יכולתי לעשות שום דבר. לכן בזמן שהוא אילץ אותי להמשיך, אני העמדתי פנים שאני עושה את מה שהוא רוצה. ניסיתי להביט לכיוון השוטרים אבל הוא צעק עלי והורה לי לא להסתכל, אחרת הוא יירה בי. זה נמשך כחצי שעה ואז הוא אמר לי מספיק. הוא הידק את האוכף על גבי, והחזיר לי את תעודת הזהות שלי. אחר כך הוא אמר לי 'תרכב אחרי הצאן, תז--ן אותם ואני ארדוף אחריך'".
כתימוכין לטענה בדבר כפיית משכב בהמה פרסם בצלם עדות של פלשתיני שלא זוהה בשמו, אשר אמר בין היתר את הדברים הבאים:
  • "אחד השוטרים ירד מהג'יפ אולם אחר כך הוא חזר אליו. לא ראיתי מה הוא עשה... לאחר כמה ימים פגשתי את זיאד נימר, שהוא בן דודו של נזיה. סיפרתי לו מה אירע לנזיה ואמרתי לו שאני חושב שהחיילים אילצו את נזיה לבצע אקט מיני עם האתון. הסקתי זאת מהצעקות של נזיה בעת האירוע".
בצלם פרסם את העדויות תחת כותרת המציגה את הטענות כעובדות מוצקות ומוכחות, ועל פיה: "שוטר מג"ב אילץ תושב הכפר עתיל לבצע אקט מיני בחמור, זיתא, מחוז טול-כרם". בצלם בחר שלא לפרט בהקשר זה את תוצאות בדיקת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).
התגובה של מח"ש
ב-21 במאי 2011 פרסם הח"מ כתבה בנושא זה באתר News1, אליה צורפה תגובת מח"ש לטענות שפורסמו על-ידי ארגון בצלם כעובדה שאין עליה עוררין. להלן תגובת מח"ש:
  • "במח"ש התקבלה פניית ארגון בצלם ובה תלונה כמפורט בפנייה. בהמשך לפנייה שהתקבלה, נגבתה הודעתו של המתלונן, בה פירט את האירועים, והוחלט לפתוח בחקירה. במסגרת החקירה זומנו, באמצעות נציגי ארגון בצלם, שני אנשים, שלדברי המתלונן היו עדים לאירועים.
    "במפגש שנערך עם העדים נמנעו אלו מלשתף פעולה עם חוקר מח"ש, וסירבו למסור גרסתם לחוקר מח"ש בלי נוכחות נציג ארגון בצלם. כמו-כן, לא מדובר היה באנשים שבשמם נקב המתלונן בתלונתו הראשונית.
    "משיחה כללית שהצליח החוקר לערוך עימם עלו ספקות באשר לנוכחותם באירוע, וסתירות באשר לאופן תיאורם את האירוע. בשים לב לחוסר שיתוף הפעולה מצידם של העדים על-אף שניתנה להם הזדמנות לכך, ולהעדר כל חיזוק לתלונה מלכתחילה, לא נמצאה תשתית לביצוע עבירה והתיק נסגר".
קרוב ל-12 שנים עברו מאז פרסם ארגון בצלם את עלילת "משכב הבהמה" ועד עתה לא מצא הארגון לנכון לתקן או לסייג את ההאשמות שהטיח בשוטרי מג"ב. חמורה עוד יותר היא העובדה שארגון בצלם נמנע בכל התקופה הזו מלצרף את תגובת מח"ש המפרטת את תוצאות החקירה שבוצעה בעניין זה.
זו דוגמה נוספת מיני רבות שנחשפו בשנים האחרונות באתר News1, המעידה על המהימנות המפוקפקת של דיווחי ארגון בצלם, אשר במקרים רבים מבטאים קו תעמולתי פרו פלשתיני קיצוני.

תאריך:  16/03/2015   |   עודכן:  16/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלילת "משכב הבהמה" של בצלם
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
האירגון
שמ  |  16/03/15 09:45
2
החמור הכחיש
אהרון שחר  |  16/03/15 10:50
3
בצלם לסגור ומיד.
חוסיין אובמה  |  16/03/15 11:11
4
אולי עלילה שהם מזיינים חמורים
היפה והחיה  |  16/03/15 16:20
 
- ועל
שמ  |  16/03/15 23:36
 
- הכבשה ציונה דווקא גנחה קשות ל"ת
הסודאני  |  17/03/15 14:44
5
אני לא מאמין שערבים מרביעים חמ
מדמוני אסף  |  18/03/15 19:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עליס בליטנטל
הכרזתו של בוז'י הרצוג, שלכשיתמנה לרה"מ - צעדו הראשון יהיה לעשות "צעדים בוני אמון", מעוררת חלחלה. פירוש הדבר: נסיגת ישראל מכל שטחי יהודה ושומרון ששוחררו ב-1967; ויתור על ירושלים המזרחית והעתיקה והתרת הכרזת ירושלים, אל קודס, כבירת המדינה הפלשתינית, והתוצאה: טילים שיקודמו לגבול רעננה וכפר סבא בדומה למה שקרה בנטישת גוש-קטיף
ד"ר רון בריימן
יש סיכוי להחליף את שלטון השמאל, להקים ממשלת ימין אמיתית, ולהחזיר את ישראל לפסים של ציונות אמיתית, של שפיות מדינית ושל הרתעה ביטחונית    יש לזכור שכאשר הוקמה ממשלת שמאל (רבין) ב-92' קיבלנו את אסון אוסלו ושכאשר הוקמה ממשלת שמאל (ברק) ב-99' קיבלנו את מלחמת אוסלו. אסור להקים ממשלת שמאל (בוזילבני) ב-2015. חבל על הדם הרב שיישפך במסגרת "שלום" שקרי
משה כרמל
רגע אחרי הבחירות יעזבו כולם את יוקר המחיה ויחזרו לעסוק בשתי מדינות לשני עמים. איך אני יודע? כי זה הכוח המניע את תעמולת הבחירות הזו
עליס בליטנטל
בוז'י הכריז שדבר ראשון שיעשה כשיתמנה לרה"מ יהיה להיכנס למו"מ עם הפלשתינים. מה שברור, שזה מה שיביא לנסיגה משטחי ארץ ישראל, וכתוצאה מכך - לקידום התותחים והטילים אל פאתי רעננה, כפר סבא ונתניה
דפנה נתניהו
כיום יש למעשה ביהודה, שומרון ובעזה מעין עוּבָּר של מדינה, או "מדינה ערבית בדרך". וכמו שבהריון ניתן לראות באולטרה-סאונד את אבריו של העובר ולדעת בקווים כלליים מה תהיה צורת הוולד שייוולד, כך הם פני הדברים גם כשמדובר במדינות    אין צורך להיות נביא כדי לדעת איזו מפלצת תיוולד מן "המדינה העוּבָּרית" הפלשתינית ביו"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il