כנראה שיצחק (בוז'י) הרצוג -
אותו יצחק (בוז'י) הרצוג, ששמר בחקירתו במשטרה, בעניין עמותות ברק, בענייני בחירות העבר, על זכות השתיקה לא קרא רשימתי שפורסמה כאן, קודם לפרסום תוצאות האמת והוכתרה, בכותרת:
"הרצוג אינו ראוי להיות ראש-ממשלה". אחרת, לא היה נראה הוא בשידור הטלוויזיה, כמי המתרומם על קצות אצבעותיו ומדבר גבוהה גבוהה, בעת נאום "הניצחון" שנשא הוא בפני פעילי "
המחנה הציוני", לאחר פרסום תוצאות המדגמים, שהורו על שוויון במספר המנדטים בין מפלגת "
הליכוד", לבין החיבור בין לבני והרצוג הקרוי בשם: "המחנה הציוני".
נראה שהרצוג היה מעדיף היום ובדיעבד לבלוע חלק ממשפטי הרהב ש"יצאו לו" וגם/או אולי נפלטו לו מהפה דוגמת:
התוצאה הזאת מאפשרת לנו לחזור לשלטון" וגם/או "הכל פתוח". לשיא השיאים של חטא ההיבריס והביזוי העצמי הגיע הוא באומרו, בעת נאומו, כי:
"מאז בחירות 92', וניצחונו של יצחק רבין זכרונו לברכה, לא הגענו לתוצאה כזאת. אני מאוד גאה להיות כאן אתכם, וחשוב לי לומר שזה לא היה קורה בלי השותפות הנהדרת והאמיצה ביני לבין ציפי לבני". רגע. חכו. זה עוד לא הכל. בתקשורת דווח, כי "המחנה הציוני" הקים צוות משא-ומתן קואליציוני בראשות עורכי-הדין, אלון גלרט ו
ישראל מימון, כדי להקים קואליציה בראשות הרצוג. עוד דווח אתמול, שהרצוג שוחח אמש עם אריה מכלוף דרעי וקבע להיפגש עמו, זאת במקביל לפגישה שצפויה לאריה מכלוף דרעי - היום - עם
בנימין נתניהו.
משהגיעו במהלך הלילה ולקראת שעות הבוקר המוקדמות תוצאות האמת מהקלפיות והצביעו על פער עצום לטובת הליכוד, בהשוואה למחנה הלאומי של 6 מנדטים תמימים, השתנו פני הדברים, לחלוטין. הליכוד קיבל בתוצאות האמת - 30 מנדטים והמחנה הציוני שבסיסו בחורבות מפלגת "אמת" וחי עד פרסום תוצאות האמת
בשקר סטטיסטי קיבל רק 24 מנדטים. ההפרש בין "המנהיג", בוז'י למי שיכהן בפעם הרביעי כראש הממשלה, בנימין (ביבי) נתניהו הוא 6 מנדטים.
יותר מארבעת המנדטים שקיבלה מפלגת "מרצ" ובדיוק מניין ששת המנדטים שקיבלה מפלגת "ישראל ביתנו". אבל מה מלינים אנו על הרצוג שניפח שרירים לרגע ולבש שלא לטובתו ושלא בצדק גלימת מנהיגות שאין לו לא הייתה מנת חלקו, מעולם,
הגם שיש מתיקות מסוימת באשליית מנהיגות מזויפת ואפילו הינה רגעית, שעה שאפילו כבוד הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין, נפל בפח שטמנו מדגמי הבחירות, קודם פרסום תוצאות האמת. מיד לאחר פרסום תוצאות המדגמים שהראו על שוויון מספרי - לכאורה במספר המנדטים שקיבלו מפלגת "הליכוד" ומפלגת "המחנה הלאומי", פורסם בשמו של כבוד הנשיא ריבלין, שהוא יפעל להקמת ממשלת אחדות לאומית. בכל הכבוד הראוי לרצונו של ריבלין להיות ממלכתי, הרי אין תפקידו להתערב אקטיבית בהקמת ממשלה
לרבות פרסום הודעה מטעמו, בדבר רצונו בהקמת ממשלת אחדות לאומית, שעה שהדבר מנוגד בכל הכבוד הראוי ניגוד גמור למהות תפקידו ולמעורבותו - הפסיבית לחלוטין - בהליכי הרכבת ממשלה, על-פי הוראות חוק יסוד" הממשלה.
