|
1 |
|
|
כל המשקל שלה בקופי פייסט היסטרי. מילא כל ההבלים ההסטוריים על ״גורש או אולץ לעזוב תחת הכיבוש האימפריאליסטי הרומי והביזנטי״ או ״הארץ שהיתה דלת אוכלוסין ושוממה ברובה והם הפכוה בזיעת אפיהם למדינה מודרנית משגשגת״ ושאר ירקות רקובים, סיפורי בדים ואגדות עם. אבל מה אמורה לעשות האומללה עווד עם ״את ודאי תכירי בזכותם של הפלשתינים לזכות בהכרת האו״ם בזכותם להגדרה עצמית ולמדינה לאומית אבל אינך מכירה בהחלטות האו״ם בנוגע למדינה יהודית״. האם יהיה לעווד הכח להסביר לשפק ליסט, שאין שום הקבלה בין הדברים. שכן מדינה יהודית היא רק של יהודים. כל האזרחים הלא יהודים בה הם זרים במדינה שלא שלהם. מדינה פלסטינית, להבדיל, היא מדינה ששייכת לכל האזרחים שחיים בה, בפלסטין. מוסלמי כמו אבו מאזן, נוצריה כמו עווד, ויהודיה כמו שפק ליסט, יכולים להיות חלק מהעם הפלסטיני, ואם הם יהיו גם אזרחים בפלסטין, המדינה הפלסטינית תהייה של כל אחד מהם באופן שלם ושווה. אומרים על עווד שהיא אישה חזקה. אינשאלה, אני מקווה שזה נכון ויהיה לה הכוח לעבור את הצונאמי של שפק ליסט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מסכנה מירה עווד |
|
|
|
|
|
הכותב מצייר תמונה דמיונית שאין לה כל קשר עם המציאות לגבי מצבם של היהודים במדינה פלסטינית.
למשל, אבו מאזן הודיע שבמדינת פלסטין לא יהיה אפילו יטהודי אחד. הוא אפילו הכריז שיתנגד לחייל יהודי- אמריקני אם יוחלט להציב צבא אמריקני לאורך הבקעה.
הנוצרים בעזה ובגדה סובלים מרדיפות ומשתדלים לברוח. בית לחם ובית ג'אלה, למשל, היו בעלות רוב נוצרי בעבר - אבל כיום הם מיעוט. בעזה שרפו סיפריה עתיקה של הנוצרים והתנכלו לאנשי דת נוצרים וגם מעזה הם בורחים בהמוניהם.
אז הכותב מתבקש לא לספר לנו סיפורים שאין להם כל אחיזה במציאות.
המדינה היחידה במזרח התיכון בה נוצרים אינם נירדפים היא ישראל.
הבאתי עובדות היסטוריות כדי להוכיח שרוב ערביי הארץ בגבולות הקו הירוק - לא בגדה המערבית הם צאצאי מהגרי עבודה שבאו בעקבות האפשרויות שיצרה הציונות וגם ממשלת המנדט הבריטי.
הכותב מתעלם ממה שכתוב באתר של אום אל - פאחם ומממה שהצהיר שר לשעבר של החמאס בטלביזיה המצרית.
חבל שכך הוא מגיב.
