X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחינת התקנות החדשות בנוגע להתנהגות נהגים ליד מעברי חציה מלמדת, שכל שהשתנה הוא הניסוח - שכן אותן חובות זהירות קיימות בתקנות מזה שנים רבות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בחודש דצמבר 2014 אושרו תקנות חדשות אשר נכנסו לתוקפן בימים אלה, בדבר חובותיהם של נהגים בהתקרבם למעברי חציה.
בתיקון החדש שונתה הדרישה על-ידי כך שחובתו של הנהג הוחמרה. כיום על הנהג מוטלת החובה להאט את מהירות נסיעתו כבר כאשר הוא רואה שבפתח המעבר על המדרכה עומד הולך רגל, ואין כל צורך שהולך הרגל יבצע פעולה אקטיבית כגון הורדת הרגל ו/או יראה כוונה כלשהי שהוא מתכוון לרדת למעבר. גם אם הולך הרגל עומד בפתח המעבר ומחכה לחבר או משוחח בטלפון, חייב הנהג להאט את רכבו. אם ניכר שבכוונתו לחצות את המעבר - הנהג יעצור וייתן לו גם זכות קדימה.
תיקון זה נראה מוזר-משהו על פניו, שכן בתקנה 52(6) לתקנות התעבורה הקיימת שנים רבות נאמר, כי נוהג רכב חייב להאט את מהירות נסיעתו, ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו, בכל מקרה שבו צפויה סכנה לעוברי דרך ובייחוד אם "התקרבו למעבר חציה". נראה, כי חובותיהם של הנהגים בהתקרבם למעברי חציה לא השתנו, שכן השוני היחיד הוא בניסוח ותו לא.
התקנות הקודמות אף הן חייבו נהג המתקדם למעבר חציה לעצור, לתת זכות קדימה להולכי הרגל החוצים במעבר ולאפשר להם להשלים את החציה בבטחה. בתי המשפט פירשו תקנה זו באומרם ש"הולך הרגל החוצה במעבר חציה", פירושו הולך רגל אשר הוריד רגל מן המדרכה למעבר החציה או לפחות נראה שזוהי כוונתו.
הוראה נוספת קיימת כבר בתקנה 47(ה)(3): "נוהג רכב לא יעקוף ולא ינסה לעקוף... כלי רכב, אם הוא מתקרב למעבר חציה להולכי רגל המסומן על פני הכביש, או על-ידי תמרור המציין מקום מעבר חציה להולכי רגל". תקנה 47(ז) קובעת, כי "נוהג רכב לא יעקוף רכב ולא יעבור על פני רכב שעצר.. לפני מעבר חציה". בתקנות החדשות נאמר, כי אם מתקרב רכב למעבר חציה, ובינתיים האט רכב אחר לפני מעבר החציה, יאט הנהג את רכבו לפני מעבר החציה; אם הרכב האחר עצר - יעצור אף הוא; ואם הולך הרגל חוצה את המעבר - ייתן לו הנהג את זכות הקדימה.
עינינו הרואות, כי הן חובת האטה והן חובת עצירה מופיעות כבר בתקנות הקיימות כבר שנים רבות, ואין בתקנות החדשות חידוש כלשהו, פרט לכך ששונה הנוסח, אך לא שונתה המהות.

הכותב שותף במשרד לויתן-פאלוך העוסק בתחום התעבורה.
תאריך:  05/04/2015   |   עודכן:  05/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חצי(ה) עבודה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמומחה מטעם עצמו להכל
אהרון שחר  |  5/04/15 09:34
2
כל הרוח של התקנה החדשה מיותר
קובי מרמת גן  |  5/04/15 10:10
3
בקיצור- עובדים עלינו ל"ת
אביהוא  |  12/04/15 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
רון קסלר
אנחנו מבולבלים: לא ברור לנו מה מוזר יותר    המחקר המטלטל על מעשיהם של בני נוער בזמן נהיגה או הידיעה הברורה והחותכת שהוא נערך לרגל "חודש המודעות להסחות דעת בזמן נהיגה", שיחול באפריל    דרך צלחה
עידן יוסף
מהשבוע הבא: חובה להאט לפני מעבר חצייה ולתת זכות קדימה להולך רגל העומד על המדרכה
שיה מלכין
על ניסיוני המר לרכוב על אופניים, פגישה מקרית בשדה התעופה בן-גוריון עם חבורת רוכבי אופניים מקצועיים, צירוף מקרים אחד וסיום עצוב וטראגי
איתמר לוין
זילברטל: אין מקום להבדל מהותי אם הנפגע נפצע קשה או נהרג    ברון: יש להחמיר אם הנהג יכול היה לדעת בזמן אמת מהי חומרת הפגיעה    חיות: ההחמרה אינה תלויה בתוצאת התאונה
יפעת גדות
מעורבות רק באחת מכל עשר תאונות דרכים קטלנית למרות ש-43% מבעלי רישיון הנהיגה הן נשים    למרות זאת כ-30% מהציבור חושב שבטוח יותר לנסוע עם גבר ורק 8% עם אישה
רשימות נוספות
הרוג ושמונה פצועים בכביש המנהרות  /  איציק וולף
המדינה: עבודות שירות לעמית מכטינגר  /  איתמר לוין
התאונה בדרום: קטע הכביש יוחלף  /  מחלקה ראשונה
כך תימנעו מקנס לפני מעבר חצייה  /  עידן יוסף
לימוד אחר של בטיחות-בדרכים בגן  /  רועי אורן
תקיעת ינשוף  /  עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק פרנלדס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il