X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במציאות בה מינהל מקרקעי ישראל שולט ב-93% מאדמות המדינה, ללא שום כוונה לשחרר את האחיזה ומוקד הכוח העצום והבלתי סביר הזה, שתוקע את כל שוק הדיור והבנייה בישראל, הפתרון הוא פינוי בינוי
▪  ▪  ▪
פינוי בינוי. יביא לצדק חברתי אמיתי [צילום: יאיר דקל]

כבר אמרו חז"ל "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול"... אין סוף דיבורים ותוכניות על פתרונות מצוקת הדיור בישראל, צצים ועולים כפטריות במיוחד לפני בחירות, ואחר כך בדרך כלל שוקעים ונעלמים, באותה מהירות בה צצו והתפרסמו.
במציאות בה מינהל מקרקעי ישראל שולט ב 93% מאדמות המדינה, ללא שום כוונה לשחרר את האחיזה ומוקד הכוח העצום והבלתי סביר הזה, שתוקע את כל שוק הדיור והבנייה בישראל, הפתרון הוא פינוי בינוי.
מעבר לפתרון הפרקטי והזמין שרעיון הפינוי בינוי מביא, יש בו צדק חברתי וכלכלי אמיתי בלי מרכאות, כל עוד הוא מתבצע לפי כללים וקריטריונים מקצועיים, עם תכנון ורגולציה מתאימה, בשקיפות ויושר.
מה הכוונה? במהות הרעיון של פתרון בדרך של "פינוי בינוי", עומד רציונל מאוד נכון ופרקטי.
בניינים שניבנו לפני עשרות שנים, במקרים רבים בשנות ה 50 וה 60 (כמו בשכונות רבות ברמת גן למשל), בסטנדרטים ותכנון הנדסי, שאינו מתאים למקובל כיום, ללא כל התייחסות לעמידות בפני רעידות אדמה, מלחמה, או אפילו מיגון מינימלי, שלא ניתן לבצע בהם תמ"א 38 חיזוק המבנה, ו/או הוספת ממדי"ם, מתאימים לפינוי בינוי. כלומר הריסת הבניין הישן, ובניית בניין חדש בסטנדרט גבוה עם מיגון תיקני כמו ממדי"ם ובנייה בהתאם לתקני רעידות אדמה, חומרים, וחיזוק המבנה בטכנולוגיות מתקדמות.
יתרון משמעותי נוסף, ניצול שטחים בעיקר באזור המרכז, בו קיים מחסור קבוע וחמור בקרקע זמינה לבנייה. ע"י בנייה לגובה, ניתן לבנות עשרות יחידות דיור, במקום בניינים ישנים של 3 קומות בלבד, עם מיספר דירות קטן, על אותו שטח שניתן לנצל ביעילות, ולבנות בו עשרות ומאות יחידות דיור, ולהקל משמעותית על מצוקת הדיור.
מנגד, הכלל הבסיסי חייב להיות ברור, פתרונות פינוי בינוי יבוצעו, לא משיקול ואינטרס יזמי בלבד מצד יזמים ותושבים, שמתארגנים לצורך השבחה וכמקור לעשיית רווחים בלבד. אלא כפתרון אמיתי ונכון, בהתאם לנתוני הבניין וכל מערכת השיקולים שהוזכרה, לאחר בדיקה ומתן היתרים ואישורים כדין.
גורם נוסף שהוא בגדר חובה, התייחסות לכל נושא התשתיות בעקבות פרויקטים של פינוי בינוי, כדי לא ליצור עומסים ובעיות על התשתית הקיימת, אלא תוך כדי תכנון סביבתי חכם המתייחס לכל הפרמטרים הסביבתיים וההשפעות האפשריות של תוספת יחידות הדיור על סביבת המגורים והמירקם בין הישן לחדש.
באזורים בהם נידרש פינוי בינוי, אך אין כדאיות כלכלית ליזמים, חייבת המדינה להתערב במתן פתרונות ותמריצים, שיעודדו פרויקטים של פינוי בינוי, לטובת האוכלוסייה באותם אזורים.

תאריך:  25/03/2015   |   עודכן:  25/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פינוי בינוי - הפתרון הריאלי למצוקת הדיור
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון המציאותי למצוקת הדיור
ד"ר רון בריימן  |  25/03/15 17:52
 
- זה הפתרון היחיד ל"ת
יהודי מפוכח  |  25/03/15 20:41
2
הפתרון
שמ  |  25/03/15 18:44
3
קלעת לדעת גדולים
פועה  |  25/03/15 21:57
4
לא נותן הבית שלי אלא תמורת בית
אריה גל  |  26/03/15 11:35
5
תל אביב חזקה מידי
אלון פלג  |  26/03/15 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
גפן בתפיסת עולמו המצומצם הוא-הוא 'מחנה השלום' ועכשיו הוא באבל ערכי. למה? כי בעזרתו של רבין, בצרוף פוש של פרס והפודל שלו, הביא לנו בסוף 93' – שלום מיוחל. אולי לא שלום ממש, אבל בחללים היהודים שהוסיפו להישחט מאז בשפע, דבק התואר 'קורבנות השלום'
הרב ישראל רוזן
הזירה הפוליטית של 'מפלגות הרצות לבחירות' איננה הזירה האידיאולוגית, החברתית או ההשקפתית. חבירות כאלו הן לשעתן בלבד, או אפילו לאורך זמן, לטובת מכנה משותף פוליטי בלבד. מפלגות שנולדו על ברכי בחירות אינן יוצרות 'תנועה'
בעז שפירא
ברור שישראל איננה יכולה להיות אדישה מול המו"מ עם אירן ומחויבותה של כל ממשלה לעמוד על המשמר. אולם, הגורמים האנטי יהודיים ופוסט ציוניים המהווים אחוזים ניכרים ב"אליטות" הרודות בנו אינם רואים את הצורך הזה ואינם רוצים לראותו
רפאל בוכניק
מתן התהודה לדברי ראש הממשלה - גם אם אלה אינם חפים מחוסר רגישות, הגם ששוכנים בתוככי התחום האפור של הלגיטימיות - ראוי שיעורר מחשבות באשר למניע שעמד מאחורי הלהיטות למנף ב"תופים ובמחולות" את דברי בנימין נתניהו
מתי דוד
הכישלון האחרון של מפלגת העבודה קרה במהפך הדרמטי לטובת הליכוד בהנהגתו של נתניהו בבחירות 2015, למרות כל הסיכויים    מדוע מפלגת העבודה לא מצליחה לחזור לשלטון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il