X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפי הציטוטים שמגיעים מהתקשורת הכלכלית – נוחי דנקנר טוען שבשלהי תקופתו בקונצרן אי.די.בי התיישבה על החברה 'להקת ברבורים שחורים'
▪  ▪  ▪
ברבורים שחורים. אפילוג טרגי [צילום: AP]

יש אנשים בעולם שעל סמך מעשה אחד, משפט אחד או מילה אחת קונים את עולמם. פתאום כולם מייחסים להם כוחות שלא היה ידוע שהם קיימים בעולמנו. לאחד כזה קוראים נסים טאלב אשר היה בעברו סוחר ניירות ערך ועם השנים הפך למרצה מבוקש באקדמיה ולסוג של הוגה דעות אפלטוני-פיננסי שכותב ספרי פיננסיירה למחייתו.
אני ממליץ בחום לקרוא את שני ספריו העיקריים – 'תעתועי האקראיות' ואת 'הברבור השחור' – ספרים לא קלים לקריאה אך מותירים את הקורא עם תובנות חדשות ומעניינות.
אתעכב לרגע בברבור השחור: "ברבור שחור הוא אירוע יוצא דופן בעל השפעה גדולה מאוד שלכאורה לא היה ניתן לצפייה מראש – אך מבחינה היסטורית, יש לצפות שאירועים מסוג זה יקרו אחת לזמן מה."
אחת הדוגמאות הבולטות לברבור שחור הוא פיגוע במגדלי התאומים בשנת 2001 אך ישנם ברבורים שחורים נוספים לאורך ההיסטוריה שהזיהוי שלהם שכזה, מתוקף ההגדרה, ניתן רק בדיעבד.
כל ההקדמה הזאת הייתה רק על-מנת להגיע לציטוטים המובאים הבוקר ממשפטו של נוחי דנקנר – לשעבר בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי – שהיו כאלה שטענו שאי.די.בי ודנקנר שולטים במשק הישראלי כולו. ובכן, לפי הציטוטים שמגיעים מהתקשורת הכלכלית – נוחי דנקנר טוען שבשלהי תקופתו בקונצרן אי.ד.בי התיישבה על החברה 'להקת ברבורים שחורים' ומכן ועד לקריסה המרחק היה קצר. כאילו לומר – "קריסת החברה כלל לא הייתה באשמתי והאירועים שהביאו לקריסת החברה היו יוצאי דופן, בעלי השפעה גדולה מאוד ובלתי ניתנים לצפיה מראש".
איני יודע מי האשם המרכזי בקריסת החברה ואיני יודע לומר בוודאות האם דנקנר פעל בצורה הטובה ביותר עבור המשקיעים שלו, מחזיקי המניות, עבורו ועבור הקונצרן שבשליטתו. לזכותו אני יכול לכתוב שעושה רושם שהוא פועל בתום לב ועל-פי המצוטט בתקשורת הוא גם מודה בטעויות: "..עשיתי לפחות 2 טעויות מרכזיות: המשך רכישת מניות בנק קרדיט סוויס, ורכישת המלון בלאס וגאס עם תשובה".
כנראה שזה מה שמר טאלב היה אומר לנוחי דנקנר: "התזה העיקרית שלי, אם לתמצת, גורסת שאנחנו מתנהלים בעולם על-פי הנחות שגויות, המבוססות על פריטי מידע חלקיים שיש לנו. כך למשל, אם ראינו רק ברבורים לבנים בימי חיינו, אנחנו מסיקים שישנם רק ברבורים לבנים בעולם. כשמתגלה פתאום ברבור שחור – אנחנו מופתעים באופן שעשוי להיות אפילו טרגי".

תאריך:  12/04/2015   |   עודכן:  12/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הברבור של נוחי דנקנר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החזירות
שמ  |  12/04/15 13:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נוחי דנקנר
חן מענית
נוחי דנקנר מעיד במשפט הרצת מניות אי.די.בי: "איתי שטרום היה נחוש לרכוש מניות אי.די.בי. אמרתי לו: 'מה אתה צריך את זה? אתמול נולדה לך בת'. איתי ניסה להרשים אותי"    "אני צריך להחזיר הרבה כסף ואני מתכוון להחזיר כל אגורה"
חן מענית
שלג על ההוראה שקיבל לדבריו להרים את המניה: "ברגע הראשון לא הסתכלתי על זה כפלילי. לקחתי את זה בקלילות"    עוה"ד של דנקנר: "נראה לך שמישהו יכול להאמין לזה?"
חן מענית
עד המדינה עדי שלג נחקר בחקירה נגדית במשפט הרצת מניות אי.די.בי: "איתי שטרום אמר לי שזה אקט ציוני להציל את אי.די.בי"    ההגנה: שלג הבין שעלו על העסקות המתואמות שלו
רן אדליסט
מה עבר ועובר על הטייקון שעלה ונפל? על הקריסה העסקית, הטינה הציבורית, החקירות והמשפט
חן מענית
בצרי, בכיר בבנק הבינלאומי, זומן ע"י התביעה במטרה להוכיח כי דנקנר פעל להשגת מימון מהבנק כדי לאפשר לשטרום לרכוש מניות אי.די.בי    בעדותו היום הפתיע בצרי: "החלטתי לאשר לשטרום אשראי בגלל עושר פיננסי ונזילות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il