X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יצחק הרצוג, ציפי לבני. זחיחות ויהירות [צילום: פלאש 90]
מחיר זחיחות הדעת וההתנשאות
אף אחד אינו אוהב שיציגו אותו כלל וברבים, בפרט ככלי ריק, מחוסר כל סדר יום פוליטי ציבורי משל עצמו, והדברים נכונים וישימים גם ובמיוחד באשר לציבור תומכיה של מפלגת הליכוד. הניסיון של אנשי מפלגות המחנה הציוני, יש עתיד ומרצ, כמו-גם של משרדי הפרסום והיועצים הפוליטיים, להדביק "תסמונת המצח הנמוך" לבוחרי הליכוד, נחל כשלון חרוץ

ככל שיחקרו עוד ויעמיקו חקור - חוקרי מדע המדינה וחוקרי לימודי הממשל התקשורת, כשלון חיזוי תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת ה-20, הרי במקביל לכך, לא נתן, עד כה, איש הדעת על הסיבות שהביאו למהפך בדעת הקהל וניצחונה הסוחף של מפלגת "הליכוד", ימים ספורים קודם הבחירות. אין בדעתנו ברשימה זו, לעסוק בחקר כשלון חיזוי תוצאות הבחירות, אולם עניין לנו רב להצביע ולזרקר זרקור אור, על הסיבות והנסיבות שהביאו לניצחון הדרמטי והבלתי צפוי, בעליל, של מפלגת "הליכוד", ימים מספר טרם קיום הבחירות, בפועל ולמעשה.
איש לא נתן הדעת על כך, כי תעמולת הלעג, ההשפלה וטשטוש הדימוי העצמי, עד מחיקתו, כליל, של הדימוי העצמי ששורטט למצביעי מפלגת "הליכוד" בכוח, בידי מתנגדי הליכוד - מצביעי ליכוד ששקלו אפילו לנטוש "הבית" ולהצביע למפלגות לווין דוגמת מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון וגם/או מפלגת "הבית היהודי" בראשות נפתלי בנט גרמה להם לשוב ובמהירות "הביתה", ימים מספר, קודם הבחירות. התחושה הפנימית והחוויה הקשה של הורה כאוב המחבק אל לוח ליבו בנו פגוע המוחין וגם/או המוגבל, מכל סיבה אחרת ומגן עליו מלעג והשפלת הסביבה, היא היא זו שהחזירה מצביעי ליכוד מאוכזבים ופגועים, שראו עצמם מדומים לבן פגוע המוחין, אל חיקה של מפלגת האם שלהם.
תעמולת הארס, בכל הכבוד הראוי, שבאה מבית מדרשם של מפלגות "המחנה הציוני"; "יש עתיד" ובמידה פחותה יותר, אף מבית מדרשה של תנועת "מר"צ", כמו-גם הצגת בוחרי הליכוד, כאספסוף, כעדר ללא מנהיג וכמי שהינם חסרים אג'נדה פוליטית סדורה, פעלה נגדם, כבומרנג. פעולת בומרנג זו, הרסה כליל סיכויי מפלגות אלה, להרכיב קואליציה ולממש שאיפתם להרכבת הממשלה ה-34 של מדינת ישראל. דווקא תסמונת "מדינת תל אביב", כמו-גם תסמונת "היפה, הנאור והמשכיל" אל מול דימוי "האחר, המוזנח והשולי", היא היא שחיסלה, כל סיכוי שהוא של מפלגות "המחנה הציוני"; "יש עתיד" ו"מר"צ", לשוב, לחזור ולהחזיק, מחדש, בהגה השלטון במדינת ישראל.
