X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במרכז המבקרים של מכון 'צומת' הרב ואזנר מונצח בעמדת הדגמה מוחשית לפסק 'דרמטי' בו הרב מתיר לחלוף תחת חיישן המדליק תאורה "בתנאי שהאדם לא זקוק לאור"
▪  ▪  ▪
הרב שמואל הלוי ואזנר זצ"ל [צילום: פלאש 90]
הדגמה מוחשית לפסק 'דרמטי' [צילום: מכון צומת]

בחג הפסח הסתלק לבית עולמו אחד מגדולי הדור, הרב שמואל הלוי ואזנר זצ"ל מבני ברק. מספר הרב ישראל רוזן, ראש מכון 'צומת', על זיקתו של המנוח לנושאי הלכה וטכנולוגיה עכשוויים, כאיש הלכה נטו, ללא אבחנה בין שואל לשואל ולאיזו 'חוג' היה קשור.
במרכז המבקרים של מכון 'צומת' הרב ואזנר מונצח בעמדת הדגמה מוחשית לפסק 'דרמטי' (ראו תמונה) בו הרב מתיר לחלוף תחת חיישן המדליק תאורה "בתנאי שהאדם לא זקוק לאור". חדי עין יבחינו באיור המעוצב לפיו "אסור לאדם להתקין חיישנים כאלו בביתו או בחצרו" אלא רק כעובר אורח. הפסק החדשני, שנימוקיו מופיעים ב'תחומין' כרך כ"ג, הוא נר לרגלי כל רבני העולם הנזקקים לשאלה שכיחה זו.
בכרכי 'תחומין' מופיעות גם תשובותיו לשאלות הרב רוזן מטעם מכון 'צומת' (שפורסמו גם בספריו 'שבט הלוי) בהן נטה להתיר טיהור מי מקוה באמצעות משאבה טבולה ("אבל היות שהדבר חדש עוד אתבונן בזה"; תחומין כב). בתשובה אחרת הסכים להצעות מכון 'צומת' למחלקת דת וכשרות בקופ"ח 'כללית' בקשר לדרך פינוי נפלים מחדרי לידה, למניעת טומאת כהנים (תחומין יט) בעת ביקוריהם במחלקת יולדות.
תשובה מפורסמת ומפורטת של הרב קשורה למעמד ההלכתי של בדיקות רקמות באמצעות דנ"אלצורך קביעת אבהות, ממזרת והיתר עגונות (פורסמה בתחומין כא). התשובה מבחינה בין ענייני אישות לבין דיני ירושה, קבורה ואבלות, מתוך הנחת יסוד כי ההלכה איננה מקבלת את מימצאי המדע והטכנולוגיה באופן עיור וגורף, לטוב ולרע. גם תשובה זו הפכה נר לרגלי דיינים בכל העולם הרבני בדורנו.
במרוצת מאה פלוס שנותיו של הרב נדרש כמעט לכל שאלות החיים, ללא שייר. בענייני הלכה וטכנולוגיה נציין שאלות כמו האם כתיבה אלקטרונית ע"ג צג מחשב או מכונת חישוב נחשבת לכתיבה בשבת מהתורה? מה דין מצלמת ביטחון בשבת? האם שימוש במיקרוגל נחשב בישולי נכרים? ועוד כהנה וכהנה.

הכותב הוא מהנדס, ראש מכון 'צומת'.
תאריך:  05/04/2015   |   עודכן:  05/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
למי שהחליט לשלוח את מכתבי הגירוש לפליטים אני מבקש שיאמץ ללבו את מה שקראנו ומה שכאבנו בהגדה של פסח "וַיהִי רַעַב בָּאָרֶץ וַיֵרֵד אַבְרָהָם מִצְרָיְמָה לָגוּר שָׁם כִּי כָּבד הָרָעָב בָּאָרֶץ"
רבקה שפק ליסק
אם המנהיגות הערבית-ישראלית רוצה לדאוג למצביעיה עליה לרדת מהעץ עליו טיפסה. הם אינם מייצגים את תושבי הגדה המערבית ועזה אלא את תושבי ישראל הערבים. עליהם לדאוג לערביי ישראל. עליהם לפעול אך ורק למען שוויון אזרחי מלא בשיתוף עם כל הגורמים התומכים בשוויון אזרחי
איתמר לוין
מספר תובנות לאחר שמצעד האיוולת של ברק אובמה הגיע לשיאו: על האסטרטגיה של בנימין נתניהו, על הנאום בקונגרס, על האינטרסים הכלכליים ועל הלקח שלא נלמד מההיסטוריה
אריה אבישור
הנשיא אובמה פשוט הטביע אותם בים של פרטים טכניים ועל-ידי כך בלבל אותם ושכנע אותם. הוא דיבר איתם על סוגים שונים של סרכזות, על אחוזי העשרת אורניום, על מים כבדים, על אראק, נתנז ופורדו ועל שיטות הפיקוח של סבא"א. והוא הרגיע אותם שאם האירנים יבלפו תמיד יהיה אפשר להחזיר את הסנקציות על-כנן
נסים ישעיהו
האמת היא שהם לא רוצים להקים מדינה, הם רוצים להחריב את מדינת ישראל. והראיה - התכנים שבהם מלעיטים את הילדים בבית הספר, היחס לרוצחי יהודים ועוד ועוד    אבל התשובה הפשוטה הזאת לא עלתה בגלל הניתוק מהמסר של חג המצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il