X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו עדיין לא החליט מה יהיה הרכב הממשלה הבאה, אין ודאות שתהיה זו ממשלת ימין וייתכן שהוא ינסה לצרף את "המחנה הציוני" לממשלה הסכנה האירנית, משבר הדיור ויוקר המחיה יכולים להוות את התירוץ להקמתה של ממשלת אחדות
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות הכנסת]

בנימין נתניהו מנהל את המשא-ומתן הקואליציוני עם שותפיו הטבעיים כמו משחק פוקר. הוא מבקש מהם להציג את דרישותיהם אך אינו מגלה את קלפיו. למעשה, רק הוא יודע את תמונת המשא-ומתן הכוללת. החזקת הקלפים הפוליטיים צמוד לחזה אינה מאפשרת לדעת את כוונותיו האמיתיות. האם הוא באמת רוצה להקים ממשלת ימין-חרדים המתבססת על 67 חברי כנסת או שמגמתו היא להקים ממשלה רחבה עם "המחנה הציוני"?
האם נתניהו מושך את הזמן בכוונה כדי להביא את המשא-ומתן לידי פיצוץ, להאשים את השותפים באחריות להכשלתו ואז להקים ממשלה עם "המחנה הציוני" ללא נפתלי בנט ואביגדור ליברמן ומשה כחלון?
גם האופציה הזו קיימת באופן תיאורטי מכיוון שכל אחד מהשלושה האלה שואף להחליף את נתניהו כראש ממשלה. הישארותם באופוזיציה, קרוב לוודאי, תחליש אותם מבחינה פוליטית. הדברים יתבהרו יותר רק לאחר חופשת חג הפסח לקראת תום מנדט ה-28 הימים שקיבל נתניהו מהנשיא ריבלין.
עדיין לא ברור אם נתניהו קיבל כבר את ההחלטה בדבר הרכב הקואליציה הבאה למרות הבטחותיו להקים ממשלת ימין. הוא רוצה למצות את מנדט 28 הימים עד תומו. ככל הנראה, עדיין לא נעשו גם גישושים ראשונים מול "המחנה הציוני" כדי לבדוק את אפשרות צירופו לקואליציה הבאה.
השגת הסכם הבנות בן אירן לשש המעצמות בנושא הגרעין יכולה לספק לנתניהו תירוץ טוב לקרוא ל"מחנה הציוני" להצטרף לקואליציה החדשה נוכח האתגרים ביטחוניים והמדיניים שאיתם תתמודד ישראל בעתיד הקרוב מבלי שיואשם בזגזוג וחבירה לשמאל. התחלת גישושים מצד נתניהו עם "המחנה הציוני" יכולה לשרת את נתניהו בשלושה דברים, הראשון, איתות כי הוא מתכוון להגשים את הצהרתו בדבר כוונתו לאחות את הקרעים שנתגלעו במהלך תקופת הבחירות והשני, הפעלת לחץ על המפלגות שאיתן הוא מנהל משא-ומתן להנמיך את דרישותיהן הקואליציוניות אחרת ימצאו את עצמן מחוץ לממשלה החדשה. הנקודה השלישית לא פחות חשובה, נתניהו יוכל לטעון כי אין צורך להגדיל את הממשלה מעבר ל-18 שרים, התיקים החשובים יתחלקו בין שתי המפלגות הגדולות, החוק לא ישתנה וההוצאות הגדולות הכרוכות בהגדלת חברי הממשלה המסתכמות בעשרות מיליוני שקלים לשנה יחסכו. מבחינה ציבורית זה נשמע לא רע בכלל.
אני מציע לא להתרגש מההערכות שמפיצים במחנה הציוני לאמצעי התקשורת כי הסיכויים שיצטרפו לממשלת נתניהו החדשה הם קלושים, מאחורי הקלעים יש גורמים המגבשים חבילה של צ'ופרים וקווי יסוד נוחים לממשלה החדשה, אחרי שנתניהו תיקן את הצהרות בדבר הקמת מדינה פלשתינית, הוא כבר ידע איך לחזר ולקנות את יצחק בוז'י הרצוג ולרכך את שלי יחימוביץ'. את ציפי לבני הוא כנראה ישאיר הפעם מחוץ לממשלה.