ואני לא הצעתי טרנספר אלא הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל בה תתגשמנה השאיפות הלאומיות של הפלסטינים גם מישראל ואילו בישראל הם יהנו משוויון אזרחי במדינה יהודית- דמוקרטית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
במשך מאות שנים, כאשר השיא היתה השואה הנוראה. וגם היום המצב לא ממש מזהיר. אני מניחה, שהכותבת הנכבדה לא "ממליצה" לכל הלא נוצרים לעזוב את גרמניה, הולנד, צרפת, בלגיה וכו' בטענה, שאין להם סיכוי לחיים טובים שם. את הטענות האלה היא שומרת רק לפלסטינים. על "העובדות ההסטוריות" נכתב מספיק ואין צורך לחזור על הכל שוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ארופה הנאורה, |
|
|
|
|
|
על פי התחזיות הנוצרים של אירופה יאולצו לחפש מקלט מפני... והנוצרים בישראל מוגנים לעומת אחיהם במזה״ת פרט כמובן לחלק שמנסה להתגייס לצה״ל דמם כבר הותר והיהודים נאלמים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מעורבת |
|
|
2 |
|
|
לעובדות לבלבל אותם= לכן לא חשוב מה הם אומרים חשוב יותר שהיהודים ידעו את האמת ויעשו!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
3 |
|
|
מירה עווד בחרה לחיות בקרב היהודים להנשא ליהודי...בחייה
הפרטיים בחרה מירה עווד צד...אבסורד,במדינת ישראל,ככל שהארס
שיורק "הנעלב התורן" לבאר רעיל יותר,כך יקבל יותר חשיפה לא שלילית חלילה...במדינת היהודים הפרנסה הטובה ביותר היא עיסוק
"בעוולות שעושים היהודים ובתעשית השלום"....גם בטרקליני "העולם
הנאור" אנשים כמירה עווד יותר ממקובלים....
המורה רבקה,הדרך שבחרת אינה מועילה לך...עוד צעד קטנטן ואת עולה על דרך המלך....לגיהנום... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
|
|
|
לך לחפש כתובות אחרות.
אין כל סיכוי שאנהל אתך דו- שיח.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפר ליסק |
|
|
|
|
|
נו טוב,מורה...תגיבי/לא תגיבי לא מזיז לי...אל תחמיאי לעצמך...
אין וויכוח בינינו,אין אפשרות לוויכוח בין ההגיון לבין
פנטזיה מזרחית...."לא נורא נתגבר"... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
4 |
|
|
שערך ביקור בארץ בשנת 1876 אם אנני טועה כתב בזכרונותיו את חוויותיו ממסעו בארץ איך היא היתה זנוחה ועזובה ונטושה ובמיוחד ירושלים והר הבית שמחכה לבעליה האמיתיים שישובו להפריח אותה כשכוונתו היתה ליהודים,,,עוד הוסיף וציין הסופר מארק טווין שרוב התושבים בארץ ישראל היו נוצרים ויהודים ומעט ערבים בדוואים שפלשו מירדן וממצרים למטרות שוד רצח ואונס ושגם הכפר אום אל פאחם היה ישוב נוצרי ושבמרכז הכפר היתה כנסייה ושתושביי עזה היו יהודים וזה מקצת מרשמיו,,,
בספרה "מאז ומקדם" של סופרת היהודיה גואן פיטרס שהיתה פעילה למען זכויות האדם של "הפליטים הפלסטינים" התפלאה ותמהה מדוע האו"ם שינה את ההגדרה האונברסלית של פליט מכל העולם לבין ולטובת "הפליט הפלסטיני" שבו נאמר לגבי "הפליטים הפלסטינים" כך מי ששהה לפחות שנתיים בארץ ישראל יחשב לפליט ומדוע פליט רגיל אחרי שנתיים מאבד את מעמדו כפליט ואילו הפליטות "הפלסטינית" עוברת בירושה מדור לדור ועל כך תמהה הסופרת ושאלה את עצמה הרי "הפלסטינים" טוענים שהם חיים בארץ ישראל מאות שנים אז מדוע רק שנתיים ולא עשר או עשרים שנה?
