X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע המזרחיים ממשיכים להצביע לליכוד שכבר מזמן איננו "הבית החם" שנתן להם בגין? מדוע המזרחיים לא הצביעו בהמוניהם לכחלון? מתי המזרחיים יתחילו לדאוג לעתיד ילדיהם?
▪  ▪  ▪
כחלון. בעיות כואבות [צילום: פלאש 90]

כחלון גדל במשפחה מזרחית מרובת ילדים והצליח לפרוץ את מה שקוראים תקרת הבטון והיה שר מצליח בליכוד. הוא עזב את הליכוד מפני שבצילו של בנימין נתניהו יכולים לחסות רק אלה שלא יאפילו עליו או יסכנו את שלטונו. הוא נותן להם להתקדם עד שהם מגיעים לשלב שהוא רואה בהם סכנה ומחסל את הקריירה שלהם.
כחלון הקים מפלגה שחרתה על דגלה לטפל בבעיות הכואבות של השכבות החלשות בחברה שבהן אחוז המזרחיים גדול יחסית. כחלון הציע למזרחיים אלטרנטיבה בתחום הכלכלי, הביטחוני ובמדיניות החוץ. כחלון הוא מועמד המפלגה לתיק האוצר, יואב גלנט שהוא אלוף (מבין בענייני ביטחון יותר מקצין בסיירת) מועמד להיות שר הביטחון ומייקל אורן שהאנגלית שלו לא פחות טובה מזו של נתניהו והיה שגריר ישראל בארה"ב והוא בעל קשרים שם, מועמד לשר החוץ. אבל, למרבה התימהון המזרחיים לא רצו בהמוניהם להצטרף למפלגתו.
המזרחיים מצאו בעבר "בית חם" אצל מנחם בגין. הם הצביעו עבורו כהצבעת מחאה נגד מפאי שלדעתם רמסה את כבודם העצמי וניהלה מדיניות של אפליה. בגין היה אדם צנוע שלא עשה "לביתו" והוא יזם את שיקום השכונות בהן גרו מזרחיים רבים. המזרחיים חבים לבגין את זקיפת קומתם.
בנימין נתניהו לא נתן למזרחיים את היחס החם שקיבלו מבגין. הוא אינו מזרחי ורחוק מלהיות קורבן. הוא התקדם בליכוד לעמדת ראש הממשלה ועשה "לביתו" בשנות כהונתו. יש לו שני בתים בירושלים וקיסריה ולא מעט כסף בבנק. אשתו מתייחסת לעובדיה במעון ראש הממשלה שהם כולם מזרחיים בגסות רוח ומשפילה אותם, אם להאמין למה שהם עצמם אומרים. נתניהו לא עשה דבר בכל שנות שלטונו כדי לקדם את השכבות החלשות שבהן אחוז גבוה של מזרחיים. אז מדוע המזרחיים שבים ומצביעים עבורו? כחלון הציע להם אלטרנטיבה אבל הם בחרו להצביע עבור אדם שאם נשתמש בסלנג, "לא רואה אותם ממטר".
לעבור לסדר היום
ובאשר למחנה הציוני. במפלגת העבודה יש חברי כנסת מזרחיים וגם חברי מפלגה מזרחיים אבל רוב המזרחיים אינם מצביעים למפלגת העבודה מכיוון שאינם שוכחים את "העלבון" שחוו סביהם או הוריהם. למרבה הצער, מדי פעם קם איזה אדיוט ומשמיע ביטויים פוגעניים כלפי המזרחיים. בעבר היה זה דודו טופז "בנאום הצחצחים" וכעת היה זה גרבוז ב"נאום הקמעות ועבודת האלילים". גרבוז כלל אינו חבר או אוהד מפלגת העבודה וגם איננו נציג נבחר של האשכנזים. אבל, משום מה מזרחיים רבים רואים בדבריו ביטוי למה ש"אשכנזים חושבים עליהם". האם נתניהו איננו אשכנזי? האם רוב חברי הכנסת של הליכוד אינם אשכנזים?
