X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לבנימין נתניהו לא נשארו כבר מספיק קלפים מנצחים אז הוא הניח את קלף החרום הלאומי, שלמעשה ניצח לו בגדול את מערכת הבחירות, אולי הרדודה ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית
▪  ▪  ▪
נתניהו. מר ביטחון [צילום: פלאש 90]

"כשהחרדה לגורל העם היהודי הופכת לפאניקה, כשהיא המנוע והדלק של מלחמה ומדיניות, היא מחלישה ולא מחזקת.
לא אכנס לפסיכולוגיה, גם בזה אני לא מבין גדול. אבל אני יכול להגיד, שמחרדה לא בונים מדינה. ובחרדה לא בונים צבא ותורת ביטחון, והיא לא החומר הנכון לבנות בו מדיניות למיצוי הישגי מלחמה. חרדה, היא עניין מסוכן לאנשי צבא ולמדינאים, ופאניקה היא אסון" - (יצחק רבין ז"ל).
באמת שמגיע לבנימין נתניהו שאפו ניהולי-מנהיגותי גדול, ראש ממשלה שנבחר למעשה לקדנציה רביעית ללא ספק, הוא מנהיג הרוב.
לאלו שעייפו ממנו ורצו בהחלפתו, אין מה להיות כל כך מופתעים, ממי שנראה כי תפקידו העיקרי הוא לשמור על כסאו ולהמשיך לעצב את מדינת ישראל בדמותו. מסתבר שוב שנתניהו הוא גאון פוליטי, ואולי מנסיונו כאיש עסקים ומנהל שיווק ומכירות, הוא יודע וידע לנווט את דרכו מבין כל התרחישים והמכשולים שעלולים לצוץ ולהיווצר. ייתכן שתמיד יש לנתניהו תוכנית סדורה, אופק ותקווה בכיס, נטו פוליטיקה שמשרתת בסופו של יום רק את עצמו.
אסטרטגיה מובנית
המהלך שלו הפעם שהוציא את הקלף המבריק,התכססני והחרדתי, הוא קלף הלאום.
זהו קלף ענק שבין היתר בעקבותיו, מדינת ישראל הלכה למעשה לבחירות. נתניהו זיהה את המטרה וההתנגדות לחוק הלאום מצד לפיד ולבני וזו הייתה סיבה מספיקה, שלמעשה בסוף גרמה לו לפטר את השניים כחלק מאסטרטגיה מובנת.
החוסר בקלף הלאום, הוא גם הטעות המרכזית בקמפיין המחנה הציוני. עת ההכרזה על הרוטציה של הרצוג את לבני, כאילו מדובר בפתיחת משרד עורכי דין ענקי, ולא באיזו אלטרנטיבה ממשלתית למדינה שקמה על בסיס אידיאולוגיה עמוקה, ונראה שכבר אינה מוצאת את בסיס יעודה.
נעשה הרושם, כאילו שהגוון הלאומי-ביטחוני למעשה כבר לא שייך לשמאל הציוני. תפיסת הביטחון פחות מוזכרת, היא כבר לא תופסת מהות מרכזית, ובמדינה מזרח תיכונית בעלת אתגרים ביטחוניים לא מעטים, זה פשוט לא תופס להילחם בעיקר על חברה צודקת, שלום ושוויון ולהזניח בינתיים את הביטחון. לפחות לא בדיבורים, ממש לא במקרה ראשי ממשלה שעלו מהשמאל הציוני, כמו רבין ז"ל וברק ניצחו בחירות בישראל. שני רמטכל"ים לשעבר, שני ביטחוניסטים מהדרגה הראשונה.
תקשורת רכילותית
עם ישראל יכול לדבר מבוקר עד ערב על בעיות כלכליות וחברתיות ובסופו של יום הוא מצביע על לאום וביטחון.
אמנם ציבור לא קטן בכלל התעייף ממדיניותו האגואיסטית של בנימין נתניהו, אבל מסתבר שכשנוגעים בנקודות היהודיות-שראליות הרגישות הללו של לאום וביטחון, הרוב העדיף אותו שוב על פני האלטרנטיבה.
כל יתר המאפיינים כדוגמת ההבלחות שפגעו בקמפיין המחנה הציוני, שרבובו של "נאום מנשקי המזוזות" על-ידי גרבוז שהצטייר כמתנשא, והחטיא בגדול מכוונתו ומטרתו. וכלה בחלק מהתקשורת הרכילותית, שבמקום לבקר בצורה הולמת וראויה את מדיניותו של נתניהו, חיפשה אצל שרה בקבוקים. נתניהו נתן את הנוק-אאוט האחרון בקריאה למצביעיו הפוטניציאליים להצביע בהמוניהם ולשמור על הבית הלאומי, וכל אלה יכלו להיות כלכלוך על רצפה שיש מעט לנקות, במידה והיה למחנה הציוני קלף חזק כמו הלאום.

תאריך:  23/03/2015   |   עודכן:  23/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נצחון הלאום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה חרדה?
באום  |  23/03/15 22:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
מאיה אבימור
המאמצים הנהדרים שעשינו יחד בפייסבוק נשאו פרי, אנחנו על המפה ונישאר על המפה, ארוכה היא הדרך. נתמוך בראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, שעומד בפני אתגרים בלתי אפשריים מבית ומבחוץ, נבקר אותו כשצריך, אבל לא נאפשר להכניס לו מקלות בגלגלים
רפי לאופרט
סקרים פורסמו מספר פעמים בכל יום, בכל אמצעי התקשורת. המבול היה אינסופי. זו הטרדה של הציבור, זה בזבוז כספים אדיר, אבל זה בעיקר מעורר חשד שמזמיני הסקרים אינם מעוניינים בדעת הציבור אלא מעוניינים להשפיע עליה
יורם דורי
היעדר קמפיין אצל המחנה הציוני - "ביבי הביתה" אינו יכול להיות מסר בלעדי. יש צורך בהצגת תקווה. זו לא הוצגה לבוחר. ברגע שהמחנה הציוני נגרר או יזם הפיכת הבחירות לאישיות היה ברור שתתממש חולשת מועמדו מול נתניהו
עו"ד חיים שטנגר
אף אחד אינו אוהב שיציגו אותו כלל וברבים, בפרט ככלי ריק, מחוסר כל סדר יום פוליטי ציבורי משל עצמו, והדברים נכונים וישימים גם ובמיוחד באשר לציבור תומכיה של מפלגת הליכוד. הניסיון של אנשי מפלגות המחנה הציוני, יש עתיד ומרצ, כמו-גם של משרדי הפרסום והיועצים הפוליטיים, להדביק "תסמונת המצח הנמוך" לבוחרי הליכוד, נחל כשלון חרוץ
רבקה שפק ליסק
מדוע המזרחיים ממשיכים להצביע לליכוד שכבר מזמן איננו "הבית החם" שנתן להם בגין?    מדוע המזרחיים לא הצביעו בהמוניהם לכחלון? מתי המזרחיים יתחילו לדאוג לעתיד ילדיהם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il