ולכך ערכה הסופרת מחקר מקיף וגילתה איך האנגלים סירבו לקלוט בארץ יהודים בזמן השואה והביאו במקומם כ-40000 מוסלמים ממצרים כדי שישמשו כשואבי מים וחוטבי עיצים בנוסף למהגרי ומחפשי העבודה משאר מדינות ערב שהגיעו לארץ בעקבות היהודים,,
ארגון הטרור אש"ף קם בשנת 1964 בזמן שירדן כבשה ושלטה באופן לא חוקי על יהודה ושומרון ושלטה במשך כ-19 שנה לפני הכיבוש הישראלי ולפני ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון (למרות השמות היהודים שלהם טוענים "הפלסטינים" על בעלות עליהם) מדוע אז לא נלחם אש"ף נגד הכיבוש הירדני והקמת מדינה פלסטינית "לעם הפלסטיני"?,,וזה "העם" היחידי בעולם שאינו יכול לבטא את שמו נכון,,,
מעולם לא היתה שום מדינה בארץ ישראל לא בזמן כיבוש הצלבני או הטורקי או הערבי מוסלמי על ארץ ישראל למעט מלכות ישראל ויהודה! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלסטינים=ישראבולף |
|
|
5 |
|
|
ראשית כל הכבוד על המאמר צריך לתרגם אותו לערבית ולדחוף אותו לכל ערבי או שמאלני הפותח את פיו לחור על פי בחירתו. אבל המסקנה שגויה. אין להפריד בין הערבים למנהיגיהם. נראה לך שהאספסוף הערבי הוא עילית של אנשי רוח ורק המנהיגים שלהם קיצוניים? שטות וטיפשות. הערבים על המוניהם ומנהיגיהם קמו עלינו להשמידנו. אי לכך ובהתאם לזאת הם איבדו את זכות הקיום שלהם. צריך לפרוץ להם את הגבולות ולהתחיל להפציץ מן הכיוון שלנו, מי שיספיק לברוח, הרוויח את חייו. לצערנו אנחנו מברברים והם עושים. עד שנתעורר נגלה שאנו בשואה שניה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהרון שחר |
|
|
6 |
|
|
הגיוניים ומשכנעים. ועם זאת נראים לי מיותרים. הטיעון היהודי חוזר ושואב את סמכותו המוסרית, ההיסטרית והלאומית מימי התנ"ך. גם החלטות האומות המאוחדות וחבר הלאומים לפניה נשענו על טיעון זה והשתמשו בו להצדקת החלטתם.
אם אנו מחזיקים בגישה זו, ההמשך הטבעי של הטיעון עובר דרך העובדה שהעם היהודי הוגלה מארצו בכוחף אך מעולם לא ויתר עליה או על זכויותיו בה. חזרתו לארץ נמנעה בכוח הזרוע ע"י כובשים זרים, ובכללם הערבים ששלטו בה לסירוגין במשך קרוב ל- 2000 שנה.
כל מי שהתעלם מעובדות אלה וביקש לנצל את המציאות הנזילה בארץ ישראל לתועלתו, הימר הימור של הפסד. העם היהודי חזר בסופו של יום למולדתו, והוא אינו חייב התנצלות או הסברים על כך.
הערבים המוסלמים בעיקר מציגים אידיאולוגיה השל התפשטות וכיבושים . כל עשו כששלטו בארץ תקופה של כ- 400 שנה, וכך ניסו לעשות למן תחילת התגבשותה של התנועה הציונית , כאשר היגרו לכאן במספרים גדולים מהארצות השכנות במטרה למנוע חזרתם של היהודים לארצם. את המהלכים האלימים הללו, השלימו בהתקפתם הכוללת על מדינת ישראל מיד לאחר הכרזת העצמאות. התקפה זו לבדה שוללת כל זכות שלהם להתלונן על מה שביאו על עצמם במלחמה זו. אבל טיעוניהם מופרכים עוד קודם לכן ע"י נסיונם למנוע מהעם היהודי לשוב למולדתו, נסיון שאותו הם מנסים לבסס באופן פתטי על הטיעון שהיהודים אינם עם...
בטיעון זה הם שוללים במו ידיהם את זכותם שלהם להגדרה עצמית, כי מיהם שימנעו זכות זו מהיהודים וידרשוה לעצמם?!