בדיקות פנימיות שנעשו בתוך מפלגת העבודה מראות שיצחק הרצוג יוכל, במידת הצורך, לגייס רוב גדול שיתמוך בהצטרפות לממשלת נתניהו.
משה כחלון, המיועד לתפקיד שר האוצר, מנהל את משחק הפוקר מול נתניהו מבלי למצמץ ואף מעלה את דרישותיו תוך כדי המשחק.
כחלון מכיר היטב את נתניהו ואת טקטיקת ניהול המשא-ומתן שלו, הוא מעלה את המחיר כדי להתפשר בסוף על המחיר שאותו תכנן מלכתחילה. כחלון רחוק מלהיות פראייר. זכיית הליכוד ב-30 מנדטים נותנת לנתניהו מרווח נשימה לשחק את משחק הפוקר עם השותפות הקואליציוניות "הבית היהודי" ו"ישראל ביתנו" שמהן לקח הליכוד כמה מנדטים והן הגיעו מוחלשות יותר למשא-ומתן.
לפנינו עוד כשבועיים ימים עד שהעניינים יתחילו להתבהר ונתניהו יחליט באיזה הרכב הוא רוצה את הקואליציה הבאה, צריך לזכור שהנימוק להליכה לבחירות היה טענתו של נתניהו לחוסר יכולת למשול. האם הקואליציה הבאה תאפשר את המשילות שאותה כה רצה נתניהו? גם זה עדיין לא ברור.
אחרי שיחליט נתניהו על הרכב הקואליציה יהיה עליו לפתור את בעיית חלוקת התיקים בתוך הליכוד שם יש קופצים רבים על תפקידי השרים. החיזורים של כמה שרים מכהנים וחברי כנסת מהליכוד אחרי משפחת נתניהו והחנופה נמצאים בעיצומם. עוד נכונו הפתעות ויהיו גם כמה כאלה שירגישו מקופחים וממורמרים בסוף התהליך, שום דבר לא השתנה.

תאריך:  03/04/2015   |   עודכן:  05/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחק הפוקר של נתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בחרתם בכולרה ותקבלו גם דבר.
אלי וחיים  |  7/04/15 08:48
2
בן-מנחם בכוח מצרף את המחנ"צ
חוזר על אותו דבר  |  8/04/15 07:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עמי דור-און
תזכורת לנפתלי בנט: דווקא הוא, שעבר התנסות לא נעימה במחיצתם של נתניהו ורעייתו שרה, היה חייב לדעת טוב מאחרים, כי ניסיון להפגין כוח שאין לו, יוביל אותו רק בכיוון אחד - רחוק משולחן הממשלה
רפי לאופרט
אילו היה לפיד רציני לגבי המדינה וצרכיה ולא רק לגבי מעמדו ותדמיתו בה, היה עוזב את העיסוק במספר השרים, משום שבין 18 ל-22 שרים או אפילו 24 שרים, הבדלי העלות אינם משמעותיים בתקציב של כ-350 מיליארד שקלים, והיה פועל לייצוב ממשלה זו מבפנים
מערכת אנשים ומחשבים
במפלגה לא אהבו את הפוסט שפורסם כביכול בשם ראש הממשלה, בו הוא כותב שהחליט למנות את ח"כ איימן עודה מהרשימה המשותפת לשר החינוך
איתמר לוין
נאור: אך חלופה אינה אופטימלית בשל הקדמת הבחירות, אך הנחייתו של וינשטיין שלא לבצע את המינוי עד להקמת הממשלה החדשה אינה מצדיקה את התערבות בג"ץ
יניב הלפרין
בפוסט שפורסם בפייסבוק כתב "ראש הממשלה" כי החליט למנות את ח"כ איימן עודה לשר "כדי להפיל את החומות בין יהודים לערבים"    אלא שעיון קצר בדף מגלה כי הוא דל בתוכן ונפתח רק הלילה (ה')
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il