X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת חמאס תומכת בסעודיה במאבקה נגד המורדים החות'ים בתימן. בחמאס מצפים שבתמורה תסייע סעודיה בשיקום הרצועה ותתווך בינה לבין מצרים
▪  ▪  ▪
הפצצות סעודיה ליד צנעא [צילום: AP]

תנועת חמאס התייצבה ב-28 במרס לצדו של הנשיא החוקי של תימן עבד רבו מנצור האדי ולמעשה לצידה של סעודיה הנלחמת נגד המורדים החות'ים ונאמני הנשיא המודח עלי עבדאללה צאלח ובכך אימצה גם את עמדתה של הרשות הפלשתינית.
בהודעה הקצרה שפרסמה התנועה נאמר: "חמאס מודיעה כי היא תומכת ב"לגיטימיות המדינית" בתימן (משטרו של עבד רבו מנצור האדי) ובבחירה של העם שלה שבחר אותה והסכים לה באופן דמוקרטי. חמאס תומכת באחדות תימן, ביטחונה, יציבותה, והדיאלוג להסכמה לאומית בין בניה. חמאס תומכת בביטחון ויציבות האזור הערבי בכל הקשור למדינות ולעמים".
למרות שהודעת תנועת חמאס לא הביעה תמיכה בהתקפה האווירית של סעודיה על תימן הרי שמדובר בנקיטת עמדה מדינית התומכת בעמדה הערבית הרשמית התומכת בפעולה הצבאית של סעודיה נגד המורדים החות'ים.
אירן דחתה באחרונה יוזמות של חמאס לשוב ולהתקרב אליה למרות ביקור של משלחת רמת דרג מחמאס בטהרן בדצמבר 2014. אירן מסרבת לארח את ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של התנועה בטהרן ולהפגישו עם המנהיג הרוחני עלי ח'מינאי עד שישנה את עמדתו כלפי מלחמת האזרחים בסוריה ומשטרו של בשאר אסד, עמדה שהביאה להתרחקותה של אירן מחמאס לפני שלוש שנים.
העיתון "אלערבי אלג'דיד" דיווח ב-24 במרץ כי מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ייצא בקרוב לסעודיה בראש משלחת של התנועה. לאבו-מרזוק יש יחסים טובים עם גורמי שלטון בסעודיה והוא נהנה גם מקשרים טובים עם מצרים.
תנועת חמאס הנמצאת במצוקה מנסה עתה לחדש את הקשרים עם סעודיה שהינה יריבתה הגדולה של אירן במזרח התיכון.
הקשרים בין תנועת חמאס לסעודיה התקררו בתקופתו של המלך סעודיה עבדאללה בן עבד אלעזיז בגלל קשריה עם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים ולאחר שסעודיה האשימה אותה בהכשלת הסכם הפיוס בין חמאס לפתח שנקרא בזמנו "הסכם מכה".
ב-15 במרס כינס ד"ר מחמוד א-זהאר מסיבת עיתונאים באוניברסיטה האיסלאמית בעזה והודיע כי לתנועתו יש כוונה לבקר בסעודיה " כדי לבנות עמה קשרים". הוא העלה על נס את תפקידה של סעודיה באזור ואמר כי היא "ציר חשוב בזירה הערבית והאזורית".
ד"ר א-זהאר אמר: "למדנו מהשגיאות של אש"ף בעניין ההצטרפות לבריתות והשתייכות לכמה מדינות, אין לנו שום אג'נדה אלא הגנה על הפרויקט (הלאומי) הפלשתיני ואיננו משתייכים לשום מדינה".
תנועת חמאס בונה על שינוי אפשרי בגישתה של סעודיה כלפיה בעקבות עלייתו לשלטון בסעודיה של המלך החדש סלמאן בן עבד אלעזיז. המלך סלמאן פועל לגבש "ציר סוני" כדי לבלום את התפשטותה של אירן במזרח התיכון.
במסגרת המאמץ הזה הוא מנסה להתקרב לטורקיה וקטר התומכות בחמאס וייתכן שגם לשפר את הקשר עם תנועת "האחים המוסלמים" שקודמו הכריז עליה כארגון טרור.
שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייצל אמר לאחרונה כי סעודיה "אינה עוינת את תנועת "האחים המוסלמים" " .
נראה שתנועת חמאס מנסה להחזיק את המקל משני הקצוות, להמשיך ולקבל את הסיוע מאירן לזרוע הצבאית שלה וגם להתקרב לסעודיה בתקווה לקבל ממנה סיוע כספי לשיקום רצועת עזה וכדי שתפעיל לחץ על נשיא מצרים לשפר את היחסים עמה.

תאריך:  31/03/2015   |   עודכן:  31/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשבר בתימן: האם חמאס זונחת את אירן?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
גליה לינדנשטראוס, יואל גוז'נסקי
התחממות ביחסי ערב הסעודית וטורקיה, על-אף שנועדה לבלום את התחזקות אירן באזור, אינה מבשרת בהכרח טובות לישראל. על-רקע המשבר ביחסים בין ישראל לטורקיה, הכנסתה של אנקרה לציר הסוני שמובילה ערב הסעודית עלול להביא להחרפת מוקדי החיכוך בין ציר זה לישראל
יוני בן-מנחם
המבצע הצבאי הסעודי נגד המורדים השיעים בתימן מבטא את חוסר האמון של מדינות המפרץ במדיניותו של הנשיא האמריקני    מלך סעודיה מוביל מדיניות עצמאית של התמודדות מול אירן
מנשה שאול
"אם נשחרר את אלכעבה - נהרוס אותה", מבטיחים ג'יהאדיסטים מדאעש
עופר וולפסון
מטוסי קרב התמקדו במנהיג החות'ים במהלך היום השני של תקיפות הקואליציה הערביות    סעודיה עירבה 100 מטוסי קרב וכ-150,000 חיילים    בהמשך צפויה פלישה קרקעית
יוני בן-מנחם
ההתקפה הסעודית על מעוזי המורדים החות'ים בתימן היא תחילתה של הרפתקה צבאית שעלולה לגרור אותה למלחמה ממושכת. סעודיה מנסה לשמור על מעמדה האסטרטגי במפרץ ולבלום את השתלטותה של אירן על מדינות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il