בקיצור: אין צורך להתמודד עם טיעונים הזויים, אלא לנהוג כבעלי הארץ הזו. מי שמקבל את המדינה וחוקיה, אהלן וסהלן. ומי שכופר בהם, אין מקומו בה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
7 |
|
|
בניגוד לאזור שפלת החוף בין רפיח לנתניה שבה רוב הערבים היו צאצאי מהגרים, באזור הגדה המערבית הייתה להם היסטוריה יותר ארוכה. הסיבה היא שבעת הכיבוש הערבי הארץ הייתה מאוכלסת בקרוב ל- 3 מיליון תושבים אך באזור השומרון האוכלוסייה השומרונית חוסלה כמעט כליל ע"י הביזאנטים בשל גל מרידות כך ששם יכלו שבטי הבדווים לרעות את צאנם ובמשך הזמן עברו להתיישבות קבע. התהליך נמשך עד המאה ה- 12 .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
8 |
|
|
אני מכבדת מאוד את העובדה שמירה עווד היא אשה עצמאית שסללה לעצמה את הדרך לקריירה מצליחה והוכיחה שגם ערביה יכולה להצליח במדינת היהודים. והיא אינה היחידה אם כי הדרך לשיוויון אזרחי מלא עדיין ארוכה.
אבל, כאשר היא בוחרת לבטא את דעותיהם של מנהיגי המפלגה הערבית המשותפת הכופרים בזכות הקיום של מדינה יהודית- זכותי לפנות אליה ולהביא בפניה את העובדות.
בזמן המהפכה הצרפתית קבעה האסיפה הלאומית: ליהודים בתור פרטים- כל הזכויות. בתור אומה - אף זכות. שילכו לפלשתינה.
זהו הדין לגבי ערביי ישראל: זכותם לשיוויון אזרחי במדינה יהודית- דמוקרטית. אבל את שאיפותיהם הלאומיות הם יגשימו במדינה פלסטינית לצד ישראל.
זהו הצדק. לכל עם מגיעה מדינה. גם ליהודים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
9 |
|
|
הטוענים שירדן איננה פלסטין טוענים שבהצהרת בלפור,שדיברה על "בית לאומי לעם היהודי בפלשתינה", לא הובטח ליהודים כל שטח פלשתינה אלא רק חלק ממנו. אבל זה לא משנה לענייננו, כי בכל מקרה יוצא שירדן היא פלסטין. ההסבר להלן: שטח המנדט הבריטי ("פלשתינה") כולל את שטח ישראל דהיום, הגדה המערבית של הירדן ועבר הירדן, שהיום נקרא הממלכה ההאשמית. אם הובטח ליהודים כל השטח, הרי שויתרנו על 78 אחוז ממנו לטובת ירדן, ולכן זו המדינה הפלסטינית. אם לא הובטח לנו כל השטח, נשאלת השאלה למי יועדה יתרת השטח של "פלשתינה"? יש רק תשובה אחת הגיונית - לערבים תושבי פלשתינה, אלה שנקראים כיום "פלסטינים". לכן ירדן היא פלסטין בכל אחת משתי האפשרויות. העובדה ש88% מאוכלוסיית ירדן מורכבת מ"פלסטינים" מאשרת בדיעבד קביעה זו, כמובן מלבד זה שעצם הנתון הזה מגדיר את ירדן כמדינה פלסטינית. לכן מסקנת המאמר, למרות שהוא מביא נתונים נכונים, איננה נכונה. בפועל לא תקום ממילא מדינה פלסטינית נפרדת לתושבי יו"ש משום שזוהי התאבדות של מדינת ישראל. לכן יש להצהיר ולהסביר שהמדינה הפלסטינית קיימת כבר, ורק מסיבות של הונאה פוליטית היא נקראת "ירדן". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עובד 1 |
|
|
10 |
|
|
הטור השביעי של נתן אלתרמן זועק נגד סגנונה של רבקה שפאק. מה הקשר בין האשמה של המנהיגות הערבית ובין מעשים שאסור היה לעשותם בחזית בעיר לוד, עליהם מתריע נתן אלתרמן המוחה על רצח זקנים.נ
אבא קובנר שעשה טיפה יותר מרבקה כותב את גרניקה על כל גבעה בחזית הדרום.
