X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ללא ספק את הנצחון האמיתי ניתן לשייך דווקא ל"אפקט ההפוך" שנוצר כתוצאה מאותה עיתונות לא אוביקטיבית. לאחר הבחירות הללו, הבעיות נותרו. אין מנצחים אמיתיים. כולנו מנוצחים
▪  ▪  ▪
בחירות 2015. יצרו את האפקט ההפוך [צילום: פלאש 90]

גזרתי על עצמי שתיקה במסגרת הבחירות האחרונות. כעת, הגיעה השעה לדבר. בחירות כל שנתיים אינן ראויות לאף מדינה ובטח שלא למדינתינו. כך סברתי וכך אני סובר כעת.
כן, הבחירות היו מיותרות - כך אמרתי אז, וכך אני שב ואומר היום, אך משנעשו יש ליתן דין וחשבון על התנהלותן בעיקר משום שתוצאותיהן היו הפוכות ממה שביקשו לייצר. התוצאה הייתה אפקט הפוך של אותם ניסיונות לשטוף את דעת הקהל בדרך לא ראויה. התוצאה הייתה הפוכה כי היא גרמה לרתיעה מאותו ניסיון. הציבור הרגיש את המערבולות שנוצרו והוא התגונן מהן.
מעל הכל, מערכת הבחירות הנוכחית חשפה את ערוותן של האליטות השלטוניות, ובעיקר היא קרעה את המסיכות מעל פניהן. העיתונות התגלתה לא רק כשחקן שנוקט עמדה וצד שמנסה לללא הרף להשפיע על דעת הקהל אלא גם כמי ששכח לגמרי את תפקידו האמיתי והוא לדווח לציבור אמת מאוזנת ואוביקטיבית ככל האפשר. מאבקי הכוחות התגלו בשיא כיעורם והציבור מצא עצמו שסוע ומפוחד דווקא מאותה תקשורת לא מאוזנת שמנסה להטות ולהשפיע עליו.
כך שללא ספק את הנצחון האמיתי ניתן לשייך דווקא ל"אפקט ההפוך" שנוצר כתוצאה מאותה עיתונות לא אוביקטיבית. לאחר הבחירות הללו, הבעיות נותרו. אין מנצחים אמיתיים. כולנו מנוצחים.
הסקרים לפני הבחירות ואחריהן התגלו כנביאי שקר שכל מטרתם, כפי הנראה, הייתה לגרום לסחף כוזב בדעת הקהל. לחלופין, הייתי מעז לומר כי הסקרים היו חובבניים ממש כמו נבואת שוטה. עדיף היה בלעדיהם. אותם סקרים "חובבניים או מוטים" יצרו בעצמם את האפקט ההפוך.
כעת, יש להקים ועדת חקירה שתבדוק את התנהלותן של האליטות, העיתונות, המימון, הסקרים והעמותות שניסו להביא למהפך בדרך לא לגיטימית ויצרו בעצמן את כשלונן בדרך זו.
אם יעשה בדק הבית של מי שהפסיד - הוא זה שבמהלך החודשים האחרונים חזר והכתיר את עצמו למלך - יתברר כי אילו רק לא היה עושה מאומה ודאי היה זוכה לתוצאות טובות יותר בדעת הקהל.
השיטה של הבחירות הנהוגה כיום אינה השיטה האידיאלית בה הבוחר מבולבל בעצמו מרוב מפלגות, ובבחירתו הוא יוצר בלבול נוסף בדרך בה הוא בוחר את מנהיגיו.
בשורה התחתונה העם נדרש לבחור בין שני אנשים בלבד שהפער בינהם לא היה ניתן לגישור עוד מתחילת המרוץ. מי שרוצה באמת לנצח יתכבד ויעמיד מועמד מתאים מטעמו.
עכשיו נשאר רק להפשיל שרוולים ולשוב לנסות לפתור את הבעיות. הן אותן בעיות שהיו טרום הבחירות. הכל נשאר כפי שהיה. למרות הכל, חשוב לזכור שיש לנו מדינה נהדרת, מצליחה ומשגשגת בכל מובן, אולי המדינה היחידה בעולם שבאמת יש בה דמוקרטיה אמיתית ומערכת חברתית כה תוססת. אשרינו.

תאריך:  19/03/2015   |   עודכן:  19/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין מנצח אמיתי בבחירות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרעים ידפקו גם את ועדת החקירה
ה.א  |  19/03/15 17:51
2
עוד בעניין התשקורת
ד"ר רון בריימן  |  19/03/15 18:45
3
חובה להוריד את הזבל
ה.א  |  19/03/15 21:17
4
נצחון ענק - לא תהיה פה אוסלו ל"ת
סניל  |  20/03/15 10:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עופר וולפסון
לפי הניו-יורק טיימס, על-רקע עמדותיו הניציות המחודשות של נתניהו, הסבלנות של הממשל האמריקני מקידום מו"מ ישיר הולכת וגוועת
איתמר לוין
יו"ר הבית היהודי טוען שיש לראות בפרספקטיבה רחבה את אובדן ארבעת המנדטים של המפלגה, שלדבריו נותרה תנועה מרכזית    "הציבור שלנו אמר: הליכוד צריך ליישם את מה שהבטיח"
יהונתן קלינגר
עלויות אבטחת המידע יחד עם עלויות נוספות של פיתוח מערכת ייעודית לישראל, יביאו את הבחירות האלקטרוניות לכישלון חרוץ. לכן, הפתרון היחיד הנראה לעין הוא לאמץ מערך יעיל יותר של הצבעה ידנית
אורי גנני
על בנימין נתניהו להודיע על ניסיון אמיתי וכן להקמת ממשלת אחדות לאומית או ליכוד לאומי שתכלול את כל המפלגות הציוניות. הבסיס צריך להיות קווי יסוד משותפים אליהם יגיעו בתהליך של סיעור מוחות, הפגת מתח ויצירת אמון
הרב אליהו קאופמן
המנדטים האבודים של ש"ס נעלמו לכיוון הליכוד ו"יהדות התורה". אלה היו יהודים מסורתיים שנמאס להם מהדיקטטורה של דרעי ושמותו של הגר"ע יוסף קטע מהם סופית את הקשר למפלגה חרדית-ספרדית שמשתמשת בשמם לצרכיו של איש אחד בלבד ששמו אריה דרעי ולכן העדיפו לחזור לליכוד, שהיה תמיד ביתם הטבעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il