X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנימין נתניהו ניצח את הבחירות האלו "בהליכה" לא בגלל איזשהו הישג נדיר אלא בגלל יריב טיפש, ולא בפעם הראשונה (ע"ע שמעון פרס "הלוזר")
▪  ▪  ▪
הזמנה לדו קרב [צילום: פלאש 90]

הרבה מנצחים היו בבחירות הללו.
זהבה גלאון חגגה את ירידתה של מפלגת מרצ משישה מנדטים לחמישה בקושי. ניצחון אדיר לשמאל. היא כמעט נתנה לעם ישראל את התענוג לראותה מחוץ לכנסת.
יאיר לפיד הזחוח התפאר בהישג מפלגתו שירדה מ-19 מנדטים ל-11 בלבד. כנראה שעצם קיומו כפוליטיקאי הוא הישג.
וכמובן הצמד הידוע מהמחנה הציוני שלא היה לו כלל סיכוי לנצח אך אינו פוסק מלהתפאר בהישגיו.
בנימין נתניהו ניצח את הבחירות האלו ב"הליכה". לא בגלל איזשהו הישג נדיר אלא בגלל יריב טיפש, ולא בפעם הראשונה (ע"ע שמעון פרס "הלוזר").
ראשית תמוה מדוע הרצוג הציע את מחצית "ממלכתו" למפלגה בת 6 מנדטים ולא למפלגה בת 19 מנדטים.
שנית, הסיסמה הבסיסית "הוא או אנחנו" ולהפך. סיסמה זו היא קריאת תגר, הזמנה לדו-קרב, יש רק שחור ולבן אין כלום באמצע. "הוא או אנחנו" משמעה שמישהו בסופו של דבר ייהרג. עוד הוכחה מדעית מה שתן יכול לחולל כאשר הוא עולה על גדותיו.
שלישית: התמיכה הבלתי מסויגת של התקשורת. למחנה השמאל ולתקשורת הייתה מטרה משותפת, הדחת נתניהו. אך המניעים של התקשורת היו שונים משל השמאל. התקשורת רצתה להרוויח מזה כסף, השפעה והבטחת מעמדה בעתיד. לכן ראינו הרבה התעסקות עם עניין "שרה נתניהו" ועוד דברים שבשוליים. אף מצביע ימין לא עבר לגוש השמאל בגלל זה אך אנשי הגוש נהנו מאוד והרייטינג עלה. ההתגייסות הכוללת של התקשורת, החל מהחרייניות, סליחה הקרייניות בטלוויזיה דרך ברנע שירד ל"זנות" והמיוחסים שנעלבו שהשוו אותם ל"חמאס" (המרחק אינו כה רב) יצרה אצל אנשי גוש הימין ולא רק אצלם, הרגשה של "עליהום". כל קבוצת אנשים נורמטיבית החווה התנפלות ברוטאלית כזו מתאחדת להגנה ולהתקפת-נגד.
אז שואלים אותי: הנצח נחייה תחת נתניהו?
והתשובה היא לא. נתניהו אינו בן-גוריון ואינו בגין אך אינו פחות מכל האחרים שכיהנו כראשי ממשלה. אם השמאל יציב בראשו אישיות ציבורית עם רקע של עשייה (ביטחון, דיפלומטיה, ראשות עיר או הצלחה כלכלית) ולצדו אישים רציניים בתחומים שבו אין לאישיות המרכזית ניסיון מעשי יש סיכוי סביר להחלפת השלטון. אך כאשר אדם שהעשייה שלו היא ב"קושי" ברווחה ולצדו פוליטיקאית כושלת ומאחוריו דמויות כמו יחימוביץ' ושפיר הרי הכישלון ידוע מראש.