ס. יזהר מתריס ומוכיח, על מעשים שאסור היה לנו לעשותם, גם כשאנחנו מודעים לאשמה של ההנהגה הערבית .
ו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נתן אלתרמן |
|
|
|
|
|
אין לי מושג ירוק על מה אתה מדבר.
אולי תסביר לי במה מדובר.?
ואני מציעה לך לרסן את סגנונך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
אלתרמן בשיריו לקח אחריות על האסון שנגרם לערביי ארץ ישראל.. היסטריונית, קראי את הטור השביעי . אלתרמן עשה בשנת 1948 מה שרבקה אינה עושה בשנת 2015
אבא קובנר בשיריו לקח גם כן אחריות על פשעים שנעשו בשיר ״גרניקה על כל גבעה״ ואת מטילה את כל האחריות על כתפיה של זמרת בשם מירה עווד ועל ערביי ישראל .
אל תטיפי מנסר בקשר לסגנון . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלתרמן וקובנר |
|
|
|
|
|
התראיין פעם להארץ והודה (בכנות לא אופיינית, שהרי הוא לא ממש פוליטיקאי), שישראל לא יכולה להסכים אפילו לפיצוי הפליטים תמורת ויתור על זכות השיבה. פיצוי כזה, כך בן עמי, יהווה הודאה באשמה וישראל לא יכולה לדעתו להסכים לכך. אין לך מה להלין על כך, שהכותבת מעמיסה את כל עוולות הקולוניאליזם הציוני על כתפיה הצרות של עווד. זו דרכו של הסמול בישראל (שמאל, עאלק), שמעמיסה על כתפיה הצרות של השחקנית האומללה, שהיא בכלל הקורבן בסיפור הזה, את מה, שישראל יצרה והיא מסרבת לסחוב על כתפיה הרחבות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זה הסמול שלנו |
|
|
|
|
|
אני נולדתי בתקופת המנדט הבריטי ואני יודעת ממקור ראשון- מהחיים שלי- מה ערביי יפו, ג'בליה ובית דג'ן ותל א- ריש עשו לנו תושבי הסביבה.
ואני היסטוריונית ויודעת על זריקת בקבוקי מולוטב על אוטובוסים בדרכים, התקפות והפגזות מיפו על תל אביב, מעשי טבח בבית החרושת לקרח ולספירט בין יפו לחולון.
ועדיין לא הזכרתי מה קרה בחלקים אחרים של הארץ.
אז תפסיק לשחק את "הקוזק הנגזל". כאשר הסופרים והמשוררים שלך יעשו מה שאלתרמן וקובנר עשו- אז נדבר.
אבל, אני ורבים כמוני רוצים לעבור לסדר היום ולסיים את הסכסוך עם 2 מדינות לשני עמים- דגש על שני עמים.
אבל, המפלגה הערבית רוצה לחסל את מדינת היהודים ולזה משום מה אנחנו מתנגדים. ליהודים מגיעות אותן זכויות כמו לפלסטינים: מדינה
אז סוף להתחסדות ולצביעות
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
11 |
|
|
שלום גב' ליסק, מורתי,
אני משוכנע [ולמה לא] כי כל העובדות במכתבך למירה עווד - נכונות. היכן הבעיה? הבעיה שלפעמים פתרון המתמטי איננו הפתרון המתבקש.אני מניח שגם עווד, אם תקרא, אם תרצה, תאמין לעובדות. אלא מאי? עווד איננה נדרשת ואיננה מחפשת עובדות.היא תושבת ישראל, פעילה ביותר ב"מגזר היהודי", ורוצה להרגיש, כ א ז ר ח י ת - שהיא שוות זכויות. דומני שאפילו את, הנחרצת כתמיד, לא תטעני שמתקיים שיוויון זכויות אזרחי לערביי א"י.
