X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תזכורת לנפתלי בנט: דווקא הוא, שעבר התנסות לא נעימה במחיצתם של נתניהו ורעייתו שרה, היה חייב לדעת טוב מאחרים, כי ניסיון להפגין כוח שאין לו, יוביל אותו רק בכיוון אחד - רחוק משולחן הממשלה
▪  ▪  ▪
בנט. סוף דיבור במחשבה תחילה [צילום: פלאש 90]

ביום הבחירות היה יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט משוכנע שיזכה בכמות מכובדת של מנדטים שיאפשרו לו להגיע לעמדת מיקוח טובה על "תיק מכובד" שיקבל במו"מ הקואליציוני, אך נוכח המפולת של הבית היהודי והניצחון הסוחף של הליכוד, נותר ורק חצי תאוותו בידו. מצב זה, הרחוק מאוד מגודל הציפיות, היה ככל הנראה הסיבה שגרמה לבנט לאבד את מעט הסבלנות שעדיין נותרה לו אחרי הכישלון האלקטורלי ולגרום לעצמו ולמפלגתו נזק אסטרטגי, כאשר בכנס פעילים פתח בקרב מילולי חריף נגד בנימין נתניהו, קרב שהוקלט ונחשף על-ידי גלי צה"ל.
"נתניהו חושב שאנחנו פראיירים? למה, מה קרה?", נשמע בנט קורא-שואל בהתרסה זועמת, המושמעת כאילו מעמדת כוח. "הוא בונה על זה שהציבור שלנו פראייר", הסביר בנט הנרגז והבהיר לחברי מפלגתו כי "נפגשתי עם נתניהו פעמיים והוא התחמק מלנהל אתנו משא-ומתן". כדי להוסיף עוצמה לאווירה הסוערת הבהיר בנט למאזיניו את גודל העלבון והזלזול מצד נתניהו בדרך הבאה: "כל מה שהוא אומר לנו זה 'או חוץ או חינוך'. האם כתוב בטאבו שאריה דרעי יהיה בתיק הפנים? האם כתוב בטאבו שליברמן יקבל תפקיד של שר החוץ? האם כתוב בטאבו שש"ס ידרסו אותנו בתחום הדתות?".
בנט הזועם על התנהלות נתניהו במהלך הדיבורים ביניהם, שכלל לא היו משא-ומתן, לא הבין כנראה כי עלבון איננו יכול לשמש תשתית למדיניות פוליטית כשהסביר: "נתניהו חושב שאנחנו פראיירים ושהוא יוכל לעשות על הציבור שלנו 'סיבוב' עוד פעם. הכול כתוב בטאבו חוץ מהבית היהודי, כי אנחנו ערכיים". והוסיף בנט והשמיע דברי יוהרה שלמשקיף מהצד נראים מגוחכים: "אנחנו רוצים עמדה לאומית בכירה מאוד. חוץ, ביטחון".
בסיום ההקלטה ששודרה נשמע בנט אומר: "הליכוד יגידו שאם אנחנו נתעקש להיות בעמדת הובלה אז אנחנו נוביל לממשלת אחדות. יגידו שאנחנו נהיה האשמים". אחד הפעילים הגיב, בלגלוג ששיקף את האכזבה הגדולה של הנוכחים, כאשר שאל את חבריו: "עם שמונה מנדטים הוא רוצה לקבל את החוץ"?.
הטעות של בנט בהשמעת דברי הזעם המשקפים עלבון אישי כבד, איננה טמונה בחוסר הבנה פוליטית, אלא בכישלון לרדת לשורשי נפשו של נתניהו ולמהות סביבת חייו. דווקא הוא, בנט, שעבר התנסות לא נעימה במחיצתם של נתניהו ורעייתו שרה, היה חייב לדעת טוב יותר מאחרים, כי ניסיון להפגין כוח שאין לו, יוביל אותו רק בכיוון אחד - רחוק משולחן הממשלה.
עדיף היה לבנט אילו הבין, כי נתיב המילים החריפות וצורת ההתבטאות הנמוכה, לא יוביל אותו לעמדה בכירה - חוץ או ביטחון, כמשאלתו - אלא עלול להשאיר אותו גם מחוץ למשרד החינוך ואולי בסופו של יום יוביל אותו רק למשרה מדרגה פחותה במשרד הדתות.
במצב הדברים המעורפל בכול מה שקשור למו"מ על הרכבת הממשלה נראה, כי טוב היה עושה בנט אילו התריס בפני נתניהו, במישרין או בעקיפין, שבמצב הנוכחי כלל לא בטוח שמפלגתו מעוניינת להצטרף לקואליציה שמנסה נתניהו להרכיב. בתור אדם מאמין, טוב היה בנט עושה אילו במקום להכניס את עצמו למסלול של מריבה קולנית מיותרת ובלתי מועילה, היה משנן לעצמו שוב ושוב את הפתגם: "מוות וחיים ביד הלשון" או לפחות מגבש אמירה אישית בנוסח "סוף דיבור במחשבה תחילה". בדרך זו היה בנט מאפשר לעצמו להוות איום מסוים על נתניהו ולהשיג הרבה יותר.

תאריך:  02/04/2015   |   עודכן:  02/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוות וחיים ביד הלשון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל מה שנאמר במאמר אמת ונכון
רפי לאופרט  |  3/04/15 08:45
 
- אבל נתניהו יהיה האחרון
אהרון שחר  |  3/04/15 10:04
2
מה לא יעשה השמאל כדי...
לשונאי  |  5/04/15 14:03
3
צריך לפרק את המחנ"צ
חנהל'ה  |  16/04/15 18:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
גיא דויטש
לא בטוח שהניצחון של נתניהו בבחירות יעזור למשה כחלון, בלשון המעטה. לפניכם שלוש סיבות מדוע הניצחון של נתניהו הוא הדבר הכי גרוע שקרה לכחלון
איתמר לוין
נאור: אך חלופה אינה אופטימלית בשל הקדמת הבחירות, אך הנחייתו של וינשטיין שלא לבצע את המינוי עד להקמת הממשלה החדשה אינה מצדיקה את התערבות בג"ץ
אפרים הלפרין
קמפיין שלילי הוא קמפיין המתמקד בחסרונות של המתחרים במקום ביתרונות המוצר שלך, אז מה חיובי בקמפיין חיובי ומה שלילי בקמפיין שלילי?
יוני בן-מנחם
התקשורת הישראלית אינה עושה חשבון נפש וממשיכה לסקר את המערכת הפוליטית באותו האופן שסיקרה אותה לפני הבחירות. היחס של הציבור למדגמי הטלוויזיה בערב הבחירות משקף את תחושת המיאוס של הציבור מהתקשורת
אפרים הלפרין
הבחירות של 2013 ו-2015 מעידות יותר מכל על שינויים מתחייבים בחוקי הבחירות במטרה לצמצם ככל הניתן את האפשרות של השחתת הבחירות
רשימות נוספות
דרעי: קודם קווי יסוד - אח"כ תיקים  /  עופר וולפסון
ריבלין: על הממשלה להיות רחבה ככל שניתן  /  איציק וולף
הנשיא יטיל על נתניהו להרכיב ממשלה  /  עידן יוסף
הבחירות: בעיות בסטטיסטיקה והצעה לפתרונן  /  פרופ' דני פפרמן, פרופ' דוד שטיינברג
פתטיות אצל המועמדים לכנסת  /  שמעון זיו
הגיע הזמן לשנות  /  ליאור רזניק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il