אף אחד אינו אוהב שיציגו אותו בכלל וברבים, בפרט ככלי ריק, מחוסר כל סדר יום פוליטי ציבורי משל עצמו והדברים נכונים וישימים גם ובמיוחד באשר לציבור תומכיה בכוח של מפלגת "הליכוד". הניסיון הנואל של אנשי מפלגות "המחנה הציוני"; "יש עתיד" ו"מר"צ", כמו-גם של משרדי הפרסום והיועצים הפוליטיים להדביק "תסמונת המצח הנמוך", לבוחרי "הליכוד", בכוח, נחלה כשלון חרוץ. גישה מתנשאת זו, שאפיינה התעמולה הפוליטית של מה שהיה קרוי בעבר באמצע תקופת שלטון מממשלת בגין השנייה - "השמאל", ששיאה בבדיחות הפוליטית העולבות והגזעניות, שהשר לשעבר, דוד לוי, היה קורבן ישיר ועיקרי להן, הביאה לניצחון מספרי של המערך בבחירות לכנסת האחת-עשרה.
עם זאת, חרף ניצחון מספרי זה של המערך, בבחירות לכנסת האחת-עשרה, שזכה ל-44 מנדטים, אל מול הליכוד שזכה ל-41 מנדטים, בלבד, הרי נמנעה משמעון פרס האפשרות להרכבת ממשלה. שמעון פרס לא הצליח להרכיב ממשלה, אפילו בתמיכת הרשימה המתקדמת לשלום וחד"ש. מן הראוי לציין ולהדגיש - למען ההגינות ההיסטורית-פוליטית - כי גם הליכוד לא יכול היה להרכיב ממשלת ימין-דתיים, ללא תמיכתו של מאיר כהנא (תמיכה שלא באה בחשבון, אותם ימים, כלל וכלל, מבחינה ציבורית). התוצאה הייתה כי בשנת 1984 קמה במדינת ישראל אחת מן הממשלות הגרועות ביותר שהיו לנו, שנזכרה - לימים - כממשלת שיתוק לאומי שלאורך כל תקופת כהונתה נכשלה, כשלון פוליטי, אחד אחר השני.
מאז התגבש הימין והתבסס, מבחינה חברתית ומעמדית, כאשר בוחרי הימין לא ראו עצמם עוד, מושפלים ונדחקים אל קרן זווית, אל מול הישראלי היפה, בסגנון בחורינו "יפי הבלורית והתואר", שתמיד, תמיד זוהו עם מחנה הימין. פתאום - מאמצע שום מקום - פרצה ועלתה לה, מחדש, ההתנשאות של מה שקורים אנשי מדע המדינה ופובליציסטים "אנשי השבט הלבן" שרובם נמנים על תושבי מדינת תל אביב. אנשי השבט הלבן, לא רק שהתנשאו על כל היקר והקדוש למי שאינם אנשי השבט הלבן, דוגמת מסורת, קיום מצוות, כשרות, הגרעין המשפחתי המסורתי-דתי ועוד, אלא הם העזו לקרוא תיגר על סדר היום הציבורי של הימין וניסו להציג אנשי הימין, ככלי ריק שאין לו סדר יום משלו.
זו הייתה טעותם הבסיסית והיסודית של אנשי השבט הלבן וטעות זו היטיב להבחין בה ולאבחן אותה, תוך שהוא ניצל אותה, כדי לתרגם אותה להישגו בבחירות האחרונות, ימים מספר קודם לקיומן של הבחירות עצמם. אל מול אנשי השבט הלבן ותושבי מדינת תל אביב, יצר נתניהו פחד של ממש מפני השתלטות המיעוט הערבי על סדר היום הפוליטי-ציבורי במדינת ישראל. זאת לא יכלו עוד בוחריו בכוח של הליכוד לשאת. פתאום רצו הם מתוך הבתים שלרגע לא חשבו לצאת מהם, כדי להצביע בכלל, בבחירות האחרונות והכל - הכל במטרה אחת והיא - "להציל" המדינה, מפני המיעוט הערבי שעמד "לכבוש" אותה בהצבעה מסיבית בקלפיות. מול נחשול פטריוטי זה, לא היה לנפתלי בנט ולמשה כחלון כל סיכוי שהוא, שלא לדבר על כל שמי שרק הרהר באפשרות להצביע למפלגות דוגמת "המחנה הציוני"; "יש עתיד", הסיר רעיון זה במהירות מעל הפרק. הכל היו שקועים בניסיון "להציל" מדינת ישראל מפני כיבושה בידי המיעוט הערבי של אזרחי מדינת ישראל, שהפכו לדמון מאיים שהריץ אלפי בוחרים ליכוד בכוח חזרה אל חיק מפלגת האם שלהם.