על כן, גבירתי, מכתבך הגלוי מחטיא, במובן דנן, את מטרתו. כך אני חש.
נ.ב. שמחתי לגלות שאת "קיימת". בדיעבד, חמש שנותי בבית הספר בו לימדת ולמדתי, היו מכוננות בחיי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איציק ליסמן |
|
|
|
|
|
כפי שכתבתי בתגובה למאמר שלי, אני מכבדת את מירה עווד על אישיותה העצמאית ורואה בהישגיה כבוד למדינה.
במאמר כתבתי בפירוש שעדיין אין שיוויון אזרחי ואני תומכת בזה ובהשתלבות ערביי ישראל בחברה הישראלית.
אבל, לא מצא חן בעיני שמירה התראיינה לערוץ 10 והביעה הזדהות עם הדעות של המפלגה הערבית המשותפת.
על כן כתבתי את המאמר. דווקא היא שהשתלבה כל כך יפה בחברה הישראלית מזדהה עם תפישת עולם פלסטינית- ערבית- ישראלית השואפת לחסל את מדינת היהודים.
מעולם לא השתייכתי לימין. הייתי חניכת תנועת נוער וחברת קיבוץ. השקפתי הפוליטית היא של מרכז- שמאל. אני מכירה בזכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני ובזכותו למדינת לאום.אבל, המנהיגות של ערביי ישראל- לא חלק ניכר מהציבור הערבי- אינה מכירה בזכות ההגדרה העצמית של העם היהודי ובזכותו למדינה.
מה מביא את מירה להזדהות עם גישה גזענית כזאת?? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
הליכוד ושאר מפלגות הימין ״הקלאסי״ לא המציאו דבר, אלא למדו הכל ממפא״י להסתעפויותיה השונות, שהמציאו את השיטה ובנו את המדינה על אדני הציונות הגזענית. בכך שעווד תומכת ברשימה המשותפת היא מראה, שהיא נגד הגזענות הציונית והיא אכן רוצה להיות אזרחית שווה בישראל ולכן מבינה, שהציונות ו״המדינה היהודית״ לא סופרת אותה, כמו את כל הערבים, אלא מבקשת לקיים פה משטר עם פריבילגיות ליהודים (ולמעשה, ללבנים אנטי ערבים. אבל זה נושא לתגובה אחרת). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אין דבר כזה |
|
|
|
|
|
המנהיגות הערבית בישראל איננה מכירה בקיומו של עם יהודי, בזכותו להגדרה עצמית ובקשר ההיסטורי שלו לארץ זו.
זאת גזענות
מירה עווד היא אשה עצמאית שאני מכבדת כאמנית מצליחה. היא עושה זאת במדינת היהודים.
ליברמן שאתם מאשימים אותו בגזענות איבד את רוב המנדטים שלו- מה זה אומר לגבי היהודים בישראל? שרובם אינם גזענים. לא בחרו בליברמן.
רוב הישראלים אינם גזענים: זוהי עלילה שאתם מטפחים לצרכים פוליטיים.
אני מכירה בזכות ההגדרה העצמית של הפלסטינים ובזכותם למדינה ואני בעד שיוויון אזרחי לערביי ישראל. לפחות 60% מהיהודים בישראל חושבים כמוני.
כאשר המנהיגות הערבית תרד מהעץ עליו טיפשה ותכיר במדינת היהודים- המדינה תדאג לשיוויון.
