X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
איך זה שמי שנכשל ברכיבה על אופניים מנסה להטיס אותנו על סימולטור ביומטרי?
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן סינדל, פלאש 90]

פגע רע

גלעד ארדן, המכהן בינתיים כשר הפנים, הודיע כי הוא יפעל לחייב כל אזרח ישראלי להצטרף למאגר הביומטרי, כולל חיובכם לתת למדינה טביעת אצבעות. למי שלא מבין מה זה מאגר ביומטרי, זה בערך כמו לשים שבב אלקטרוני בכל אדם, לקחת ממנו את חתימתו הדיגיטלית, ולחבר אותו למחשב ממשלתי שיוכל לשדר ולקבל מכל מחשב במדינה את כל הפרטים המצויים עליו, ברגע שמישהו בממשלה ירצה בכך. וכשייווצר החיבור בין מחשב משרד הפנים למחשב קופת החולים, ובין התיק במס הכנסה לתיק ברבנות ולחוות הדעת ממערכת החינוך או השירות הפסיכיאטרי, אתה תהיה כמובן חשוף לעיני כל פקיד במדינה כמו זונה בחלון ראווה ברובע האורות האדומים באמסטרדם.
אך יותר מכך: מרגע שיתקיים מאגר ממשלתי עם הפרטים הביומטריים שלך (ואז כל מי ששולט בו יכול להעביר לאחרים את זהותך, או להתחזות במקומך ובשמך ללא יכולת הכחשה), זו תהיה רק שאלה של זמן עד שהפרטים האלה יימכרו בשוק השחור לכל דורש, בדיוק כמו שאירע (וקורה גם היום) למידע חסוי שבתיקי המשטרה ומס ההכנסה, למידע בתיקי העירייה או במשרד התחבורה, למידע סודי מתיקים רפואיים אישיים ומידע ממסמכים צבאיים, ועוד.
זו רק שאלה של זמן, וזמן קצר, עד שהמאגר הביומטרי הממשלתי הזה ייפרץ ויועלה ברשת האינטרנט לראווה, בדיוק כפי שאירע למאגר הסודי "אגרון 2006" של משרד הפנים, שהכיל עליכם הכל - אפילו את שמות הילדים הממזרים והלא-חוקיים שלכם - את פרטי הגרושות שלכם - את מועד המרת הדת של הוריכם ועוד עניינים אינטימיים נחמדים שלא ידעתם אפילו שהם בידי משרד הפנים. המאגר הסודי הזה נפרץ ופורסם ברבים באינטרנט, כולל כאן בטור הזה (ומעניין שרק לאחר פרסומו כאן, בטור הזה, נזעקה הממשלה לחסום ולהסיר אותו מהאינטרנט), והוא מהווה עוד עדות חיה ובועטת לכשלון מדינת ישראל בשמירת סודותיה. הרי לולא הפחד של העיתונות הישראלית מפרסום כל מה שבאמת מגיע לידה, הייתם קוראים מחר בבוקר בהארץ את רשימת כל עובדי המוסד והשב"כ, כולל היכן הם מוצבים ומה שכרם. כי גם זה דולף כל העת. אז על המאגר הביומטרי שלכם הם ישמרו?
מי שזוכר שהתמונות המקוריות מתוך הכור הגרעיני בדימונה פורסמו בכל רחבי העולם לאחר שצולמו במשך חודשים רבים בסתם מצלמה של טכנאי פשוט ולא מתוחכם (וענונו), ודאי מתחיל להבין מה צפוי למאגר נתונים דיגיטלי שהמדינה תנהל ועוד במשרד הפנים. מעניין אם יידרש לזה האקר טורקי בן 17 או שיספיק כאן סתם תלמיד מכיתה י' בבית ספר מקצועי באשדוד, אבל גם המאגר הזה ייפרץ ונתוניכם יימכרו לכל דורש. תהיו סמוכים ובטוחים בזה, זה הרי מאגר ממשלתי.
