X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו ו/או אנשיו מעכבים תוכניות לבנות 3,000 דירות בירושלים אחר כך מיתמם ראש הממשלה וטוען שהאחים אשמים במחסור בדירות ובהתייקרותן ראש הממשלה - קום בבקשה ואמור את האמת!
▪  ▪  ▪
אשם עיקרי. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: AP]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אחד האשמים העיקריים בהתייקרות הדירות ובעליית מחיריהן. הדבר מוכח מידיעה המתפרסמת היום ב-News1, שלפיה מעוכבות שתי תוכניות לבניית 3,000 דירות בירושלים, וזאת על-פי "הנחיות מגבוה", כלומר ממשרד ראש הממשלה. לא משנה מי נתן את ההוראה - נתניהו, המנכ"ל או מישהו אחר. יש אחריות מיניסטריאלית של ראש הממשלה.
במקרה של הר חומה, מדובר בעיכוב תוכנית מיקדמית, לאישור תוכנית אב לבניית 1,500 עד 2,000 דירות, יחסית לא-יקרות. זהו שלב מוקדם מאוד לקראת בנייה שתהיה בעוד שנים. אבל כל חודש שמעכבים היום, יביא לעיכוב של חודש בבנייה בפועל, ולמחסור של 1,500 עד 2,000 דירות בירושלים, אם לא עכשיו, אז בעתיד.
זאת ועוד: מי שתיכנן וקיווה לקנות דירה לו ולמשפחתו בהר חומה, מבין עכשיו שאי-אפשר לסמוך על זה. הוא יחפש (וספק אם ימצא) פתרונות אחרים, או יבוא ליד ייאוש.
חמור עוד יותר המצב בשכונת רמת שלמה: רשות מקרקעי ישראל נאלצת להקפיא מכירת מגרשים לבניית 1,000 דירות, בגלל אותן "הנחיות מגבוה". 600 דירות מעוכבות זה 14 חודשים, ומגרשים ל-400 דירות מעוכבים "רק" תשעה חודשים. איש אינו יודע אם ומתי אפשר יהיה למכור באמת את המגרשים ולהתחיל לבנות. כך מבטלים הקטנת מצוקת הדירות בבירה ב-1,000 דירות.
רמת שלמה היא שכונת מגורים צפופה, כל הדירות מכורות, יש מחסור, מחירי המכירה ודמי השכירות מאמירים. לו היו מוכרים את המגרשים במועד, היינו רואים כבר את שלדי הבניינים, ולשכונה ולאלפי תושביה תהיה רווחה. ההיצע יגדל והמחירים יירדו. הקפיאו - אז המחירים נשארים גבוהים והמצוקה חמורה.
הציניות של נתניהו
הציניות של נתניהו מגיעה כאן לשיא: הוא מדבר-מדבר-מדבר על הוזלת הדירות ובניית דירות עממיות. יש הזדמנות לא שכיחה בישראל, לקדם בניית 3,000 דירות במחירים עממיים, כמקובל בשתי השכונות. אז מה הוא עושה? מקפיא את בניית הדירות הזולות! ממש לא יאמן! (והוא ימשיך כמובן לדבר ולהבטיח.)
נניח שלבנימין נתניהו יש סיבה מדינית טובה להקפיא בניית 3,000 דירות בירושלים. אנחנו מצפים מאיש ציבור, בפרט ראש ממשלה, שיאמר את האמת בגלוי ולא יתחבא מאחורי פקידים אנונימיים או הסברים קלושים. יש לי רעיון בשבילך, ראש הממשלה - להגיד את האמת. עליך לקום ולומר בפומבי: "אני נאלץ להקפיא מסיבות מדיניות בניית 3,000 דירות בירושלים. לצערי, המצוקה לא תקטן, והזוגות הצעירים יסבלו". בוא נראה אותך אומר את האמת!

תאריך:  26/03/2015   |   עודכן:  26/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי אשם במצוקת הדיור? ראש הממשלה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הלפיד
שמ  |  26/03/15 14:12
2
הכותב מתלהם ומטעה
עדי79  |  26/03/15 14:36
 
- לכן מע"מ0 לזכאים פותר את הבעיה
ע_הראל  |  30/03/15 00:40
3
מי אשם במצוקת הדיור?
ד"ר רון בריימן  |  26/03/15 22:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
אירן עוסקת בפעילות אינטנסיבית של בניית כוח קונבנציונלי חסר תקדים, בהשגת יכולת שיגור בליסטית לטווחים ארוכים לחימושם ברש"ק גרעיני שבדרך – ובמקביל גם בהשתלטות דה-פקטו על משטרים ו/או ארגונים במזרח התיכון בדגש על סובב ישראל. ארה"ב בדילמה
הרב אליהו קאופמן
אינני חושב שטענתו ה"אתית" של לפיד נגד דרעי, היא בבחינת כזב, אבל אדם עקרוני אמור להילחם נגד שחיתות ובעד אתיקה אמיתית נגד כל סילוף ונגד כל מסלף - ואת זה לפיד אינו עושה
איתן קלינסקי
נכון, חלק הארי של מועמדים פעילים ובוחרי הרשימה המשותפת הם ערבים. כשהצבעתי בעד רשימה, שרוב חבריה הם ערבים, עמד לנגד עיני יהודי יקר, יוסלה מויש'ל, יליד ליטא, שהיה בין הלבנים הבודדים, שתמך במאבק השחורים בדרום אפריקה
יוסי דר
בית המשפט העליון גורס, שהעמדה הנוקשה שאינה מאפשרת בשום אופן להגיש תביעת לשון הרע בשל הכפשות שקריות שנאמרו במשפט - עמדה זו היא פרי פרשנות נכונה של החוק, ואם המחוקק רוצה לשנות החוק - יתכבד ויעשה כן
עמי דור-און
אוזלת היד האמריקנית במשא-ומתן עם אירן בנושא פיתוח הנשק הגרעיני מהווה סכנה לשלום העולם    מכון "הדסון" האמריקני: "המזה"ת יהפוך לאזור רב-גרעיני והעולם כולו ייקלע לסיפור שעלול להסתיים באופן רע ביותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il