הישראלים יוצאי אירופה ששכלו במלחמת העולם השנייה 6 מיליון בני משפחה ונימנים עליהם ניצולי שואה שהגיעו לארץ בחוסר כל, מסוגלים לעבור לסדר היום (לא לשכוח) על מה שגרמניה הנאצית עוללה להם כי זהו האינטרס של מדינת היהודים הזקוקה לתמיכתה ועזרתה של גרמניה. מדוע המזרחיים אינם מסוגלים לעבור לסדר היום (לא לשכוח) בנוגע לתחושת העלבון של אבותיהם או בשל דברי גרבוז לטובת האינטרסים של ילדיהם והאינטרסים של מדינת היהודים. בניגוד לליכוד מפלגת העבודה, מרץ ויש עתיד פועלים למען חקיקה לטובת השכבות החלשות. האינטרס הכלכלי של המזרחיים מהשכבות החלשות אינו נמצא בליכוד.
הממשלות שבראשן עומד נתניהו השקיעו מיליארדי דולרים בהקמת התנחלויות. יש הבדל בין הפניית משאבים להקמת התנחלויות לבין מתן בונוסים לתושבי ההתנחלויות על חשבון מגזרים אחרים באוכלוסייה. אפשר לתמוך בבניית התנחלויות אבל מדוע מגיע לתושבי ההתנחלויות בונוסים נוספים? ההוצאה לנפש של המדינה על תושב התנחלות היא גבוהה בהרבה מההוצאה לנפש של הממשלה על אזרחים בעיירות הפיתוח. מדוע תושבי ההתנחלויות צריכים לקבל יותר מתושבי הפריפריה? לא די שהם מקבלים דירות/בתים במחירים שאינם קיימים בתוך גבולות הקו הירוק הם גם צריכים לקבל תקציבים יותר גבוהים לחינוך ועוד? ולא פחות חשוב, תושבי הדרום שרובם מזרחיים נתונים לסכנת פיטורים במספר מפעלים ונתניהו אינו דואג להם.
בידוד בינלאומי
יתר על כן, נתניהו איננו מר ביטחון כפי שהוא מציג את עצמו. רוב הקצונה הבכירה של צה"ל במיל, ראשי המוסד והשב"כ מבקרים באופן נחרץ את מדיניות הביטחון ומדיניות החוץ של נתניהו. נתניהו הרס את מערכת היחסים עם הממשל בארה"ב שהיא המגן היחיד של ישראל בזירה הבינלאומית. הוא הכניס את ישראל לבידוד בינלאומי ואם לקבל את טענות הביטחוניסטים גם מדיניותו כלפי החמאס לא השיגה את המטרה הרצוייה.
לסיום, דודו טופז וגרבוז אינם נציגים של האשכנזים ואינם מייצגים את האשכנזים, אם כי יש אשכנזים החושבים כמוהם. ההתבטאויות של טופז וגרבוז הן דוגמה להתנהגות לא תרבותית. אדם תרבותי אינו פוגע בערכים היקרים לאנשים אחרים גם אם אינו שותף לערכים אלה. אבל, מדוע המזרחיים ממשיכים להצביע לליכוד שכבר מזמן איננו "הבית החם" שנתן להם בגין. מדוע המזרחיים לא הצביעו בהמוניהם לכחלון? מתי המזרחיים יתחילו לדאוג לעתיד ילדיהם?
נ.ב: אם ספרתי נכון, יש בליכוד 8 חברי כנסת מזרחיים בקדנציה החדשה ובמחנה הציוני יש 6 - לא הבדל משמעותי.

