X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק אובמה. סוס טרויאני? [צילום: AP]
אובמה: נשיא השונא את עמו
האמריקנים המפורסמים צריכים לדבר בפומבי 'מעל' אובמה, ישירות לראשי המעצמות. בפרט לראשי ממשלת אנגליה וצרפת. שיסבירו להם שאיש לא מצפה מהם לשנוא את עמם שלהם כמו שאובמה שונא את שלו. וכשנשיא אמריקני שונא את אמריקה, הוא שונא מן הסתם גם את שאר המערב

המטרה הסופית שלי במאמר קצר זה היא להמחיש לאמריקנים דבר פשוט: לנשיא שלהם האירנים חשובים יותר מהם. אם אצליח, מתנגדיו, כולל אלו שחושבים כבר הרבה זמן שאובמה הוא אנטי-אמריקני, יוכלו להפסיק ללכת סחור סחור בכל מיני טענות ומענות כלפיו ולהיעשות הרבה יותר יעילים וממוקדים בעצירת האסונות שהוא מביא עליהם (ועל בעלי בריתם) על-ידי שימוש במסמך זה (ולמי שיש ספק, אני זקוק לכל עזרה אפשרית בהפצת תוכנו. והוא ללא חתימה כך שהוא שלכם כמו שהוא שלי).
מאז כניסתו לתפקיד, אובמה מנסה לחולל שינויים מאוד גדולים בתוך ארה"ב. זוהי מדיניותו הרשמית והיא אף התבטאה בכמה מנאומיו. חוק הבריאות שהוא דחף אליו בחוזקה מכניסתו לתפקיד הוא רק דוגמה אחת. ידוע שהדבר החשוב ביותר על-מנת להצליח לחולל שינויים גדולים ובפרט שינויים מוצלחים במדינה דמוקרטית, וודאי בארה"ב, הוא אמון. אתה רוצה וצריך כמה שיותר אמון מהציבור וממחזיקי המשרות הפוליטיות (בעיקר מהסנאט והקונגרס).
ישנן שתי קבוצות מאוד גדולות מתוך המתנגדים לאובמה בתוך ארה"ב: האחת - אלו שחושבים שהוא סוג של גייס חמישי, מין סוס טרויאני ששונא את ארה"ב וחלק מבעלי הברית שלה, ומנסה להרוס אותה מבפנים. השנייה - כאלה שלא חושבים שהוא אנטי-אמריקני, אבל חושבים שהוא מנותק לגמרי מהמציאות לטובת חיבור לכל מיני ערכים ותיאוריות שלנצח יישארו לא מציאותיות, וכתוצאה מכך, האסטרטגיות שהוא מגבש והמהלכים בהם הוא משתמש עשו, עושים ויעשו נזק נוראי לארה"ב (גם בעקיפין, דרך נזק לבעלי הברית שלה).
כעת, נניח לרגע שאובמה יצליח בתוכניתו לגבי אירן, יבטל את הסנקציות ויחזיר אותה לקהילה הבינלאומית כמדינה רגילה/נורמלית. נשאלת השאלה - מה מהלך זה בפני עצמו יעשה לאזרח אמריקני ממוצע:
מחיר הנפט צפוי לרדת ועם הזמן כמה חברות אמריקניות (מהסוג של אלו שרווחיהן בד"כ משמשים לעשיית נזק לא פחות מהבאת תועלת) יתחרו ואולי יקבלו אפשרות להשקיע ולעשות עסקים עם אירן. כלומר, מבחינת האמריקני הממוצע אין כמעט שום תועלת. לעומת זאת, אם אובמה מלכתחילה היה נוקשה כלפי אירן, אפילו אך ורק בסנקציות, ושומר על הנוקשות הזו, זה היה מספיק לו על-מנת להסיר חלק גדול מההתנגדות וחוסר האמון הגורפים מהמתנגדים שלו מבית: פחות היו חושבים שהוא סוס-טרויאני, וחלק מאלו שחושבים שהוא לחלוטין לא מציאותי, היו יותר אמביוולנטיים כלפיו. הרי ברור לכל שאירן היא אויבת של ארה"ב הרבה מאוד שנים וכל בעלי הברית החשובים של ארה"ב באזור מתנגדים נחרצות למדיניות הפשרנית של אובמה כבר הרבה מאוד זמן וכתוצאה מכך מדרדרים היחסים שלהם עם ארה"ב. ומדובר בכל מקרה על הימור עצום, נשק גרעיני בידי אויבת גדולה שלך!