אני הצבעתי לביבי, הצהרתי זאת ברמה ולא הופתעתי מתוצאות הבחירות. חמש דקות לאחר המדגם בטלוויזיה עברתי לראות כדורגל משובח. אך רוב בני משפחתי ומכריי הצביעו לשמאל. הדבר שהכי מצער אותי שהם עדיין לא מבינים איך ייתכן שנתניהו ניצח. הם הרי חכמים, נבונים, משכילים, מאמינים בדמוקרטיה (אך אין להם מושג מהי) בחופש הדיבור (שלהם) בחופש הביטוי (שלהם) בצדק, בחוק, במערכת המשפט. בקיצור יפי-נפש. אך הם גם מאמינים שהמצב בארץ רע מאוד וממש קשה לחיות פה. יש המון עניים (שרק שמעו עליהם), יוקר נוראי (לא קראו שהמדד רק יורד) מחירי הדירות בלתי נסבלים (לרובם דירה נוספת) חלק מהם חזרו מטיול בחו"ל וחלקם מתכננים את הטיול הקרוב. מתלוננים שנותנים לדתיים הרבה כסף (כך סיפר להם לפיד) ובונים רק בהתנחלויות (איזה וילות, תאווה לעיניים) וכמובן סותמים להם את הפה (מדינה פאשיסטית כבר אמרנו?).
אך מסתבר שהתבונה אינה אצל אותם "יפים" בעיניי עצמם אלא אצל הציבור הרחב שבבוז מכנים אותו "הממוצע הנמוך ביותר". הם, בתבונתם הבסיסית, לא יתנו את קולם לליצן תורן שהחליט שהוא מתאים לראשות הממשלה או לפוליטיקאית שמרוב כישלונות הייתה כנראה נפלטת מהכנסת, הם לא יושפעו מהתובנה האקדמית שאומרת שאדם שאשתו מחזירה בקבוקים לסופר ונוטלת את הכסף (נניח...) אין לו את הכישורים לכהן כראש ממשלה. הם מבינים שיחסית לעבר יש ביטחון סביר במדינה, אולי יותר משנים קודמות. הם מבינים ששנים כבר אין אבטלה בארץ. מי שרוצה לעבוד מוצא עבודה. הם מבינים שאצל בת בריתנו הגדולה והחשובה נמצא אדם שחפץ בטובת אויבינו ויש צורך באדם חכם, פיקח ובעל ניסיון בכדי להתמודד אתו.
לכן ברוב תבונתם הם הצביעו לגוש הימין בכלל ולליכוד בפרט בכדי שבנימין נתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה.

תאריך:  22/03/2015   |   עודכן:  22/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נצחון התבונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה טועה לדעתי בגדול
סניל  |  23/03/15 07:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
אהרון שחר
אנסח זאת שוב בצורה בהירה: מהי המשמעות האמיתית של הבחירות? מיהו המנהיג? ומה צריכים לעשות המפסידים?
יעקב שטרכר
הסונטים בכחלון אומרים שהוא יצטרך להטיל מיסים כדי להגשים את מטרותיו ולא היא. כפי שכבר ציינתי במאמרים קודמים, ניהול מושכל יכול לחשוף כספים קיימים אותם ניתן לגייס לטובת צרכים תקציביים
צ'לו רוזנברג
הימין הוכתר. על הימין לשלוט. הליכוד ושותפיו הטבעיים צריכים לנהל את המדינה. די, הגיעה העת למימוש תוכניותיהם הגרנדיוזיות של נתניהו וחבריו
ישראל רוזנבלט
3 חודשים ניהלו "ידיעות" ואתר ynet את קמפיין "הכל שחור כאן", שסיפר לנו שישראל הידרדרה למעמד של מדינת עולם שלישי. אבל דווקא ביום הבחירות אירעה תקלה מביכה: פורסם דיווח (מוקדם מדי) על המוני ישראלים שהסתערו על הקניונים לשופינג סוער. פתאום נעלמו כל המדוכאים ומזי הרעב
אבנר צפוני
לריקי כהן מחדרה (דמות פיקטיבית המייצגת את מצביעי הליכוד)
רשימות נוספות
"הממשלה תצטרך לתת מענה לכל האזרחים"  /  איציק וולף
האיחוד האירופי מעודד סנקציות נגד ישראל  /  עופר וולפסון
כחלון: "לא חייב להיות בממשלה"  /  עופר וולפסון
אז מי פה הגזען?  /  דרור אידר
הרצוג - תתנצל!  /  יוני בן-מנחם
כחלון? שר אוצר?  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il