תאריך:  22/03/2015   |   עודכן:  23/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע המזרחיים לא בחרו כחלון
תגובות  [ 27 ] מוצגות  [ 27 ]  כתוב תגובה 
1
כחלון איננו מפלגה ואיננו תנועה
רפי לאופרט  |  22/03/15 14:01
2
מה התשובה?
אהרון שחר  |  22/03/15 14:27
 
- השאלה היתה לקויה
אברהם שלום  |  23/03/15 16:11
3
הערה
באום  |  22/03/15 14:54
 
- מר
שמ  |  22/03/15 17:00
 
- שינוי השיטה
באום  |  23/03/15 18:32
4
שפק ליסק מנתחת אל המזרח
ה.א.  |  22/03/15 19:17
5
"מה יש לך גב' לוין"?
וינטר הניה  |  22/03/15 20:33
6
כחלון דואג רק לכסאו ולכיסו
עיניה  |  22/03/15 21:04
7
רבקה-קבלי תשובות
דניאל143   |  22/03/15 21:35
8
התשובה
איל  |  23/03/15 07:37
 
- אתה מחליט שסתו נציגתי
רבקה שפק ליסק  |  28/03/15 10:33
9
כחלון - עבד כי ימלוך
כחלון הוא שחצן  |  23/03/15 10:32
 
- כחלון שחצן וביבי לא?
רבקה שפק ליסק  |  24/03/15 09:16
10
מזרחי חף מאינטרס אישי
עטרה שגב קלימי   |  23/03/15 13:58
11
בכרה קלה מסרכת דרכיה
יוסי ק  |  23/03/15 14:20
12
לא מקבלים בתים בהנחה
שמואל פישר  |  23/03/15 17:13
13
כל מילה בסלע!!!! תודה ל"ת
גלג  |  23/03/15 18:01
14
לא נענה לעניין כי אין עניין בך
יעקב יעקב   |  23/03/15 18:17
15
לא יאומן...
י.ש  |  23/03/15 23:49
 
- גזענות נגד צברית ממוצא אשכנזי
רבקה שפק ליסק  |  24/03/15 14:57
 
- את מענינת כשלג דאשתקד...
י.ש  |  24/03/15 19:10
 
- גסות רוח והשתלחות מכוערת
רבקה שפק ליסק  |  26/03/15 08:57
16
בליכוד יותר מזרחיים מאשכנזים
נא לדייק בעובדות  |  25/03/15 08:57
 
- אתה מנפח את המונח מזרחי
רבקה שפק ליסק  |  26/03/15 18:03
 
- לא הפרכת את העובדה המרכזית
נא לדייק בעובדות  |  31/03/15 23:57
17
מזרחיים לא מצביעים למזרחיים ל"ת
יריב מורן  |  30/04/16 20:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
רפי לאופרט
השגיאה הדמוגרפית - מתבטאת בהשוואה שעושה הכותב בין נחל עוז לבין שדרות    השגיאה הגאוגרפית - ניסיון ההשוואה הנואל בין איים של שמאל אליטיסטי, לרצף גאוגרפי רחב של עמך    השגיאה האידיאולוגית-תרבותית - ככל שהקבוצות האליטיסטיות מסתגרות יותר, אופי המדינה כמכלול חברתי ינהה אחר המשקל התרבותי שנסמך על המשקל הדמוגרפי. השגיאה הלאומית - המגזר הערבי בישראל חלוק בתוכו לא פחות מהמגזר היהודי. שסעים - השסע העיקרי הוא בין ישראל לבין הקהילה השנייה בגודלה של יהדות ארה"ב
עמי דור-און
המקרה האלים מוכיח כי טוב היה עושה יהונתן גפן אילו הבין שגם לאחרים יש אמונות ותקוות, ושאין זה מן החוכמה להתייחס אליהן בגידופים טבולים בארס, כי השנאה, שבשמה הוא משמיע את דברי הגותו המתועבים, יכולה להוציא ממעמקי התופת מעשים שלא ייעשו
פסח רויטמן
בנימין נתניהו ניצח את הבחירות האלו "בהליכה"    לא בגלל איזשהו הישג נדיר אלא בגלל יריב טיפש, ולא בפעם הראשונה (ע"ע שמעון פרס "הלוזר")
אהרון שחר
אנסח זאת שוב בצורה בהירה: מהי המשמעות האמיתית של הבחירות? מיהו המנהיג? ומה צריכים לעשות המפסידים?
יעקב שטרכר
הסונטים בכחלון אומרים שהוא יצטרך להטיל מיסים כדי להגשים את מטרותיו ולא היא. כפי שכבר ציינתי במאמרים קודמים, ניהול מושכל יכול לחשוף כספים קיימים אותם ניתן לגייס לטובת צרכים תקציביים
רשימות נוספות
"הממשלה תצטרך לתת מענה לכל האזרחים"  /  איציק וולף
האיחוד האירופי מעודד סנקציות נגד ישראל  /  עופר וולפסון
כחלון: "לא חייב להיות בממשלה"  /  עופר וולפסון
תנו לימין למשול  /  צ'לו רוזנברג
"הכל שחור כאן"? לא כל כך  /  ישראל רוזנבלט
זה היה אצלך בידיים  /  אבנר צפוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il