שורש הבעיה כאן הוא השרלטן הקבוע. זו לא פעם ראשונה שארדן חושב שהוא מלך העולם. בפעם שעברה הוא עשה זאת עם חוק הקסדות. ועדה בכנסת עבדה ברצינות חודשים ושנים על הכנת חוק שיחייב ילדים עד גיל 12 לחבוש קסדה בעת רכיבת אופניים וגלישה בסקייטבורד. הכל הכירו בחשיבות החוק ובנחיצותו והכל נבדק ואושר והוסכם, כולל הדרך המשפטית לחייב הורים לחייב את ילדיהם בחבישת קסדה. ואז התקיימה ישיבת הוועדה האחרונה, כשארדן מצא עצמו לבד בישיבה טכנית זו, כי כולם הסכימו מראש לחוק ולא היה צורך בנוכחותם. ואז, בהעדר כל שאר חברי הוועדה, ארדן שינה בו במקום ועל-דעתו בלבד את כל נוסח החוק, החיל אותו על רכיבת אופניים של מבוגרים וחתם עליו בשם הוועדה.
וכך, כל גברת שרכבה שנים רבות על אופניים למכולת בשכונתה חויבה פתאום לחבוש קסדה ושכפ"ץ. נסו לרכוב כך באוגוסט לוהט בתל אביב. מובן שזה לא עבד, איש לא ציית לחוק המטומטם, וזה היה כל כך ברור שמדובר בחוק אווילי עד שאפילו המשטרה לא התביישה להודיע לציבור שהיא לא תאכוף את השטות הזו. כמובן שגם פקחי העירייה הסבירו שלא נפל להם בורג ושיש להם שטויות אחרות לעסוק בהן, לפני חיוב אנשים בשדרות רוטשילד לחבוש קסדה. וכך חלפו להן כמה שנים של בדיחה ציבורית בראש חוצות, עד שח"כ שלי יחימוביץ' נחלצה וגאלה את הכנסת והמדינה מבושת החוק והוא בוטל על דעת כל הכנסת בתרועה ומחיאות כפיים. ילדים, אגב, לא חייבים עד היום בחבישת קסדה בעת רכיבת אופניים או סקייטבורד (ששם נגרמות רוב הפציעות) כי מרגע שארדן החכם הפך את החוק למבוגרים, הוא לא חל יותר על ילדים, וכך הוא לא חל יותר על איש. גאון, כבר אמרנו?
עכשיו שוב קפץ לארדן איזה קפיץ, והוא רוצה אתכם למאגר ביומטרי. מה שמעלה חשש שיש כאן כבר פגם גנטי יסודי במערכת הפנימית אצלו. יש מקרים כאלה. זה קורה לאנשים. הבעיה היא שרוב הציבור אפילו לא מודע למה שהאיש הזה עובר ומהי עוצמת ההזיות המלוות אותו בחלומותיו על מדינת המשטרה שלו. רק כשזה יקרה, והחוק שלו יאושר (כי לא נראה שליצמן או גפני ימנעו אותו ממאגר ביומטרי אם יקבלו ממנו בתמורה מאגר רבני של פסולי חיתון), זה עלול להיות מאוחר מדי.
הזהות שלך, עם טביעת האצבעות שלך, תהיה באיזה מחשב דיגיטלי שאיזו פקידת מדינה משועממת ולועסת מסטיק תופקד על שמירת סודותיו. וכשיבואו אליך יום אחד לעקל את דירתך ורכושך, כי המחשבים יראו שלקחת הלוואה באיזה בנק שלא ידעת אפילו על קיומו, או שאת ירושתך יקח איזה אדם שלא הכרת מימיך, כי לפי המאגר הביומטרי (שנפרץ או דלף) יאושר ויימסר שזה אתה שחתמת לו, אז תחזרו בוודאי לשורות הללו ותנסו לספר לעצמכם שלא ידעתם באמת שמאגרים ממשלתיים נפרצים, או שיש שרים בממשלה שאחרי שנכשלו במבחן רכיבה על אופניים עברו והתקבלו ישר לתואר שלישי במחשבים.