לכן, גם אם אובמה 'צודק' לגבי האירנים וכמעט כולנו טועים - הם בעצם רוצים שקט ושלווה, שהגרעין שלהם הוא רק לצרכי מחקר והפקת חשמל, שלקריאות 'מוות לאמריקה' משמעות שונה לחלוטין ממה שנדמה למי שמבין פרסית - התועלת עבור אזרח אמריקני מהסרת הסנקציות על אירן היא זניחה.
לעומת זאת כאמור, אותה התנהלות פוגעת מאוד ובדרך כלל הורסת לגמרי עוד לפני שהתחיל, כל שינוי חיובי שאובמה מנסה (לכאורה או שלא) לעשות בתוך ארה"ב. או, במילים אחרות, אובמה אוהב את האירנים הרבה יותר מאשר את האמריקנים.
לטעמי כל טיעון מעבר לכך הוא בזבוז ופיזור האנרגיה והיעילות של כל אמריקני המתנגד לאובמה. כשזה ייקלט אצלם, הם יחלו לראות את אובמה כפי שהוא: אדם שמייצג את עצמו בלבד, את השנאות והאהבות שלו עצמו. הוא כלל אינו מייצג את המדינה שלו. מי שכבר מבין מיהו אובמה (וכאמור, המאמר הזה אמור להמחיש זאת למי שלא), יכול לראות את אותו ייצוג עצמי על פני כמעט כל מהלך אותו הוא מבצע. אפילו טלפון ברכת הניצחון לנתניהו שהתעכב ימים שלמים: אז מה אם אתה שונא אותו, למדינה שלך יש יחסים חשובים מאוד עם מדינת ישראל, תשקיע 30 שניות ותשלח את הברכה המקובלת לראש הממשלה שלה...
וטיפ נוסף, שצריך להגיע ומהר לאמריקנים מפורסמים: שידברו בפומבי 'מעל' אובמה, ישירות לראשי המעצמות. בפרט לראשי ממשלת אנגליה וצרפת. שיסבירו להם שאיש לא מצפה מהם לשנוא את עמם שלהם כמו שאובמה שונא את שלו. ושנשיא אמריקני ששונא את אמריקה, הוא שונא מן הסתם גם את שאר המערב ולכן כל ויתור כלפיו הוא נזק נטו שאתה עושה לעצמך. וויתורים לאירן בגלל לחץ של אובמה, הם דוגמה מצוינת.

תאריך:  31/03/2015   |   עודכן:  31/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
אלה הלועגים ל"מנשקי המזוזות" הם אלה שלא היו בגאולה הזו, ערב מכת הבכורות, ועל כך רומזת ההגדה על הרשע: "אילו היה שם לא היה נגאל"
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס תומכת בסעודיה במאבקה נגד המורדים החות'ים בתימן. בחמאס מצפים שבתמורה תסייע סעודיה בשיקום הרצועה ותתווך בינה לבין מצרים
דרור אידר
בתחתית עמוד "הזיכוי" של עיתון ידיעות אחרונות נרשם: "אם לא יוטל עליו קלון ואם יתגבר על תיק הולילנד, אולמרט יחזור בגדול". כבר לא.
פרופ' דני פפרמן, פרופ' דוד שטיינברג
סקר בחירות אמור לשקף את המצב ביום הסקר, ולא ביום הבחירות. אין לצפות מסקרים הנערכים לפני יום הבחירות לנבא נכון את תוצאות הבחירות, בפרט אם חלים שינויים בדפוסי ההצבעה ביום הבחירות עצמו, כפי שהתרחשו בבחירות האחרונות
יצחק מאיר
האירוניה, אומר אולי הצדק בינו לבינו, היא המנצחת הגדולה של המערכה הסעורה הזאת. האיש שהשקיע כל הונו וכל אונו כדי לקשור את ידי הצדק וכדי להשליכו אזוק לפינה נידחת של חיינו, הגדיל בתבוסתו את ממדי ניצחונו של הצדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il