מחיר זחיחות הדעת וההתנשאות של ציפי לבני, יצחק (בוז'י) הרצוג שולם אומנם מתוך נתח המנדטים שחזרו ממפלגת "כולנו" של משה כחלון ומפלגת "הבית היהודי" של נפתלי בנט, אל מספר המנדטים שגדל, משעה לשעה, של הליכוד ולא מנתח המנדטים של מפלגת "המחנה הציוני". עם זאת ציפי לבני ויצחק (בוז'י) הרצוג שילמו מחיר יקר יותר - המחיר של אבדן הסיכוי להחליף שלטון הליכוד ושקיעה בתהומות השכחה של האופוזיציה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  22/03/2015   |   עודכן:  22/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר זחיחות הדעת וההתנשאות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי זה גנטי, לא רגשי חולף
ה.א  |  23/03/15 08:06
2
הגזמת עם "תהומות השכחה"
20mike  |  23/03/15 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
רבקה שפק ליסק
מדוע המזרחיים ממשיכים להצביע לליכוד שכבר מזמן איננו "הבית החם" שנתן להם בגין?    מדוע המזרחיים לא הצביעו בהמוניהם לכחלון? מתי המזרחיים יתחילו לדאוג לעתיד ילדיהם?
רפי לאופרט
השגיאה הדמוגרפית - מתבטאת בהשוואה שעושה הכותב בין נחל עוז לבין שדרות    השגיאה הגאוגרפית - ניסיון ההשוואה הנואל בין איים של שמאל אליטיסטי, לרצף גאוגרפי רחב של עמך    השגיאה האידיאולוגית-תרבותית - ככל שהקבוצות האליטיסטיות מסתגרות יותר, אופי המדינה כמכלול חברתי ינהה אחר המשקל התרבותי שנסמך על המשקל הדמוגרפי. השגיאה הלאומית - המגזר הערבי בישראל חלוק בתוכו לא פחות מהמגזר היהודי. שסעים - השסע העיקרי הוא בין ישראל לבין הקהילה השנייה בגודלה של יהדות ארה"ב
עמי דור-און
המקרה האלים מוכיח כי טוב היה עושה יהונתן גפן אילו הבין שגם לאחרים יש אמונות ותקוות, ושאין זה מן החוכמה להתייחס אליהן בגידופים טבולים בארס, כי השנאה, שבשמה הוא משמיע את דברי הגותו המתועבים, יכולה להוציא ממעמקי התופת מעשים שלא ייעשו
פסח רויטמן
בנימין נתניהו ניצח את הבחירות האלו "בהליכה"    לא בגלל איזשהו הישג נדיר אלא בגלל יריב טיפש, ולא בפעם הראשונה (ע"ע שמעון פרס "הלוזר")
אהרון שחר
אנסח זאת שוב בצורה בהירה: מהי המשמעות האמיתית של הבחירות? מיהו המנהיג? ומה צריכים לעשות המפסידים?
רשימות נוספות
"הממשלה תצטרך לתת מענה לכל האזרחים"  /  איציק וולף
האיחוד האירופי מעודד סנקציות נגד ישראל  /  עופר וולפסון
כחלון: "לא חייב להיות בממשלה"  /  עופר וולפסון
כחלון, יש לי  /  יעקב שטרכר
תנו לימין למשול  /  צ'לו רוזנברג
"הכל שחור כאן"? לא כל כך  /  ישראל רוזנבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il