שיוויון לא הולך עם הסתה, דמוניזציה ודה- לגיטימציה
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
וחוזרת כמו תוכי על אותו הטיעון, כאילו סירוב להכיר ב"זכותם של היהודים למדינה" זו גזענות. ובכל זאת, הנה הטיעון שוב. לכל המבולבלים, וגם בשביל הסיכוי (הקלוש) שאולי גם את תקשיבי פעם-
בכל מדינה ובכל חברה יש רוב ומיעוט או מיעוטים לאומיים. מדינה אזרחית (כמו מדינות ארופה הדמוקרטיות) מגדירה את עצמה לא על פי הלאום של הרוב, אלא היא אזרחית ויוצרת לאום אזרחי.ישראל, להבדיל, מוגדרת על פי לאום/דת הרוב ולכן היא אתנוקרטיה. מדינה אזרחית שייכת לכל אזרחיה במידה שווה ולכן כולם, הרוב והמיעוט/ים, הם אזרחים שוים בה. באתנוקרטיה, המדינה שייכת רק לרוב, המרכיב את ההגדרה שלה, ויתר האזרחים הם מחוץ להגדרה, המדינה לא באמת שלהם ולכן הם אזרחים עם זכויות פחותות. אפשר לדבר על "שוויון אזרחי" בישראל עד מחר, אבל לא יתכן שוויון כזה באתנוקרטיה, שבה האפליה של היהודים לטובה מובנית לתוך האופי והמהות של ״המדינה היהודית״, שהיא לא "ישראלית". לעווד יש רצון להיות חלק מהמדינה, וטוב שכך. לכן היא לא יכולה להסכים למשטר, שהופך אותה ללא שייכת למדינתה. בהתנגדותה ל"מדינה היהודית" היא לא מבטאת, איפוא, גזענות, אלא את ההיפך הגמור מזה. יש מקום (רב) לביקורת עצמית בתוך המחנה הערבי בישראל, וגם יש כזו, אבל כידוע, כאשר דורכים לך על הצוואר, אתה עסוק בנסיון לנשום, ולא בביקורת עצמית (מה גם, שמגוחך לשמוע את הדרישה לביקורת עצמית מזה שבעצמו דורך לך על הצוואר). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כותבים לך בסבלנות |
|
|
|
|
|
דבריך הם צביעות והתחסדות.
אבו מאזן הכריז שהוא מתנגד שאפילו יהודי אחד יחיה במדינת פלסטין. הוא אף הכריז שהוא מתנגד שיהיו חיילים יהודים בצבא האמריקני או של נאטו שיוצב לאורך נהר הירדן במסדרת הסכם.
זוהי גזענות.
אתם רוצים מדינה פלסטינית שתהיה מדינת הלאום הפלסטיני אבל אתם מתנגדים למדינה יהודית שתייצג את הלאום היהודי.
זוהי גזענות.
נא לא לתת דוגמאות מאירופה. זוהי צביעות. אתם פה במזרח התיכון רוצים מדינת לאום פלסטינית.
רוב היהודים בישראל מכירים בזכותכם למדינת לאום.
מדוע אתם אינכם מכירים בזכותם של היהודים למדינת לאום?? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
להבדיל ממדינה פלסטינית. ההסבר למעלה יפה ונכון וחבל שאת ממשיכה ללהג את אותן השטויות ולא מקשיבה. שאפו למגיבה הסבלנית. לדעתי אין טעם להמשיך בדיון איתך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מדינת לאום יהודית |
|
|
|
|
|
"ליברמן שאתם מאשימים אותו בגזענות איבד את רוב המנדטים שלו- מה זה אומר לגבי היהודים בישראל? שרובם אינם גזענים. לא בחרו בליברמן"- לא יודעת מי זה "אתם". אני מדברת בשם עצמי ולא יכולה לאפיין את "רוב היהודים", שהרי אני לא מכירה אותם. עם זאת, נאום האוטובוסים של נתניהו ביום הבחירות הוא גזענות לשמה, או, כפי שאמרה יפה ונכון שלי יחימוביץ': "אין מנהיג מערבי שהיה מעז להוציא טקסט גזעני כזה". העובדה, שראש הממשלה חשב, שאמירה כזו תביא לנצחונו מפחידה. העובדה ששלי היתה היחידה!!!!!! מכל הפוליטיקאים היהודים, ממר"צ ועד מרזל, שמחו כנגד הגזענות הזו, מפחידה עוד יותר. מכל מקום, העובדה שזה קרה (האמירה, ההצלחה שלה, השתיקה הרועמת) לא בדיוק תומכת באמירה שלך (בלשון המעטה). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ועוד משהו. |
|
|
|
|
|
מנהיגים ערבים מרבים להשתמש בשמו של ליברמן בדברם על גזענות. הבאתי את מקרה ליברמן כדוגמא שהגזענות שלו לא עברה בקלפי
ונתניהו- מה שאמר זוהי באמת שערוריה.