העתיד הורוד

המו"מ הקואליציוני התקיים בפועל גם בפסח וכמה סוגיות יסוד כבר הוסדרו וסוכמו: תקציב הישיבות יגדל (יוכפל), אברכים לא יחויבו להתגייס, לא תוטל חובת לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים, ותוסדרנה מחדש קצבאות אבטלה קבועות ללומדי תורה.
אחרי שהוסדר לכם השוויון המובטח בנטל, הוגשמה הרפורמה הנדרשת בחינוך ונפתרה בעיית המובטלים, אתם מוזמנים לעקוב עכשיו גם איך מסדירים לכם פתרון למצוקת הדיור, איך יוצרים מבנה שכר שיאפשר לזוגות עובדים קיום בכבוד, ואיך מאפשרים לכם שירותי בריאות סבירים בלי שתשלמו לביטוח פרטי. אבל אם זה לא יקרה, תמיד תוכלו להיזכר מה הצבעתם.

הקייס הרבני

פעם היה פה ויכוח קשה אם האתיופים הם בכלל יהודים, ושאלה אם להכיר בקייסים שלהם כמקבילים לרבנים יהודים. השבוע הגישו שני אתיופים, אחד מהם אפילו רב מוסמך ואחד סתם קייס מסורתי, תביעה לקבל הפרשי שכר מהמדינה, בטענה שהם לא קיבלו בתלוש המשכורת שלהם את כל הזכויות שמקבלים רבנים אחרים בתלוש שלהם. בכך הוכרע הוויכוח. הוכחה לחלוטין יהדותם של הקייסים האתיופים: אין כמו ההתבוננות בצלחת של השכן כדי להוכיח שמירת מסורת רבנית אמיתית.

תאריך:  16/04/2015   |   עודכן:  16/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
העובדות מוכיחות שרוב ערביי ישראל בתחומי הקו הירוק הם צאצאי מהגרים בלתי חוקיים שחדרו לארץ בדרכי היבשה משלהי השלטון העות'מאני ולאורך תקופת המנדט הבריטי. לאור עובדות אלה יהיה צודק יותר לחלק את הארץ בין שני העמים: מדינה פלשתינית לצד מדינת היהודים שבה יחיה מיעוט ערבי בשוויון אזרחי
ראובן דינור
לא פעם הקשינו אחי הבכור ואנוכי על אמי שתספר בפרוטרוט את החוויות הקשות שחוותה. אבל היא כאשת ברזל שביקשה להניח מאחור את העבר המזוויע, אמרה לנו, שאינה חפצה שנהפוך לילדי ניצולי שואה חרדתיים. כך ניהלה את חייה עד ליום פקודתה בשנת 2002 ממחלה קשה, כי אין להניח לעבר לנהל את חייך
אפרים הלפרין
אנו מתווכחים ומתנצחים ומבקרים ומעליבים ופוגעים, בואו נעצור לרגע, בואו נבלום, ליום אחד, לשבוע אחד, בואו נתמקד במשותף, במאחד, בעתיד, עם משא העבר על כתפינו
אורנה רב-הון
לצד הצער והזיכרון שמעורר בי יום השואה, עלה וגאה בלבי עוד רגש אחד - רגש של הכרת תודה ענקית לכל אלה שאפשרו לי, הקטנה, לעמוד כאן בביתי בשקט ובשלווה ולזכור את כל הדברים האלה
ציפי לידר
מדד הרוח: מה נלמד מהפרד שטייל בתוך... הדלעת?    ומה בין הפרשה לספירת העומר, ובין השבת לספירה?    מדוע מתו תלמידי רבי עקיבא?    רבי שמעון - אופטימיסט ללא תקנה?    פרק נוסף באקולוגיה רוחנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il