סעיפים 7-8 לחוק יסוד: הממשלה, קובעים מעורבותו הפסיבית של נשיא המדינה, בהליכי הרכבת ממשלה, בזו הלשון:
7.(א)
משיש לכונן ממשלה חדשה יטיל נשיא המדינה, לאחר שהתייעץ עם נציגי הסיעות בכנסת, את התפקיד להרכיב ממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך; הנשיא יטיל את התפקיד כאמור בתוך שבעה ימים מיום פרסום תוצאות הבחירות או מיום היווצרות העילה לכינון ממשלה חדשה, ובמקרה של פטירת ראש הממשלה - בתוך 14 ימים מיום הפטירה. (ב) נתקיימה ההתייעצות לפני שנתכנסה הכנסת החדשה, יתייעץ הנשיא עם נציגי רשימות המועמדים שתיוצגנה בכנסת החדשה.
(ג) סעיף זה לא יחול על כינון ממשלה בעקבות הבעת אי-אמון לפי סעיף 28 או בעקבות הגשת בקשה לנשיא המדינה לפי סעיף 29(ב), ויחולו ההוראות המפורטות בסעיפים האמורים.
8. לחבר הכנסת שנשיא המדינה הטיל עליו את התפקיד להרכיב ממשלה לפי סעיף 7
נתונה למילוי תפקידו תקופה של 28 ימים; הנשיא רשאי להאריך תקופה זו בתקופות נוספות, ובלבד שלא יעלו יחד על 14 ימים.ההדגשות שלי - ח"ש)
כפי שנראים הדברים, נכון למועד פרסום תוצאות האמת, הרי מרבית נציגי המפלגות יתמכו בהטלת תפקיד הקמת ממשלת ישראל ה-34 במניין, על ראשממשלת ישראל המכהן, בנימין (ביבי) נתניהו. ידבק בכל הכבוד הראוי הנשיא הנבחר בהוראות חוק יסוד: הצממשלה, יפעל לפיהן ולא "ינכס" לו זכויות מוסריות, אין מאין, שעה שחוק יסוד" הממשלה,
לא רק שאינו מחייבו לפעול להקמת ממשלת אחדות, אלא מסעיפי חוק יסוד: הממשלה, משתמעת כוונה הפוכה, לחלוטין, לרעיון הקמת ממשלת אחדות, מה-גם שתפקיד הנשיא מסתיים בהטלת תפקיד הרכבת ממשלה, על חבר-הכנסת שנענה לבקשתו להרכיב ממשלה, לאחר שהתייעץ, קודם כן, עם נציגי הסיעות בכנסת.
חוק יסוד: הממשלה קובע במפורשות כי נשיא-המדינה יטיל מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת
ומונע ממנו, בכל הכבוד הראוי, מעורבות אקטיבית בהרכבת הממשלה. מלאכת הרכבת הממשלה אינה בתחום אחריותו וסמכותו של נשיא-המדינה
ובל יסיג הוא בכל הכבוד הראוי גבולם של הפוליטיקאים שעניין זה מסור להם - ולהם בלבד. מעורבות יתר של נשיא-המדינה, בתחומים שאינם מסורים לסמכותו ולאחריותו, על-פי הוראות חוק ובייחוד בתחום העדין והרגיש של מלאכת הרכבת הממשלה - עלולה להביא לתיקון חוק יסוד" הממשלה וחוק יסוד: נשיא המדינה ולקבוע בהם מפורשות כי תיאסר כל מעורבות פעילה של נשיא-המדינה בהרכבת ממשלה, לרבות פרסום הכרזות פומביות, בקשר לעמדתו האישית ולדרך הראויה להרכיב ממשלה, ברבים.