אבל, אני דיברתי על חלק ניכר מהעם שאינו גזעני.
נא לקרוא בעיון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
והתייחסתי לסיפור הזה בהקשר לטענתך בעניין "חלק ניכר מהעם שאינו גזעני". נא לקרוא בעיון. כמו כן, אין צורך לחזור על כל טענה אינספור פעמים. זה מיותר. נא להגיב לעניין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ואני עניתי. |
|
|
|
|
|
יופי, רבקה, הזדהות של זמרת בישראל עם מה שמייצג איימן עודה, זה מספיק לגנות אותה
כשתקראי את השיר "על זאת" של נתן אלתרמן ואת השיר "גרניקה על כל גבעה" תביני, שמירה הזמרת, אזרחית בת העם הערבי, נושאת על כתפיה מטען כבד., שגם לנו יש אשמה כבדה, גם עם מנהיגי הציבור הערבי פעלו לא לטובת התושב הערבי
במקום לפנות להכיל זה את כאבו של זה, בחרה רבקה שפאק להתקיף סמל של גשר, להתקיף את בחירת מירה באיימן עודה שבחרה מנהיג ערבי, שמבטא את הגשר המיוחל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נער בן 14 |
|
|
|
|
|
אני מעריכה מאוד את מירה עווד אבל יש לי ביקורת קשה נגד מנהיגי החברה הערבית בישראל שבמקום לדאוג לשיפור מצב בוחריהם בוחרים לנהל מאבק נגד ישראל כמדינה יהודית ופועלים להחליפה במדינה שהם מכנים דו- לאומית או מדינת כל אזרחיה.
לכאורה הם רוצים דמוקרטיזציה- למעשה הם רוצים לבטל את כל סממני המדינה היהודית, להושיב בה את הפליטים, להפות לרוב ולחסל את מדינת היהודים ולהקים פלסטין מס.2 ליד פלסטין בגדה ועזה.
זוהי גזענות כלפי העם היהודי. שלילת זכותו להגדרה עצמית ושלילת הזיקה ההיסטורית שלו לארץ זו.
אני בעד שיוויון אזרחי לערביי ישראל ולמדינה פלסטינית לצד ישראל- לא במקומה.
ואל תצטצט את אלתרמן. רבים מאתנו חשים אמפתיה לטרגדיה שעברה על ערביי הארץ ב-1948 אבל מי שאחראי לטרגדיה הם מנהיגי הפלסטינים שסרבו לקבל מדינה לצד ישראל והכריזו עליה מלחמה וקראו "לזרוק את היהודים לים"
אז אתה הוא הטועה. המדיניות של המפלגה הערבית היא גזענית. שיוויון אזרחי- כן.חיסול מדינת העם היהודי- לא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
כפי שכבר כתבתי, אני מלאת הערכה למירה ולשכמותה.
ממתי ביקורת על דעותיה נחשבת לגינוי ולתקיפה?
אתה מטיף למעשה לסתימת פיות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|